2014-08-18, 14:31
Medlem
Alltså min röst går antingen till sossarna eller till Åkesson. Jag är så jävla osäker.

Faktiskt så blev jag sugen på att rösta på Centerpartiet eftersom de vill skrota Arbetsförmedlingen.
Citera
2014-08-18, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Självklart vill du bara prata pengar! Det här handlar faktiskt om människors liv om du inte insett detta, de får bo i tältläger i flera år utan tillgång till vare sig skola och adekvat vård. Vi människor är alla lika värda, och jag tycker att de som tar sig till Sverige kan få ta en liten del av det land vi har byggt upp och leva ett värdigt liv här om de önskar det. Usch för sådana människor som dig som endast bryr sig om pengar!

Du ar harmed utsedd till dagens "tokstolle"! Men du ar i gott sallskap! S, V, MP,Fi och Allah-iansen hanger ocksa med!

Ar Hitler lika mycket vard som Nelson Mandela? Stalin lika mycket vard som Mahatma Gandhi?

"Allas lika varde" maste vara det mest "vardelosa"(!) uttrycket i modern tid, suck.

Manniskors handlingar!! - Comprende? hur manniskor valjer att leva sina liv ar det som raknas!

Du tycks vara en -(minus) variant da du mest troligt lever pa andras pengar.

Kom nu med ett inlagg om "vardegrund" ar du snall
Senast redigerad av Game-Set-Match 2014-08-18 kl. 14:40.
Citera
2014-08-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottonJenny
Enligt Reinfeldt igår på TV.....kommer vi att förlora på invandringen (troligen) på kort sikt.......men vinna stort.....på lång sikt. En av de viktiga anledningarna till denna vinst är att vi behöver mer människor i Sverige för att bland annat klara av åldring- och sjukvård till antalet ökande åldringar som blir följden av att vi lever längre. Vi klarar inte detta utan invandring. Allt enligt Reinfeldt. Finns det någon statistik / andra siffror som visar att detta är sant? För om vi har stor invandring så behöver ju även dessa invandrare vård / skola och omsorg....och det är klart att vi då behöver vara fler. Någon som vet hur Reinfeldt och Co räknar och tänker när de framför detta som argument? Mycket tacksam för svar o tankar om just denna "matematik".

Det kallas för demografisk transition och det innebär att det föds för lite barn, forskning visar att desto mer sekulärt ett samhälle är desto sämre fertilitet rent generellt. Människan lever inte längre idag, det är FLER människor som lever längre i och med modern medicin vilket överbelastar sjukvården.

Det finns bara ett annat alternativ än invandring och det är att acceptera en sämre levnadsstandard, denna väg har t.ex. Japan valt att gå så du kan se hur det är där för att få en inblick i alternativen.
Citera
2014-08-18, 14:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Får jag också vara med? Jag är invandrare som funderar på att rösta på SD. Röstade på sossarna i förra valet. Är jag välkommen eller ska jag rösta på sossarna igen?

Varför skulle du inte vara välkommen? Du bor väl också i det här landet och förhoppningsvis vill du inte att det ska förfalla.
Citera
2014-08-18, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Dom har räknat med 48 miljarder extra till invandringen under nästa mandat, 12 miljarder per år. hade det inte varit vettigare att halverat invandringen. Då fått över 6 miljarder som dom hade kunnat skicka iväg till långtbortistan. En tusenlapp i nått svårt drabbat land gör nog betydligt mer nytta än 1000 spänn i Sverige, hade hjälpt betydligt mer människor på det sättet. Är inte det mer humant än så Reinfeldt säger? Eller bryr han sig endast om de få som kommer hit och skiter i resten?

Nu tycker jag det är en överdriven summa o lägga på just det, men själva idén.

Var precis vad Åkesson propagerade för i Agenda igår.
http://www.svtplay.se/agenda

17 min.
Citera
2014-08-18, 14:35
Medlem
Citat:
Alltså min röst går antingen till sossarna eller till Åkesson. Jag är så jävla osäker.

