Citat:
Ursprungligen postat av
Lothbrok
Dom har räknat med 48 miljarder extra till invandringen under nästa mandat, 12 miljarder per år. hade det inte varit vettigare att halverat invandringen. Då fått över 6 miljarder som dom hade kunnat skicka iväg till långtbortistan. En tusenlapp i nått svårt drabbat land gör nog betydligt mer nytta än 1000 spänn i Sverige, hade hjälpt betydligt mer människor på det sättet. Är inte det mer humant än så Reinfeldt säger? Eller bryr han sig endast om de få som kommer hit och skiter i resten?
Nu tycker jag det är en överdriven summa o lägga på just det, men själva idén.
Jag vet inte själv faktiskt. Det är ju inte så att "tyckarna" träffar dessa stackars människor själva. Om det inte skulle vara ett valfläskande som när Ullenhag besöker nått miljonprojekt såklart...
Jag tror det handlar om samma saker som våra barn ser på saker och ting; Det man inte kan röra vid, finns inte. Eller det är iallafall lättare att blunda för.
Sedan finns det säkert ekonomiska aspekter som spelar med. Hur mycket pengar snurrar inte runt i denna invandringskarusell, som ingen egentligen har koll på? Egentligen?
Hur många politiker har inte släkt och vänner som jobbar inom områdensom rör migration och liknande?
Oansvarigt och direkt inhumant tänkande är det iallafall...