2014-08-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu pressas Hägglund med Fredriks tal i SVT1

Och där bekräftas att
antal vårdplatser har minskat
klyftorna i samhället har ökat
sjuka har mindre pengar
arbetslösa har fått sämre ekonomi
det har blivit ökade klyftor mellan skolorna
Det här har redan hänt, men det kan vara bra att komma ihåg det, när vi diskuterar vart Sverige är på väg med tanke på Fredrik Reinfeldts tal i fredags.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 21:36.
Citera
2014-08-19, 21:29
Medlem
Torshammars avatar
Jag börjar tro att svenskar o då menar jag äkta svenskar är till stor del hjärndöda zombies som låtar politiker förstöra ett land som var en gång det landet i norden som man kunde se upp till. Nu håller Sverige på att bli ett mångkulturellt helvete, äkta svenskar håller på att bli utrotningshotade i Sverige med denna massimport av islamister som politikerna driver o ska fortsätta med ökat kraft.
Citera
2014-08-19, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Och där bekräftas att
sjuka har mindre pengar
arbetslösa har mindre pengar
ökade klyftor mellan skolorna

Det verkligt intressanta var Hägglunds glidande svar angående utrymme för sänkt pensionärsskatt som bekräftar statsministerns påstående att det inte finns pengar för några satsningar på grund av invandringen.
Citera
2014-08-19, 21:36
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Och där bekräftas att
sjuka har mindre pengar
arbetslösa har fått sämre ekonomi
det har blivit ökade klyftor mellan skolorna

Nämnde han några medel om att motverka denna samhällsutveckling? Eller för den delen vår motsvarighet till den vita elefanten som orsakar denna problematik?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vit_elefant
Citera
2014-08-19, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Löfven har smörjts till segrare av Bilderberggruppen, så det vore en stor skräll om han inte vann.

Och jag förstår inte denna märkliga drift att vilja ursäkta Reinfeldt. Han har varit så tydlig som det ö h t är möjligt att bli. Det är möjligt att han drivs av en inre demon av rotlöshet, eftersom det verkar viktigt för honom att han har en afrikanskättad anfader, och inte känner sig svensk.

Klart han vinner och agendan var satt för längesedan. Fredde är mest bitter och vill jävlas lite. Därför gav han en sjunkande skuta till sossarna, och talade verklighet för folket.
Senast redigerad av OrrenHans 2014-08-19 kl. 21:44.
Citera
2014-08-19, 21:40
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Varsågod:
Jag har genom hela tråden fokuserat på helheten, men av någon för mig okänd anledning har du inte lyckats tillgodogöra dig den informationen.

Så bra, men problemet är ju bara att jag råkade citera dig från tråden som handlar om migrationsverkets kostnader och postade svaret i denna tråden istället. Din argumentation är alltså från den tråden från början, inte från denna.

Så tyvärr är det nog du som blandat ihop inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det slinker ibland igenom reda siffror i SOU (Statens Offentliga Utredningar), som visar att de är väldigt bra på siffror även i Sverige, även om det inte får nå ut till folket.

Det finns t ex en SOU som berättar att varje rom (med traditionell romsk livsstil) kostar Sverige 50 miljoner under sitt liv.

50 miljoner, det måste ändå vara fel eller? Det låter ju helt galet uppåt väggarna fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Källa på det?

Du preciserar inte vad det är du vill ha källa på ens. Att det finns antydningar att heterogena samhällen ger konkurrensfördelar eller att det inte är fastställt. Det är två helt skilda saker.

Att kunskap om andra kulturer ger konkurrensfördelar är knappast kontroversiellt, det är egentligen ganska logiskt, särskilt vid förhandlingssituationer.

Jag orkar däremot inte leda reda på en källa. Är du intresserad så får du göra det själv.
Citera
2014-08-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Intressant.

Åkesson kan driva fram en samlingsregering efter ett nyval där det nya arbetarpartiet (M) och det gamla arbetarpartiet (S) tar makten för att "rädda Sverige från fortsatt kaos".

