2014-08-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Nästan så att jag hoppas att sommarstugor börjar konfiskeras, då skulle det för en gångs skull vara medel och överklassen som drabbas av massimporten.

Å då tar det hus i helvete.

Varför skulle det ta hus i helvete? Det är massor av saker som på 80 och 90-talen var otänkbara och som det skulle "ta hus i helvete" om de inträffade som är verklighet idag. Det krävs nog värre saker.
Kanske om man i stor skala börjar kasta ut svenskar från deras villor och lägenheter utan ersättning och installerar flyktingar där? Men jag är inte så säker på att reaktionen blir speciellt stark. Basta vi får behålla byxorna på så vi har en ficka att knyta näven i så hållet vi nog käft.
Citera
2014-08-18, 12:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Tyvärr är ni inte medelsvenssons precis.
Vi sitter i våra mexitegelvillor och gillar multikulti och tycker att utflykter i mena land är kul.
Billig mat och hårklippning för en hundring. Bilrekond för en femhundring är också bra.

Mångkultur är fantastiskt.

Upplopp och bilbränder
Gängkriminalitet och skottlossningar
Överfallsvåldtäkter
Organiserat tiggeri
Hedersmord/Balkongmord
Islamister
Självmordsbombare
Jihadresor
Kraftigt försämrade skolresultat
Etniska och religiösa konflikter
Diskriminering av etniska svenskar
Åsiktscensur och åsiktsregistrering

Den som är emot mångkultur och massinvandring har inget hjärta. Skäms på er alla rasister!
Citera
2014-08-18, 12:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Står det i den propositionen att privatpersoner skall kunna åläggas att upplåta bostadsutrymme för invandrare, jag kan inte hitta det, vänligen citera texten med sidhänvisning. Sprid inte dynga om du inte kan torka upp den efter dig.

mvh

Ja, det gör det:

"Förslaget innebär vidare att fastigheter eller delar av fastigheter skall
kunna rekvireras för att tillgodose myndigheternas ofrånkomliga behov av utred-
nings- och inkvarteringslokaler för skyddssökande utlänningar."

Jag läste HTML-versionen så har ingen sidhänvisning, men det är lätt att söka både i PDF-dokument och browser.
Citera
2014-08-18, 12:37
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Så det ska vara förtur till välfärden beroende på etnicitet? Förstår jag dig rätt?

Beroende på vad man presterat för landet!
Personligen tycker jag Svenskarna först och jag förstår inte vad vi har med Syrien att göra.

För att du ska förstå:
Om din rosa enhörning under århundraden gjort en regnbåge att hoppa på, vill du då att en bumbibjörn ska ha förtur att leka på den och dessutom kladda in den i bajs?
Citera
2014-08-18, 12:38
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Jag har också en sommarstuga men tanken på att Jan Helin, Anders Lindberg och Erik Ullenhag också kan tänkas ha ett litet sommarhus dit dom brukar fly ibland då storstadens liv blir för stressigt gör att jag nästan tycker det är värt det.

Ser bara synen framför mig då Migrationsverket ringer upp Jan Helin och meddelar att hans sommarhus är konfiskerat av staten och att det tillsvidare ska bo en Somalisk storfamilj i den.

Första semesterdagen när han håller på att bära ut fiskespön, solkräm o rödvinspavor till bilen

Hahaha. Dock är jag faktiskt ganska säker på att just Jan Helin och Anders Lindberg hade klarat sig undan, allt för att behålla den positiva fasaden om invandringen. Men som jag sagt förr, blir det så att en flyktingfamilj skall bo i min stuga så kommer jag elda upp skiten och bygga en ny på tomten i framtiden.
Citera
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Jag har också en sommarstuga men tanken på att Jan Helin, Anders Lindberg och Erik Ullenhag också kan tänkas ha ett litet sommarhus dit dom brukar fly ibland då storstadens liv blir för stressigt gör att jag nästan tycker det är värt det.

Ser bara synen framför mig då Migrationsverket ringer upp Jan Helin och meddelar att hans sommarhus är konfiskerat av staten och att det tillsvidare ska bo en Somalisk storfamilj i den.

Första semesterdagen när han håller på att bära ut fiskespön, solkräm o rödvinspavor till bilen

haha tror du på allvar att det skulle hända?
Jan Helin säger bara "Då trycker vi sanningen imorgon!" sen tar de din stuga istället och du får läsa spaltmeter i tidningen om hur bra det är att konfiskera sommarstugor som inte används och att de som klagar är rasister
Citera
Medlem
Meeis avatar
Det kan vara ett sätt att få behålla makten.

