2014-08-15, 17:16
Medlem
.Chloes avatar
Någon av er som testat Jazz Club av Maison Martin Margiela? Vad tycker ni om den?
Citera
2014-08-16, 16:13
Medlem
Någon som kan ge en liten beskrivning på Gucci Guilty pour Homme? Finns även en intense variant av den.
Citera
2014-08-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NerminH7
Någon som kan ge en liten beskrivning på Gucci Guilty pour Homme? Finns även en intense variant av den.
Vad vill du veta? Denna ska du kunna åtefinna i vilken Kicks/Åhléns som helst.
Citera
2014-08-16, 20:56
Medlem
[quote=Ritinkin|49964532]Vad vill du veta? Denna ska du kunna åtefinna i vilken Kicks/Åhléns som helst.[/QUOTE

Undrar bara lite vad den passar till osv. Har faktiskt inte hittat den i några kicks kanske bara jag som kollat lite dåligt hehe
Citera
2014-08-16, 21:44
Medlem
[quote=NerminH7|49967351]
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vad vill du veta? Denna ska du kunna åtefinna i vilken Kicks/Åhléns som helst.[/QUOTE

Undrar bara lite vad den passar till osv. Har faktiskt inte hittat den i några kicks kanske bara jag som kollat lite dåligt hehe
Ok, den ska finnas i butiker. Har själv sett den, men antar att olika butiker har olika utbud? Hade du tänkt köpa den? Vet inte riktigt vad den passar till, var sålänge sedan jag provade den och tyckte nog inte den var något speciellt alls. Vill du ha tips så är denna tråd bra att läsa igenom lite.
Citera
2014-08-16, 21:45
Medlem
En annan jag fråga jag har som någon kanske vet jag menar.
Letar en "roll-on" fast som man fyller på med egen parfym. Istället för spray är det alltså en kula som man rullar på sig själv. Jag är nästan säker på att jag själv sett sådana här på svenska återförsäljare, men vet inte vad jag ska söka på. Får inga träffar.
Citera
2014-08-16, 21:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Letar en "roll-on" fast som man fyller på med egen parfym. Istället för spray är det alltså en kula som man rullar på sig själv. Jag är nästan säker på att jag själv sett sådana här på svenska återförsäljare, men vet inte vad jag ska söka på. Får inga träffar.
Om du vill ha svenska återförsäljare vet jag inte, men annars finns det ju gott om dem på Amazon/Ebay osv, t.ex: http://www.amazon.com/Roll-On-Refillable-Perfume-Bottle-Travel/dp/B003WWUED6

Edit: Även TPC erbjuder ju sådana flaskor till samples. Jag beställde en sådan med Creed Spice and Wood, men har ännu inte fått den . När samplet tar slut kan man ju återanvända till andra parfymer.
Citera
2014-08-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om du vill ha svenska återförsäljare vet jag inte, men annars finns det ju gott om dem på Amazon/Ebay osv, t.ex: http://www.amazon.com/Roll-On-Refillable-Perfume-Bottle-Travel/dp/B003WWUED6

Edit: Även TPC erbjuder ju sådana flaskor till samples. Jag beställde en sådan med Creed Spice and Wood, men har ännu inte fått den . När samplet tar slut kan man ju återanvända till andra parfymer.
Tack!

Nog denna jag sett eller liknande http://studioxfactor.se/index.php/travalo-touch-elegance-roll-on-black.html#.U--4-vl_tN4
Citera
2014-08-17, 10:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Hur stora vill du ha? Finns mindre varianter på proudstyle.com. Där finns f.ö mängder med dekanter och annat smått o gott. Bra priser och snabba leveranser för att komma från Kina. Har själv beställt ett par ggr.
Citera
2014-08-17, 20:12
Medlem
Cameltotems avatar
Testat nya dior homme parfume

Har fortfarande kvar dior homme dna, man känner igen doften från dior homme intense även om de inte luktar likadant.

Denna parfymen är mycket mörkare och mogen än DH/DHI. Dock inte mogen på ett sätt som man luktar äldre herre utan lite mer vuxet helt enkelt.

Helt klart en mörkare ton i parfymen och är inget som man springer runt på fest med, utan passar nog för lugna utekvällar och middagar.

Jag känner helt klart av ros noterna som är väldigt tydliga just nu (50 minuter)
Sandalwood känner jag lite i bakgrunden, tror den kommer bli tydligare med tiden.

På något sätt påminner den lite om en mörkare version av Aqua di parma.

Jag kan inte kommentera om sillage och hållbarhet men med tanke på att parfymen lägger sig som en olja nästan så är nog hållbarheten väldigt bra då det är en parfume och inte EDP.

Jag tycker om den men inget speciellt ändå, jag ska självklart testa mer och se hur den växer på mig.
Citera
2014-08-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Testat nya dior homme parfume

Har fortfarande kvar dior homme dna, man känner igen doften från dior homme intense även om de inte luktar likadant.

Denna parfymen är mycket mörkare och mogen än DH/DHI. Dock inte mogen på ett sätt som man luktar äldre herre utan lite mer vuxet helt enkelt.

Helt klart en mörkare ton i parfymen och är inget som man springer runt på fest med, utan passar nog för lugna utekvällar och middagar.

Jag känner helt klart av ros noterna som är väldigt tydliga just nu (50 minuter)
Sandalwood känner jag lite i bakgrunden, tror den kommer bli tydligare med tiden.

På något sätt påminner den lite om en mörkare version av Aqua di parma.

Jag kan inte kommentera om sillage och hållbarhet men med tanke på att parfymen lägger sig som en olja nästan så är nog hållbarheten väldigt bra då det är en parfume och inte EDP.

Jag tycker om den men inget speciellt ändå, jag ska självklart testa mer och se hur den växer på mig.

Intressant, helt klart. Jag gillar både DH och DHI. Har du beställt sample eller en hel flaska ifrån utlandet?
Citera
2014-08-18, 12:13
Medlem
Zycores avatar
Fixade lite nya samples:

Creed - Jardin d'Amalfi
Amouage - Journey Man
Maison Francis Kurkdijan - Pour le Soir Absolue
Maison Francis Kurkdijan - Oud
Histories de Parfums - Ambre 114
Xerjoff - Lira
Xerjoff - Fars
Xerjoff - More Than Words
Carner Barcelona - D600
Olfactive Studio - Chambre Noire

Tror min näsa kommer blöda efter helgen är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in