2014-08-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
För två veckor sedan bröt min tjejs gammelmormor höftbenet och behövde efter operation bo på ett korttidsboende.
Där fanns ingen plats eller resurser, och anhöriga fick ta ledigt för att hjälpa till på seniorboendet.
Till saken hör det hon är 95 år och har arbetat i hela sitt liv. Jag tycker inte hon ska behöva visa "tålamod" i den åldern.
Det är inte ok, och nu ska det bli värre?

Har du tänkt på syriska familjer som flyr undan krig, eller irakier som riskerar halshuggning? En bruten höft är ju ingenting jämfört med det. Du är väl ändå inte rasist? Det finns massa mormödrar som riskerar att dö i mellanöstern om dom inte kommer hit
Citera
2014-08-18, 12:16
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Då jag cycklade i Sverige i 2010 mellan Vä och Vätt sjöarna såg jag mange sommarhus, och bilarna utanför var mycket dyra. Det måste ju bli det nästa? Konfiskera stugor?

Nästan så att jag hoppas att sommarstugor börjar konfiskeras, då skulle det för en gångs skull vara medel och överklassen som drabbas av massimporten.

Å då tar det hus i helvete.
Citera
2014-08-18, 12:20
Medlem
Citat:
För två veckor sedan bröt min tjejs gammelmormor höftbenet och behövde efter operation bo på ett korttidsboende.
Där fanns ingen plats eller resurser, och anhöriga fick ta ledigt för att hjälpa till på seniorboendet.
Till saken hör det hon är 95 år och har arbetat i hela sitt liv. Jag tycker inte hon ska behöva visa "tålamod" i den åldern.

Perfekt exempel på att resuserna som läggs på invandrarna i det här landet är viktigare än vården för oss svenskar som har byggt upp det.

Helt jävla sinnessjukt!
Citera
2014-08-18, 12:21
Medlem
Lothbroks avatar
Dom har räknat med 48 miljarder extra till invandringen under nästa mandat, 12 miljarder per år. hade det inte varit vettigare att halverat invandringen. Då fått över 6 miljarder som dom hade kunnat skicka iväg till långtbortistan. En tusenlapp i nått svårt drabbat land gör nog betydligt mer nytta än 1000 spänn i Sverige, hade hjälpt betydligt mer människor på det sättet. Är inte det mer humant än så Reinfeldt säger? Eller bryr han sig endast om de få som kommer hit och skiter i resten?

Nu tycker jag det är en överdriven summa o lägga på just det, men själva idén.
Citera
2014-08-18, 12:21
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Nästan så att jag hoppas att sommarstugor börjar konfiskeras, då skulle det för en gångs skull vara medel och överklassen som drabbas av massimporten.

Å då tar det hus i helvete.

Det behövs verkligen inte, vi har redan vaknat. Där jag har stuga så har vi pratat om detta i stugföreningen och sist var alla överens om att rösta på SD så rör inte vår stuga tack.
Citera
2014-08-18, 12:24
Medlem
Citat:

Nja, det beror på... Är hon pursvensk? Om ni i hennes släkts historia lyckas hitta någon koppling till utlandet, helst någonting med muslimsk, romsk eller afrikansk härstamning så borde hon kunna få ett boende på stört.
Gör ni inte det så är det värre. Hon får stå sitt kast som är så svensk.
Citera
2014-08-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Har du tänkt på syriska familjer som flyr undan krig, eller irakier som riskerar halshuggning? En bruten höft är ju ingenting jämfört med det. Du är väl ändå inte rasist? Det finns massa mormödrar som riskerar att dö i mellanöstern om dom inte kommer hit

Är du så outbildad att du tror att allt handlar om rasism? Vi har inte råd att ta in fler....så varför i helvte ska vi göra det?

Sverige är ett av de länder som tar in FLEST och HJÄLPER flest invandrare i hela världen. Dags att börja kolla på de vi redan har....många som bor kvar nu trots det är fred i deras länder....Varför skeppar vi inte hem dom direkt??

Nej...Varför ska de flytta då de får ALLT gratis i Sverige och kan ostraffat våldta,misshandla och ta det dom behöver? De lever ju som gudar här. Och vi svenskar bara tar den i baken och vill ha in fler...haha oroväckande att vi svenskar har blivit mer och mer hjärndöda för varje ny generation.

Stäng gränserna och skicka hem majoriteten dvs minst 80-90%. (De som ej fyller någon som helst funktion mer än att begå brott och kostar pengar)
Senast redigerad av livsfarligt 2014-08-18 kl. 12:27.
Citera
2014-08-18, 12:27
Medlem
moongoats avatar
Citat:

Det är bla hon som byggt upp välfärden i det här landet.
Då borde väl vederbörande ha en betydande förtur och visas ödmjukhet och respekt?!

Den dagen shairalagar införs så hoppas jag att muslimerna låter dig gå först i kön till bestraffning för att du är nog en lika trotsig inskränkt varelse då...
Citera
2014-08-18, 12:27
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Dom har räknat med 48 miljarder extra till invandringen under nästa mandat, 12 miljarder per år. hade det inte varit vettigare att halverat invandringen. Då fått över 6 miljarder som dom hade kunnat skicka iväg till långtbortistan. En tusenlapp i nått svårt drabbat land gör nog betydligt mer nytta än 1000 spänn i Sverige, hade hjälpt betydligt mer människor på det sättet. Är inte det mer humant än så Reinfeldt säger? Eller bryr han sig endast om de få som kommer hit och skiter i resten?

Nu tycker jag det är en överdriven summa o lägga på just det, men själva idén.
Jag vet inte själv faktiskt. Det är ju inte så att "tyckarna" träffar dessa stackars människor själva. Om det inte skulle vara ett valfläskande som när Ullenhag besöker nått miljonprojekt såklart...

Jag tror det handlar om samma saker som våra barn ser på saker och ting; Det man inte kan röra vid, finns inte. Eller det är iallafall lättare att blunda för.

Sedan finns det säkert ekonomiska aspekter som spelar med. Hur mycket pengar snurrar inte runt i denna invandringskarusell, som ingen egentligen har koll på? Egentligen?
Hur många politiker har inte släkt och vänner som jobbar inom områdensom rör migration och liknande?

Oansvarigt och direkt inhumant tänkande är det iallafall...
Citera
2014-08-18, 12:28
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Menar du allvar?
Citera
2014-08-18, 12:29
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Det behövs verkligen inte, vi har redan vaknat. Där jag har stuga så har vi pratat om detta i stugföreningen och sist var alla överens om att rösta på SD så rör inte vår stuga tack.

Jag har också en sommarstuga men tanken på att Jan Helin, Anders Lindberg och Erik Ullenhag också kan tänkas ha ett litet sommarhus dit dom brukar fly ibland då storstadens liv blir för stressigt gör att jag nästan tycker det är värt det.

Ser bara synen framför mig då Migrationsverket ringer upp Jan Helin och meddelar att hans sommarhus är konfiskerat av staten och att det tillsvidare ska bo en Somalisk storfamilj i den.

Första semesterdagen när han håller på att bära ut fiskespön, solkräm o rödvinspavor till bilen
Citera
2014-08-18, 12:30
Medlem
Citat:
Det är bla hon som byggt upp välfärden i det här landet.
Då borde väl vederbörande ha en betydande förtur och visas ödmjukhet och respekt?!

Den dagen shairalagar införs så hoppas jag att muslimerna låter dig gå först i kön till bestraffning för att du är nog en lika trotsig inskränkt varelse då...

Så det ska vara förtur till välfärden beroende på etnicitet? Förstår jag dig rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in