Faktiskt så blev jag sugen på att rösta på Centerpartiet eftersom de vill skrota Arbetsförmedlingen.

Det är skillnad på att vilja göra något och kunna göra det. SD kan göra mycket av det dom vill göra för att de tänker ta pengar som går åt att försörja icke-Svenskar. Andra partier har inte den ekonomin då de vill fortsätta ge pengar till de som kommer till Sverige och påstår sig komma från Syrien, så de kan gå på svenska gator med iPhones, nya kläder, och barnvagnar för 15.000 kr, få förtur till alla sorters vård, och bidrag till semester hem till landet de säger sig flytt från. Medans svenska pensionärer ska leva på 6700 SEK eller nåt i månaden och snällt stå i vårdköer och vänta på nya höft eller knäoperation.
Citera
2014-08-18, 14:35
Medlem
JAMs avatar
Citat:

Damn... Här var det spritt!

Det med Centerpartiet har jag missat helt faktist så det var lite intressant. Jag håller dock på SD's linje att (försöka) återinför AF till att göra vad de faktiskt heter.
Citera
2014-08-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Självklart vill du bara prata pengar! Det här handlar faktiskt om människors liv om du inte insett detta, de får bo i tältläger i flera år utan tillgång till vare sig skola och adekvat vård. Vi människor är alla lika värda, och jag tycker att de som tar sig till Sverige kan få ta en liten del av det land vi har byggt upp och leva ett värdigt liv här om de önskar det. Usch för sådana människor som dig som endast bryr sig om pengar!

Det är lätt för en parasit som dig att säga när det är ANDRAS pengar som spenderas och självklart inte dina egna (har du ens ett jobb?). Hade du däremot fått arbeta en timme längre i framtiden eller blivit av med din pension så hade det blivit ett jävla liv, och så kommer det att bli.

Det är fascinerande hur tjuvar och banditer lyckas att rättfärdiga sina brott genom moralfläsk.
Citera
2014-08-18, 14:37
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Efter 7 år i landet så har invandrare endast 50% sysselsättningsgrad, vilket saknar motstycke i åtminstone I-länder. Särskilt problematiska grupper som Somalier har avsevärt mycket sämre statistik än så.

I denna statistik förekommer även danskar, finländare, britter, tyskar, holländare etc etc. Folk som i princip är "nyckelfärdiga" för anställning möjligtvis efter en kortare crash course i svenska språket.

Om man tittar i ett femtonårsperspektiv, är endast 60% av våra nytillkomna tittare från 3 Världen i arbete. Du pekar mycket riktigt på somalierna som en problemgrupp och där är det 80% som aldrig förvärsarbetar -inte ens med de där konstruerade arbetstillfällena inom flyktingindustrin!

Gruppen irakiska kvinnor jobbar i än mindre grad. 85% uppbär ALDRIG inkomst av lön... Däremot föder de barn som kattor!
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:

Lägg en röst för Åkesson för att visa ditt missnöje och för Sveriges framtid, så att det inte blir en galen humanitär stormakt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Så det ska vara förtur till välfärden beroende på etnicitet? Förstår jag dig rätt?

Det är det ju redan. Åt fel håll. http://www.dalademokraten.se/dalarna/falun/inte-prio-ett-att-tipsa-om-privata-aktorer
Citera
Bannlyst
Citat:
Får jag också vara med? Jag är invandrare som funderar på att rösta på SD. Röstade på sossarna i förra valet. Är jag välkommen eller ska jag rösta på sossarna igen?

Du ar i hogsta grad valkommen! Faktiskt har jag tankt att "vansinnet" (invandringspolitiken) kommer att andras den dag de skotsamma invandrare som ar har i Sverige och vill ha en bra valfard och ljus framtid for sina barn rostar SD!

Japp, invandrare som trivs med Sverige, valfardsstaten=bra skola, sjukvard och pension. Bor rosta SD hellre an att inbjuda det "kaos" som kommer med horder av analfabeter och manniskor som avskyr var kultur. Tyvarr ar det oftast fundamentalistiska muslimer som ar svara att integrera. Islam och "Sharia-lagar" star over allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in