Citat:
Ursprungligen postat av
Eulenspiegel
Varsågod:
Jag har genom hela tråden fokuserat på helheten, men av någon för mig okänd anledning har du inte lyckats tillgodogöra dig den informationen.
Så bra, men problemet är ju bara att jag råkade citera dig från tråden som handlar om migrationsverkets kostnader och postade svaret i denna tråden istället. Din argumentation är alltså från den tråden från början, inte från denna.
Så tyvärr är det nog du som blandat ihop inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Det slinker ibland igenom reda siffror i SOU (Statens Offentliga Utredningar), som visar att de är väldigt bra på siffror även i Sverige, även om det inte får nå ut till folket.
Det finns t ex en SOU som berättar att varje rom (med traditionell romsk livsstil) kostar Sverige 50 miljoner under sitt liv.
50 miljoner, det måste ändå vara fel eller? Det låter ju helt galet uppåt väggarna fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Källa på det?
Du preciserar inte vad det är du vill ha källa på ens. Att det finns antydningar att heterogena samhällen ger konkurrensfördelar eller att det inte är fastställt. Det är två helt skilda saker.
Att kunskap om andra kulturer ger konkurrensfördelar är knappast kontroversiellt, det är egentligen ganska logiskt, särskilt vid förhandlingssituationer.
Jag orkar däremot inte leda reda på en källa. Är du intresserad så får du göra det själv.