2014-08-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
problemet är ju bara att jag råkade citera dig från tråden som handlar om migrationsverkets kostnader och postade svaret i denna tråden istället.

Så du råkade citera ett av mina inlägg i en annan tråd och sedan postade du det i den här tråden. Kul i a f att du ser ett problem med det. Är det vitt eller rött du har i papplådan? (Fas3-ekonomer är en klass för sig.)
Citera
2014-08-19, 22:26
Medlem
dajevlars avatar
Nej , han GER nu TILLBAKA makten, enligt överenskommelsen. Sossarna kunde inte sköta det med alla bidrag och allt förut, därför skulle högern rensa upp lite och försöka få det till "noll". Grejen är att "omvärlden/FR" ändrades och andra förutsättningar gavs, de kunde inte fixa det... Därför fick högern ytterligare en mandatperiod. Som inte var planerad. Nu kommer makten tillbaka till vänstern, men ufallet blev inte som de hade hoppats. Reinfeldt måste därvid försöka understödja sossarna, kanske genom att säga att invandringen kostar.... varvid vänstern kontrar med skattesäkningarna.... så att skatteHÖJNINGAR blir legitima... Och svenska folket ..... öh aha,,, jaha..... facebook?
Citera
2014-08-19, 22:28
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ok, vi ska visa tålamod. Men är det någon politiker på sjuklöverkanten som har en konkret förslag på var alla dessa flyktingar ska bo? 2 år i mottagande kommun och sedan vidare till den tätort där landsmännen bor och leva i kriminalitet och trångboddhet? Spänningar i samhället säger Reinfeldt. Jo, det är vad denna politik medför. Inte humanism....Jävla idioter.
Vänsterledaren lade fram det oerhört skarpa förslaget att bygga 3000 nya lägenheter till invällarna -OCH, givetvis, rusta upp deras favelor!

Det är det enda konkreta förslag jag hört hitintills, förutom den där tjänstemannen på soc i någon halländsk kommun som ville expropriera folks sommarstugor för en tid sedan....
Citera
2014-08-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Ett samarbete med S? Kan det vara detta Reinfeldt har i bakfickan?

Efter Golonkas inlägg på samma tema blir jag fundersam. Fan vet om inte Reinfeldt ser det som en "nödutgång". Om det blir ett svårt/oklart palarmentariskt läge stiger Reinfeldt fram och säger med myndig stämma: "Vi har nu kommit till en punkt där allvaret i situationen kräver ... "

De som tror att han eventuellt kommer gå till sängs med JÅ tror jag har fel. Reinfeldts hat mot SD är fundamentalt. Att Reinfeldt skulle avgå tror jag inte heller på längre. Inte efter prestationen på Norrmalmstorg och i SVT.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 23:02.
Citera
2014-08-19, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Vet inte om det är fler än jag som kommer ihåg och kände att Göran Persson verkligen GAV iväg styret senast det begav sig. Känner lite att FR gör likadant nu. Uppgjort? Inget förvånar mig längre.

det jag ser i realiteten och på gatorna där jag går är ett försämrat Sverige.... som blir sämre och sämre...
La ut denna en gång i tiden https://www.flashback.org/t1974575

Typ hur det var alldeles nyss... (80-tal)

Godsherrarna är likadana. Klart de skiter i allt. Fasaden rasar när festen är slut.
Citera
2014-08-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Reinfeldt uppmanar till tålamod tills hans nya globaliseringskampanj har fått fullt genomslag:

http://i.imgur.com/mx9PXVp.jpg

Haha kul och snygg poster, de inom den sverigevänliga rörelsen med talangen borde producera betydligt mer sådant. Källa?
Citera
2014-08-19, 22:43
Medlem
hvita.nhegrers avatar
100 000 flyktingar i höst, enligt Migrationsverkets senaste prognoser..

Krävs en hel del tålamod för att skaka fram pengarna som täcker de kostnaderna..

100 000 låter som MASSINVANDRING i mina öron..
Citera
2014-08-19, 22:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Efter Golonkas inlägg på samma tema blir jag fundersam. Fan vet om inte Reinfeldt ser det som en "nödutgång". Om det blir ett svårt/oklart palarmentariskt läge stiger Reinfeldt fram och säger med myndig stämma: "Vi har nu kommit till en punkt där allvaret i situationen kräver ...

De som tror att han eventuellt kommer gå till sängs med JÅ tror jag har fel. Reinfeldts hat mot SD är fundamentalt. Att Reinfeldt skulle avgå tror jag inte heller på längre. Inte efter prestationen på Norrmalmstorg och i SVT.
Jag hörde från min gamla hemkommun att flera moderater hade begärt utträde ur partiet efter de hörde Reinfeldts tal.
Om moderaterna gör ett dåligt val så kommer partiet att revoltera och han tvingas avgå.
Citera
2014-08-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag finner det upprörande att media inte har gjort talet till den största nyheten.

Tycker att man under utfrågning av Hägglund var rätt bra på att slänga de 48 miljarderna i ansiktet på Hägglund, om och om igen. Möjligen att det var uppgjort på förhand, men i så fall var det mycket välregisserat.
Citera
2014-08-19, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Tycker att man under utfrågning av Hägglund var rätt bra på att slänga de 48 miljarderna i ansiktet på Hägglund, om och om igen. Möjligen att det var uppgjort på förhand, men i så fall var det mycket välregisserat.

Visst, det håller jag med om, förvånande att SVT tog upp frågan, men tidningarna verkar ha gjort allt för att sopa frågan under mattan. Talet och slutsats visar att SD har haft rätt under många år och det borde rendera i större rubriker tycker jag. Det är ju en skandal av omätbara mått att övriga partier har baserat hela diskussionen om invandrarfrågan på ett falsarium och dessutom tutat i folk att SD är lögnare. Jäkla svinpälsar asså.
Citera
2014-08-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Vet inte om det är fler än jag som kommer ihåg och kände att Göran Persson verkligen GAV iväg styret senast det begav sig. Känner lite att FR gör likadant nu. Uppgjort? Inget förvånar mig längre.

Kan inte hålla med där. Visserligen var Persson trött. Men Reinfeldt plattade till honom totalt som om Persson hade varit en uppblåsbar docka, på precis samma sätt som han plattade till Löfven i Agenda. Reinfeldt vet att han hittat sossarnas akilleshäl.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 22:55.
Citera
2014-08-19, 22:59
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Haha kul och snygg poster, de inom den sverigevänliga rörelsen med talangen borde producera betydligt mer sådant. Källa?
Gjord av mig. Jag postade den nyligen i en tråd som tyvärr kastades i papperskorgen med hänvisning till "trams" av en moderator som inte förstår sig på politisk satir:
(FB) Moderaternas nya valkampanj: Underkasta er globaliseringen

Sprid gärna den postern, sätt upp den på gator och torg.
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-08-19 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in