2014-08-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nej. Man läser "rasisternas" böcker och statliga rapporter

Vilken rapport menar du?
Citera
2014-08-18, 23:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Du menar stimulanspaketen som staten inte fått en enda pant från bankerna för?

Staten har fått tillbaka alla stödpengar till bankerna plus många extra miljoner. Detta finns det seriösa utredningar om och jag har gett källa till det i en bobubbeltråd tidigare.
Citera
2014-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Några hundra mer eller mindre i månader spelar inte så stor roll men att beslagta min sommarstuga där sätter jag punkt. Har lagt ner mycket tid och pengar på den och jag och min nära släkt spenderar i stort sett varje Jul och midsommar där! Min sommarstuga behöver dem inte!

Dem kan väl bygga upp lite nya bostäder närmare staden? Två flugor i en smäll, jobb och bostäder?

Diskuterade Reinfeldts tal och migrationsverkets extra pengar med en god vän idag och då sa han något bra även om jag inte först uppfattade det som så. När jag sa att 48 miljarder över 4 år inte var så farligt för Sverige så svarade han:

"Nej, men 4.8miljarder hade kunnat höja månadslönen för 100 000 sjuksköterskor med 4000 kr. Vissa ändamål finns det gränslöst med resurser till andra inte."

Jag måste erkänna att min första tanke var att min goda vän kanske inte alls var så god utan kanske faktiskt var rasist? Jag sa något i stil med att det var väl ändå en stark åsikt, betackade mig och sa att jag glömt att jag skulle träffa min sambo och stack. Efter att ha gått och tänkt på det ett tag tycker jag faktiskt att det är för djävligt! Politiker vill ha min sommarstuga och säger att det ej finns resurser till att ge sjuksköterskor drägliga löner hur kan det då finnas pengar till migrationsverket?

Du tror att Sveriges invandring kostar dig några hundra i månaden haha? Migrationsverkets krav på ökade resurser kostar dig 500 kr extra i månaden, vad tror du den "normala" kostnaden ligger på ifall de kan kräva en ökning på 48 miljarder kronor?
Citera
2014-08-18, 23:06
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vilken rapport menar du?

http://eso.expertgrupp.se/wp-content/uploads/2013/08/2009_3-fr%C3%A5n-webb.pdf

Den "rapporten" menar han antagligen, som är en statlig utredning.
Citera
2014-08-18, 23:07
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Några hundra mer eller mindre i månader spelar inte så stor roll men att beslagta min sommarstuga där sätter jag punkt. Har lagt ner mycket tid och pengar på den och jag och min nära släkt spenderar i stort sett varje Jul och midsommar där! Min sommarstuga behöver dem inte!

Dem kan väl bygga upp lite nya bostäder närmare staden? Två flugor i en smäll, jobb och bostäder?

Diskuterade Reinfeldts tal och migrationsverkets extra pengar med en god vän idag och då sa han något bra även om jag inte först uppfattade det som så. När jag sa att 48 miljarder över 4 år inte var så farligt för Sverige så svarade han:

"Nej, men 4.8miljarder hade kunnat höja månadslönen för 100 000 sjuksköterskor med 4000 kr. Vissa ändamål finns det gränslöst med resurser till andra inte."

Jag måste erkänna att min första tanke var att min goda vän kanske inte alls var så god utan kanske faktiskt var rasist? Jag sa något i stil med att det var väl ändå en stark åsikt, betackade mig och sa att jag glömt att jag skulle träffa min sambo och stack. Efter att ha gått och tänkt på det ett tag tycker jag faktiskt att det är för djävligt! Politiker vill ha min sommarstuga och säger att det ej finns resurser till att ge sjuksköterskor drägliga löner hur kan det då finnas pengar till migrationsverket?

Nu var det 48miljarder på 3år. nej det finns inte resurser till alt och man får prioritera.
Citera
2014-08-18, 23:07
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vilken rapport menar du?

Jan Ekberg publicerar utredningar var femte år ungefär. Har han gjort sedan nittiotalet. Sedan finns en norrman som heter Kjetil Storesletten som också gjort en utredning. Kommer inte ihåg om de är officiellt statliga utredningar utan uppkommit på annat sätt.
Citera
2014-08-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Staten har fått tillbaka alla stödpengar till bankerna plus många extra miljoner. Detta finns det seriösa utredningar om och jag har gett källa till det i en bobubbeltråd tidigare.

Stimulanspaketen kan jag garantera att staten aldrig fått igen.
Citera
2014-08-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Du är inte SD:are, du vill sprida defaitism bland Sverigevänner och svenskar, få dem att känna att det är hopplöst. SD kanske kommer förlora 2014, men supervalåret är 2018. Innan det lär mycket skit hänt, efter det året är risken till inbördeskrig övervägande.
Jag skrev det jag känner som realist. År 2018 finns risken att alla glömmer åter igen och röstar på de vanliga partierna som man gjort i år och dar.
Citera
2014-08-18, 23:13
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag skrev det jag känner som realist. År 2018 finns risken att alla glömmer åter igen och röstar på de vanliga partierna som man gjort i år och dar.

Det har man sagt sedan 2006 och SD har fördubblat sitt stöd mellan varje val. Så länge problemen med invandringen kvarstår så kommer SD:s stöd knappast att minska, snarare tvärtom.
Citera
2014-08-18, 23:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Stimulanspaketen kan jag garantera att staten aldrig fått igen.

Du har fel men detta är fel tråd för det. Jag har gett källa i tråden om bolånebubbla. Googla, sök i den råden eller fråga där då får du svar. Dock inte av mig ikväll. Tänker inte söka fram det med mobilen åt dig och det är läggdags strax.
Citera
2014-08-18, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja jag funderar fortfarande för om vänstern får makten kommer invandringen bli minst lika hög och bidragen kommer bli ännu högre.

Detta skulle vara en katastrof för landet.

Jag hatar vänstern in i benmärgen, men de senaste två mandatperioderna har inte direkt "högern" imponerat. Tvärtom. Allt är mer skit nu. Man kan rösta på ett berg av skit, eller två berg av skit.

Eller så röstar man på något annat.
Citera
2014-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nej. Man läser "rasisternas" böcker och statliga rapporter och drar rationella slutsatser om Ullenhag och gänget eller dess kritiker är närmare sanningen.

Förövrigt så har ingen påstått att invandrare kostar lika mycket som all sjukvård, socialtjänst, pensioner, sjukersättningar förutom du och kanske trollen på Inte Rasist Men.

Tullbergs kostnad är 120 miljarder i direkta kostnader och ungefär lika mycket i indirekta kostnader i form av högre svensk arbetslöshet pga undanträngningseffekter och liknande. Landstingens budget är 270 miljarder kr.

Det är så våra motståndare arbetar: man hittar på en myt som man sedan bemöter och säger att det är en myt. Som Ullenhag som skriver att han bemöter myten "Alla utrikes födda lever på bidrag", men vem har ens skrivit något sådant? Ja förrutom Ullenhag själv när han satt och skrev ner myterna.

Eller Tyresö kommun som bemöter myten "De flesta invandrare begår brott":
https://www.youtube.com/watch?v=UF-vmcaI_mk#t=488

De vill inte bemöta oss, de vill bemöta den egenkonstruerade motståndaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in