Du menar att SD satsar på valet 2018? Att SD blir större än M + S, efter att de båda partierna totalt korrumperat sitt förtroende?

Invandringen är ju faktiskt något som skulle kunna förena S + M. "För den goda sakens skull".

Jag brukar se framför mig hur Löfven och Reinfeldt tungkysser varandra på valdagen, det kanske är ett omen? Ett samarbete med S? Kan det vara detta Reinfeldt har i bakfickan?
Senast redigerad av Sius 2014-08-19 kl. 21:43.
Citera
2014-08-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Översättning: Vi skiter i budgeten och lånar upp pengar för att finansiera den kraftigt ökande invandringen. Sedan tar vi springnota och låter barnen betala kalaset.

Plus (s)kattehöjningar förstås.

De närmaste 4 åren kommer bli riktigt spännande. Men va fan. Gillar man inte utmaningar får man väl flytta någon annanstans, eller? Om inte annat kanske södermalmsborna kommer att köa utanför Stadsmissionen, men den här gången inte som kunder utan som hungriga stackare som väntar på soppköket ska öppna till lunch.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 21:46.
Citera
2014-08-19, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Du menar att SD satsar på valet 2018? Att SD blir större än M + S, efter att de båda partierna totalt korrumperat sitt förtroende?

Invandringen är ju faktiskt något som skulle kunna förena S + M. "För den goda sakens skull".

Jag brukar se framför mig hur Löfven och Reinfrldt tungkysser varandra på valdagen, det kanske är ett omen? Ett samarbete med S? Kan det vara detta Reinfeldt har i bakfickan?

Skandal är det om Fredrik har detta i bakfickan. Det är att lura väljarna och är definitivt inte en vinst för Sverige, varken på kort eller lång sikt.
Citera
2014-08-19, 21:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Plus (s)kattehöjningar förstås.

De närmaste 4 åren kommer bli riktigt spännande. Men va fan. Gillar man inte utmaningar får man väl flytta någon annanstans, eller?

Ja, till ett land som inte tar emot invandrare.

Jag finner det upprörande att media inte har gjort talet till den största nyheten. Svårt att hitta analyser och konsekvensbeskrivningar att jämföra med varandra. Media tar inte ens chansen att använda talet för att motarbeta SD, märkligt.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplevelse
Det finns ingen anledning att göra peer review på publicerade verk.
Speciellt inte om verket har all data tillgänglig i form av referenser.
Peer review görs normalt innan ett verk publiceras.

En sak är säker.
Hade han haft fel så hade varenda vänstermedia i Sverige haft det på löpsedlarna.
Att svensk slaskmedia inte har sagt något är en stark indikation på att det har suttit hundratals journalister och vänstertomtar och letat fel utan att hitta något.

Peer review görs innan en publicering, inte efter, och utav en god anledning. Tullbergs beräkningar är, eftersom de inte granskats, inte utgivna som en vetenskaplig artikel och ska således heller inte betraktas som vetenskap.

Det finns såvitt jag vet ingen nationalekonom som ställer sig bakom Tullbergs slutsatser och gott om de som inte gör det. Är du intresserad av kritik mot hans beräkningar så är det nog knappast särskilt svårt att hitta.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Klartt han vinner och agendan var satt för längesedan. Fredde är mest bitter och vill jävlas lite. Därför gav han en sjunkande skuta till sossarna, och talade verklighet för folket.

Ja, jag misstänker faktiskt att han inte tror att han blir kvar som statsminister och att det är därför som han tycks ha släppt kontakten med verkligheten.

Man ska tänka på att valresultatet, och antalet mandat i riksdagen, inte är allt för en politiker. det handlar även om hans egen status i hans närmaste krets. Den politiska korrektheten är nog solid som en mur i reinfeldtkretsarna i M. Han kan inte gå emot sina egna vänner, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in