Idag när jag kom hem låg det ett litet vadderat kuvert och väntade på hallgolvet. Skönt, äntligen har mina TPC-samples kommit tänkte jag. Men nä, det var prover från Essenza Nobile. Samma samples som jag redan beställt en gång och fått. Så det blev en repris. De har nog klantat sig, men det är väl bara att tacka och ta emot

. Hur som helst, det var Creed Vetiver Geranium, Naomi Goodsir Or du Sereil och Naomi Goodsir Bois d'Ascese.
Creeds Vetiver Geranium skiter jag i, för det är för mycket vetiver för min smak och en scrubber. Däremot testade jag åter de två Naomi Goodsir. Första gången gillade jag inte Or du Sereil så mycket, samma denna gång. Den är för söt och för lite tobak. Bois d'Ascese växte däremot denna gång. Det är märkligt hur en doft kan förvandlas så mycket efter att toppnoterna lagt sig. Från rökig lägereld ute i skogen till vad jag tyckte kändes lite som nyduschad, fortfarande med lite lätt rökig bakgrund och en del trä (utan att för den skull vara "träig"). Den håller sig ganska statisk när toppnoterna lagt sig, men det är faktiskt en trevlig doft. Lite småsugen på att skaffa den.