Jag menar de blå ligger efter de röda, de vet vi. Vi vet också att SD är vågmästare för det mesta (varit några omröstningar när de inte är). Så skulle det inte kunna vara så att han med detta hoppas få fler från de röda att rösta SD och på sätt försäkra sig om att blåa + SD blir störst. För även om moderaterna förlorar lite på röster med är de större chans att de går till SD än de röda.
Citera
2014-08-18, 12:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Har du tänkt på syriska familjer som flyr undan krig, eller irakier som riskerar halshuggning? En bruten höft är ju ingenting jämfört med det. Du är väl ändå inte rasist? Det finns massa mormödrar som riskerar att dö i mellanöstern om dom inte kommer hit

Så vi svenskar ska tvingas välja att Abdullas mormor ska få leva och Arnes mormor ska dö pga blödningar och infektioner relaterade till en bruten höft. Vad en bruten höft är värd i relation till andra människors lidanden är det Arnes mormor som ska få bestämma, inte du och dina gelikar i PK-maffian. Gå hem och rör ihop en plommonmarmelad din fåniga batikhäxa.
Citera
2014-08-18, 12:43
Medlem
Zeunerts avatar
Reinfeldt öppnar för valspurten med att "vi ska öppna våra hjärtan", inför den flyktingvåg utan dess like som Sverige blir tvingat att svälja, det finns inga andra options med Reinfeldt som spikat sig vid att öppna upp Sverige på vid gavel.
Reinfeldt börjar allt mer framstå som sänke för alliansen, hans gåvor räcker inte till!
Moderaterna borde tacka av Reinfeldt för sin egen överlevnads skull eller eljest se sin framtid som ett "stockholmsparti".
Citera
2014-08-18, 12:44
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så vi svenskar ska tvingas välja att Abdullas mormor ska få leva och Arnes mormor ska dö pga blödningar och infektioner relaterade till en bruten höft. Vad en bruten höft är värd i relation till andra människors lidanden är det Arnes mormor som ska få bestämma, inte du och dina gelikar i PK-maffian. Gå hem och rör ihop en plommonmarmelad din fåniga batikhäxa.

Tack! (Det var infektionsrisk och rekordvarmt på seniorboendet...)
Citera
2014-08-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Sossarna behöver inte tappa av att föreslå något av alternativen. Nummer 1 och 3 är såklart uteslutna men nummer 2 är inte något problem och säljs lätt in med känsloargument om att Alliansen har förstört välfärden och nu fixar sossarna det. Det är också vidare bara att förneka problembeskrivningen att invandringen har med saken att göra. Det kommer att ta lång tid innan väljarna inser vart pengarna gick och till och med då kommer många att förneka det.

Men S vill också utveckla systemet med förstelärare och ta fler steg mot högre löner generellt. 2,5 miljarder ska satsas på en nationell satsning och samverkan som ska leda mot nya steg mot högre löner.
– En S-ledd regering är beredd att se till att det finns resurser till höjda löner, säger Magdalena Andersson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19381132.ab

Nu börjas det. Nu måste motfrågan snart komma.

Varifrån tas pengarna?

1. Minskad invandring
2. Nedskärningar i välfärd
3. Höjda skatter

Journalister, gör ert jävla jobb. Det ska inte vara upp till SD att tvingas fråga hur saker och ting finansieras. Statsministern och finansministern säger att pengarna är slut. S kontrar med miljardinvestering på höjd lön i offentlig sektor.

VARIFRÅN SKA PENGARNA KOMMA SOCIALDEMOKRATER?
Citera
2014-08-18, 12:49
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Mångkultur är fantastiskt.

Upplopp och bilbränder
Gängkriminalitet och skottlossningar
Överfallsvåldtäkter
Organiserat tiggeri
Hedersmord/Balkongmord
Islamister
Självmordsbombare
Jihadresor
Kraftigt försämrade skolresultat
Etniska och religiösa konflikter
Diskriminering av etniska svenskar
Åsiktscensur och åsiktsregistrering

Just detta. Det är inte bara det att invandringen tar alla våra pengar i anspråk så att vi inte har råd med något som helst annat, det förstör även landet. Som att betala dyrt för att någon ska köra in med en grävskopa i din villa för att veva runt vilt med skopan i vardagsrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in