2014-08-19, 21:49
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Klart han vinner och agendan var satt för längesedan. Fredde är mest bitter och vill jävlas lite. Därför gav han en sjunkande skuta till sossarna, och talade verklighet för folket.

Vet inte om det är fler än jag som kommer ihåg och kände att Göran Persson verkligen GAV iväg styret senast det begav sig. Känner lite att FR gör likadant nu. Uppgjort? Inget förvånar mig längre.

det jag ser i realiteten och på gatorna där jag går är ett försämrat Sverige.... som blir sämre och sämre...
La ut denna en gång i tiden https://www.flashback.org/t1974575

Typ hur det var alldeles nyss... (80-tal)
Senast redigerad av dajevlar 2014-08-19 kl. 21:55.
Citera
2014-08-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skandal är det om Fredrik har detta i bakfickan. Det är att lura väljarna och är definitivt inte en vinst för Sverige, varken på kort eller lång sikt.

Jag hoppas inte heller det, men alltihopa känns på något sätt som en pride parad, det är konstruerat, oäkta och cyniskt, under de färgsprakande mänskliga värdena, falskt och HBTQ kompatibelt.(jag använder den rörelsen för att måla upp en bild av falskhet, inget illa menat)

Det handlar ju om allt annat än äkta kärlek, medmänsklighet och moral. Det är en procession, ett skådespel.

Jag ogillar Reinfeldt otroligt innerligt. Han är riktigt hemsk. Nästa Hitler om han får hållas.
Citera
2014-08-19, 21:54
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
50 miljoner, det måste ändå vara fel eller? Det låter ju helt galet uppåt väggarna fel.

Ursäkta, jag tog siffran ur minnet, och blandade ihop den med andra siffror på sidan, ser jag nu när jag googlade fram utredningen igen. Den korrekta siffran är 14 miljoner per individ, vilket inte låter mycket i jämförelse med min miss, men jag hoppas att siffran ändå imponerar.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/00/25/baf09ba7.pdf

sidan 547:

Citat:
Om ett livslångt utanförskap kostar staten sammanlagt 14 miljoner kronor för varje individ, och om man antar att de samhällsekonomiska kostnaderna för romers utanförskap inte är radikalt annorlunda än för de fall som Nilsson/Wadeskog fokuserar på, och om man antar att de siffror rörande arbetslöshet (cirka 80 procent) och skolgång som kan beräknas vid en sammanvägning av Malmörapporten med andra rapporter skulle gälla för alla romer i Sverige, det vill säga 50 000 enligt delegationens bedömning, så skulle det betyda en total samhällskostnad på 560miljarder kronorunder den beräknade period av 45 arbetsföra år som Nilsson/Wadeskog använder i sina exempel vilket ger 12,4 mil- jarder kronor årligen som prislapp för romers utanförskap.
Citera
2014-08-19, 21:57
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
jag använder den rörelsen för att måla upp en bild av falskhet, inget illa menat

haha...
nä, hur skulle någon kunna tolka det så
Citera
2014-08-19, 21:59
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det finns såvitt jag vet ingen nationalekonom som ställer sig bakom Tullbergs slutsatser och gott om de som inte gör det. Är du intresserad av kritik mot hans beräkningar så är det nog knappast särskilt svårt att hitta.

Vilka nationalekonomer har kommit med seriös kritik? Har inte följt Låsningen-debatten så noga.
Citera
2014-08-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Som jag sagt tidigare i tråden att blöda röster till SD kanske inte betyder så mycket så länge de stödjer en borgerlig regering däremot är alla rödgröna röster som går över till SD en direkt förlust för vänsterblocket.

Kan det vara så han tänker med sitt uttalande om att invandringen kostar?

Huvet på spiken, många som röstar rött tillhör dom fattiga och av ren oro efter uttalandet går på SD, vilket kommer lyfta högerblocket. Bra analys
Senast redigerad av Sunfire 2014-08-19 kl. 22:05.
Citera
2014-08-19, 22:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Vet inte om det är fler än jag som kommer ihåg och kände att Göran Persson verkligen GAV iväg styret senast det begav sig. Känner lite att FR gör likadant nu. Uppgjort? Inget förvånar mig längre.

det jag ser i realiteten och på gatorna där jag går är ett försämrat Sverige.... som blir sämre och sämre...
La ut denna en gång i tiden https://www.flashback.org/t1974575

Typ hur det var alldeles nyss... (80-tal)

Ja om folk nu tycker det är tydligt att Reinfeldt inte vill eller bryr sig om att vinna så är det ingenting mot hur det var för åtta år sedan.

Persson fokuserar helt på sitt privatliv och brydde sig inte det minsta i valet då.
Citera
2014-08-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nämnde han några medel om att motverka denna samhällsutveckling?

Jo, han sa några tomma ord vilka han dekorerade med 48 miljarder bortförklaringar. Jävla underligt hur en politiker kan få uppenbara lögner att låta så vackert. Det är som om elefanten i rummet skiter och ingen hör annat än ljuv musik.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 22:10.
Citera
2014-08-19, 22:12
Medlem
Blundettos avatar
Ok, vi ska visa tålamod. Men är det någon politiker på sjuklöverkanten som har en konkret förslag på var alla dessa flyktingar ska bo? 2 år i mottagande kommun och sedan vidare till den tätort där landsmännen bor och leva i kriminalitet och trångboddhet? Spänningar i samhället säger Reinfeldt. Jo, det är vad denna politik medför. Inte humanism....Jävla idioter.
Citera
2014-08-19, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Huvet på spiken, många som röstar rött tillhör dom fattiga och av ren oro efter uttalandet går på SD, vilket kommer lyfta högerblocket. Bra analys

Hur lyfter det högerblocket om folk röstar på SD? Tänk också på att, alliansen, om de vill driva sin egen politik i minoritet också måste ge SD vad de vill ha, och det kommer inte att handla om slopad moms på dill, det är jag helt övertygad om.
Citera
2014-08-19, 22:15
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det verkligt intressanta var Hägglunds glidande svar angående utrymme för sänkt pensionärsskatt som bekräftar statsministerns påstående att det inte finns pengar för några satsningar på grund av invandringen.

Hörde just idioten Hägglund säga på radion att vi ska ta pengar från biståndet för att finansiera flyktingmottagandet. Så bra, då får ännu fler människor det så pass dåligt att de behöver komma hit till Sverige. Verkar vara en bra plan.
Citera
2014-08-19, 22:25
Medlem
Pungs avatar
Flera har efterlyst en sammanfattning av tråden. Så jag ska försöka mig på en sådan.

Först gick Reinfeldt ut och lovade att inga satsningar kommer göras på välfärden efterssom vi behöver pengar för fler invandrare.

Media började grupprunka. Åsa Linderborg fick fontänorgasm.

Löfven blev sur och kontrade med att hans parti var ännu snällare. De ville nämligen också höja skatten. För då blir det pengar att kunna ta emot ytterligare några fler.

Sen möttes de båda i en debatt, och då lät det så här...

http://www.youtube.com/watch?v=raY0dzBE-fE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in