2014-08-18, 07:54
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Grattis !

Ja, jag vet inte varför det går så dåligt idag. Igår gick det som på räls att grinda ihop 58000 exp. på nolltid. Idag som sagt - helt annorlunda. Dock kämpat ihop till 90000 exp. fattas bara 10000 till så...
Det går dock bättre i lägre tiers (2-6), än 7-8. Försöker få x5 bonusen med alla vagnar, saknas bara dagens bonus på Ferdinanden så har jag spelat med vinst på alla. Man får ju bara bonusen vid vinst.

Såna dagar är det egentligen bättre att bara ge upp, men måste man grinda så måste man. Orkar själv inte köra alla vagnarna i mitt garage x5, utan bara de jag för tillfället grindar upp samt ett par andra som jag tycker är kul. Gick som en dans att klara uppdragen och spelar man nästan varje dag är det värt de 90 kr eller vad det kostar i månaden för premium, blir en jävulsk skillnad när jag inte kör med det.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-08-18 kl. 08:13.
Citera
2014-08-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ska bli bli skönt när den här 5x exp. skiten tar slut. Hela dan idag har jag hamnat i lag som dör efter 30 sekunder, man är ensam kvar, har gjort mest skada, har mest kills, spottat mest o.s.v.

Känns som folk inte ens försöker spela seriöst nu. Visst det är bara ett spel, men det vore kul att slippa alla dessa idioter med...vi säger 5000 matcher och mer, som spelar som om det vore första matchen nånsin. Nybörjarna har jag inget ont att säga om.

Men står det att man har 25000 matcher och mer i bagaget och spelar som jubelåsnor, ja då...

https://www.youtube.com/watch?v=EnK2wGyZtlc

Rejält arg nu som det märks, men är jävligt trött på att vara den som ska bära lag efter lag hela tiden. Lika bra man tar en paus från spelet och gör något annat.

Tänk om tänk rätt!

Att klaga på andra är idioti. Spelar ingen roll ifall dom faktist är anledningen till händelser men att klaga på andra är det sämsta som finns. Börja klaga på dig själv, förbättra dig själv. Vad gjorde du för fel?

Du klagar på att andra är dåliga och du är trött på det men i själva verket så är jag helt hundra på att du gillar att folk är dåliga på det här spelet. Här är en rolig tanke som jag inte tror har slagit dig. Föreställ dig att du kör ett random game där det andra laget har 15 st super unicums där alla har 4500 wn8. Och i ditt lag likaså, alla har 4500 wn8. Och du är tomaten i laget. Dom kommer spela sjukt snyggt på dig och du kmr bli spottad, dödad artelleriad och inte få någon dmg. Tänk dig att match efter match spela i matcher där alla är 4500 wn8. Din avg dmg kommer kanske ligga på 300 - 1000 dmg och du är alltid den som dör och vinner sällan. Det här är vad du säger att du vill ha. Du vill dö och förlora, det är det du säger när du klagar på att folk är dåliga. För tydligen vill du inte att folk ska vara dåliga. För om dom är dåliga betyder det att du kommer att vinna och göra mycket skada.

Tänk om tänk rätt :P
Citera
2014-08-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Hoppar in här och säger tjääna!
Har inte ett skit i övrigt att bidra med i tråden då jag är en av de noobs som ni får era enkla poäng ifrån.
Hittade tråden och tänkte att här finns det nog lite tips och tricks att snappa upp men inser efter att ha läst igenom stora delar att det är lååångt över både min förmåga och vilja att bli stjärna. De poäng jag är skitglad för skulle säkert få de flesta av er att stänga av och göra något annat.
En fråga har jag dock; Om jag som suger något helt otroligt på spelet vill ha en chans att åtminstone någon gång överleva ett par matcher, när på dygnet bör jag spela då?

Tycker WoT är skitkul ändå, även om jag fattar noll av alla saker ni pratar om. Brukar få lite skäll i chatten ibland men vem bryr sig? Har ändå inga planer på att bli någon mästare, men är heller ingen galning som helt otaktiskt gasar på. Spelar för nöjets skull helt enkelt.

Kan väl tillägga att jag är sjukt imponerad av hur säker en del (av er) är!?
Bara det kan vara kul sen man fått på käften, att sitta och kolla på hur grundligt en del smiskar upp oss.
Jaja, nog svamlat av en farbror.
Game on!
Vem vet, vi kanske "träffas"?

Runt morgonkvisten så är det flest naabs online :P typ 06-12:00 på dagen. Någonstans där emellan
Citera
2014-08-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?

Jag free expar ALDRIG och kommer aldrig göra det heller. Och när jag säger free expar så menar jag för RL cash. Jag använder såklart den free expen man får utav att spela till att låsa upp. Tex jag vill börja en ny linje då kanske jag har exp att låsa upp till tier 4-5 och börja därifrån. Jag kör stock isåfall och det är av två anledningar. Jag gillar utmaningen och det kostar ju faktiskt cash.

Nu är jag ju ingen gammal räv då jag är relativt ny på spelet och har bara 10k games på mitt konto men jag har 3200 wn8 iaf
Citera
2014-08-18, 09:23
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Nu är jag ju ingen gammal räv då jag är relativt ny på spelet och har bara 10k games på mitt konto men jag har 3200 wn8 iaf

3200 WN8 säger mer att du statpaddar på tanks med låg average damage men som har hög varians på hur mycket damage man gör.
Kul fakta, WN8 är inte applicerbar på spelare som har en stor andel av sina matcher i en viss tank.
Citera
2014-08-18, 09:56
Medlem
Citat:
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?

