2014-08-19, 20:09
Moderator
OYs avatar
Nu pressas Hägglund med Fredriks tal i SVT1

EDIT;Och han slingrade sig, missförstod medvetet frågeställningen och svamlade om annat. Så kommer det troligen att se ut i den där studion några dagar framöver.
Senast redigerad av OY 2014-08-19 kl. 20:12.
Citera
2014-08-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag diskuterar gärna ur ett större sammanhang

BRAVO. Där kröp du till korset. Därmed kan vi fastslå att det inte bara handlar om Fredriks förlorade 48 miljarder från i fredags utan betydligt mer omfattande värden, vilket jag var inne på från dag ett.

Citat:
Min diskussion med bl.a. EulenSpiegel, som du lade dig i, handlade om migrationsverkets ökade behov av anslag på 48 miljarder, inte om invandringens kostnader i helhet.
Hahaha hahaha
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 20:55.
Citera
2014-08-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu pressas Hägglund med Fredriks tal i SVT1

EDIT;Och han slingrade sig, missförstod medvetet frågeställningen och svamlade om annat. Så kommer det troligen att se ut i den där studion några dagar framöver.

Positivt överraskad av frågorna. Men jag skulle hellre sett Löfven och Reinfedt vara på mottagande sidan.
Citera
2014-08-19, 20:28
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
BRAVO. Där kröp du till korset. Därmed kan vi fast slå att det inte bara handlar om Fredriks förlorade 48 miljarder från i fredags utan betydligt mer omfattande värden.

Hahaha

Jag har aldrig påstått att de 48 miljarderna skulle varit hela kostnaden för invandringen. Visa mig var jag påstår det. Inte heller har jag motsatt mig att diskutera i ett större sammanhang. Men jag tänker givetvis inte svara på argument som är irrelevanta för mina inlägg.

Du har alltså fortfarande, trots ett tiotal inlägg om exakt samma sak, fortfarande inte förstått vad mitt ursprungliga inlägg handlade om? Hur orkar du ens argumentera om du har så dålig läsförståelse?
Citera
2014-08-19, 20:35
Medlem
VILKET JÄVLA TRAMS PÅ STATLIG TV. FY SATAN.

Jag tyckte utfrågningen var seriös, journalisterna tog upp många av vänsterns klassiska argument och givetvis även frågor kring bistånd kontra lullull med fullvuxna män i Svierge och bostadsbrist på grund av detta och så blev det jävla lattjo lajban av det med skoj sketch på SFI?

Kom till nåt "roligt" skämt om att den äldre i syskonskaran är kristdemokrat innan jag fimpade den sändningen för idag

idioter
Senast redigerad av gorea 2014-08-19 kl. 20:39.
Citera
2014-08-19, 20:36
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad peer review innebär, jag föreslår att du googlar det.

Det finns ingen anledning att göra peer review på publicerade verk.
Speciellt inte om verket har all data tillgänglig i form av referenser.
Peer review görs normalt innan ett verk publiceras.

En sak är säker.
Hade han haft fel så hade varenda vänstermedia i Sverige haft det på löpsedlarna.
Att svensk slaskmedia inte har sagt något är en stark indikation på att det har suttit hundratals journalister och vänstertomtar och letat fel utan att hitta något.
Citera
2014-08-19, 20:43
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
'Stefan Löfven utlovar fortsatt massinvandring med S-ledd regering'

Citat:
- Fredrik Reinfeldts (M) utspel på lördagen retar S-ledaren, halvmongot, och misslyckade svetsarlärlingen Stefan Löfven, som menar att statsministern “ställer flyktingar, som flyr för sina liv, mot svensk välfärd och det stör mig”. Löfven gör klart att med honom som statsminister kommer massinvandringen tillåtas fortsätta i oförminskad takt – ingen gräns här heller.

http://avpixlat.info/2014/08/19/stefan-lofven-utlovar-fortsatt-massinvandring-med-s-ledd-regering/

Då vet vi det, (sd) tackar och tar emot.
Citera
2014-08-19, 20:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Citat:
Ursprungligen postat av Löfven
– Det var väldigt ovärdigt av Fredrik Reinfeldt att ställa den kostnaden mot att vi ska ha råd med framtiden. Ökade kostnader för flyktingmottagande betyder inte att vi inte har råd med investeringar i välfärden.

Översättning: Vi skiter i budgeten och lånar upp pengar för att finansiera den kraftigt ökande invandringen. Sedan tar vi springnota och låter barnen betala kalaset.
Citera
2014-08-19, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av upplevelse
Det finns ingen anledning att göra peer review på publicerade verk.
Speciellt inte om verket har all data tillgänglig i form av referenser.
Peer review görs normalt innan ett verk publiceras.

En sak är säker.
Hade han haft fel så hade varenda vänstermedia i Sverige haft det på löpsedlarna.
Att svensk slaskmedia inte har sagt något är en stark indikation på att det har suttit hundratals journalister och vänstertomtar och letat fel utan att hitta något.
Dessutom så har ju Marika Formgren försökt att skicka ut sin recension av boken till 30 tidningar, men inga har velat ta in recensionen. Det kanske säger en del.
Citera
2014-08-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Fy fan det är så att man hoppas på ett nytt Stockholms blodbad. Finns det inte ens en liten gnutta av vett i skallen på någon av dessa politiker eller är dom alla fanatiskt troende att Sveriges mission här i världen är att rädda alla utom sitt eget folk?
Senast redigerad av Dart380 2014-08-19 kl. 20:57.
Citera
2014-08-19, 20:57
Medlem
Nu är det dags att på allvar diskutera vilka extraordinära medel som står till buds om inte SD lyckas påverka politiskt vansinnet under nästa mandatperiod. Är en folklig resning en realistisk lösning. Massdemonstrationer till att börja med t ex.
Citera
2014-08-19, 20:58
Medlem
IngetNicks avatar
I Studio 1 igår så angavs siffran 50-60 miljarder i förlust per år på invandringen.

Lyssna här cirka 2 minuter in i programmet

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5940327
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in