Citat:
Ursprungligen postat av
Brottslingen
Varför ska din äganderätt till sommarstugan gå före invandrarnas rätt till tak över huvudet? Eller menar du på fullaste allvar att du tycker dig kunna ana en skillnad mellan att konfiskera din sommarstuga jämfört med att tvångsbeskatta dig så att du finansierar världens mest generösa invandringspolitik. Egendom som egendom. Vakna för helvete.
Massinvandringen kräver sin tribut, lyssna på Reinfeldt.
Några hundra mer eller mindre i månader spelar inte så stor roll men att beslagta min sommarstuga där sätter jag punkt. Har lagt ner mycket tid och pengar på den och jag och min nära släkt spenderar i stort sett varje Jul och midsommar där! Min sommarstuga behöver dem inte!
Dem kan väl bygga upp lite nya bostäder närmare staden? Två flugor i en smäll, jobb och bostäder?
Diskuterade Reinfeldts tal och migrationsverkets extra pengar med en god vän idag och då sa han något bra även om jag inte först uppfattade det som så. När jag sa att 48 miljarder över 4 år inte var så farligt för Sverige så svarade han:
"Nej, men 4.8miljarder hade kunnat höja månadslönen för 100 000 sjuksköterskor med 4000 kr. Vissa ändamål finns det gränslöst med resurser till andra inte."
Jag måste erkänna att min första tanke var att min goda vän kanske inte alls var så god utan kanske faktiskt var rasist? Jag sa något i stil med att det var väl ändå en stark åsikt, betackade mig och sa att jag glömt att jag skulle träffa min sambo och stack. Efter att ha gått och tänkt på det ett tag tycker jag faktiskt att det är för djävligt! Politiker vill ha min sommarstuga och säger att det ej finns resurser till att ge sjuksköterskor drägliga löner hur kan det då finnas pengar till migrationsverket?