Klart man free-xp:ar upp allting så man slipper grinda med skitmoduler.
Citera
2014-08-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
3200 WN8 säger mer att du statpaddar på tanks med låg average damage men som har hög varians på hur mycket damage man gör.
Kul fakta, WN8 är inte applicerbar på spelare som har en stor andel av sina matcher i en viss tank.

Vem som helst kan över en natt börja spela på en långt högre WN8/någon annan rating än dagen innan igenom att bara ändra val av stridsvag, höja sin credits- och guldbudget och dra i handbromsen tidigt i matcherna för att kunna farma stats snarare än att spela hårt och aggressivt för att i det långa loppet utvecklas till att kunna spela brutalt aggressivt och det till trots kunna leverera resultat långt över de som erfarna damage/stat farmers gör. Ytterligare ett generellt tips är att träna på att inte bry sig om resultaten utan bara tuta och köra då hårt du kan så blir dey bäst k långa loppet.

Cheers,
EJ
Citera
2014-08-18, 10:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nästa gång du råkar ut för idioter som rusar över kartan, dör och sen gnäller som fan i chatten så ringer du ghostbusters.

https://www.youtube.com/watch?v=GFQquiRYykc&feature=em-subs_digest
Ha! Den var bra (som vanligt).

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vafan den har inte jag i garaget
T7 Muppetwagon var en dröm i jämförelse med den här. Värsta skiten de någonsin skyfflat ut över oss spelare. Faktiskt. Såldes med ljusets hastighet!

Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
En fråga har jag dock; Om jag som suger något helt otroligt på spelet vill ha en chans att åtminstone någon gång överleva ett par matcher, när på dygnet bör jag spela då?
Som sagt. Det är inte NÄR du spelar utan VAR på kartan du befinner dig, och i vilken vagn. Det reder sig skall du se. Med erfarenhet. Så kör på bara. Ett litet tips är att du skaffar xvm och hänger med de bra spelarna när du själv dött. Se hur de rör sig och var. Det kan man lära sig mycket av.

Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
frågan är....

sitter på cirka 300k free xp, ska jag låsa upp centurion 1 med normal xp och sedan free xp:a alla moduler på vagnen och köra den...

..ELLER

...låsa upp hela amx 50b linjen upp till amx 50 100, free xp:a alla moduler och köra den?
Utöver ARL44 tycker jag grinden till 50 100 var rätt trist, så jag skulle nog gå för det alternativet faktiskt. Dessutom är det du kommer till (50 100 till 50 B) mycket mycket roligare än Centurion och FV4202 (skitvagn). Hela AMX Heavy-serien kör du i mångt och mycket som en medium så du kommer få en liknande typ av spelupplevelse. (Om du nu gillar mediums).

Citat:
Försöker grinda nu mot LTP vagnen, inte det lättaste när man ej kör premium och har tier 8 som högsta.

Rabatt nu på Tiger 2, kanske man ska köpa den ändå .
Med x5 tycker jag nog att det var lättare än på länge att skrapa ihop till LTPn (eller vad jag nu fick istället eftersom jag har den sedan tidigare?). Tog väl knappt ens en dag?

Gillade Tiger II skarpt. Den kan jag rekommendera.

Citat:
Från tier VI-VII och uppåt så fri-xp:ade jag mig igenom det mesta. (Så mycket det gick). Har nog inte kört en vagn "stock" från tier VI tror jag. Det kostar lite guld men jag tycker det varit värt det.

Citat:
50 (!) matcher idag. 5 vinster...undra på att man tappar humöret.
Ah fy fan. Jag är med dig. Vann 0 av 10 i mina tier X häromkvällen, trots att jag var topp 3 i damage/xp:s i samtliga... jag repeterar: SAMTLIGA, tio matcher! Då var jag knäckt faktiskt. Som tur är vann jag en hel del tier VIII-IX så jag gick på plus ändå på totalen men statsen på tiorna är viktiga. Iaf för mig.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-18 kl. 10:32.
Citera
2014-08-18, 10:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Vem som helst kan över en natt börja spela på en långt högre WN8/någon annan rating än dagen innan igenom att bara ändra val av stridsvag, höja sin credits- och guldbudget och dra i handbromsen tidigt i matcherna för att kunna farma stats snarare än att spela hårt och aggressivt för att i det långa loppet utvecklas till att kunna spela brutalt aggressivt och det till trots kunna leverera resultat långt över de som erfarna damage/stat farmers gör. Ytterligare ett generellt tips är att träna på att inte bry sig om resultaten utan bara tuta och köra då hårt du kan så blir dey bäst k långa loppet.

Cheers,
EJ

Streamar du fortfarande EJ? Var inne på din sida igår men har fan inte koll när du kör online?
Citera
2014-08-18, 12:47
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

Det här var ju intressant, jag är inte helt insatt i all statistik men är lite förundrad över att jag fortfarande stadigt ligger och kryper runt 700 wn8 efter 6k matcher. Jag kollade upp hur mycket skada man måste göra med olika vagnar för att hamna på olika wn8 rating och med dom vagnar jag normalt kör så ligger jag nästan i varje match på grön eller lila nivå - ändå tycks jag inte boosta min wn8 rating nämnvärt.....hur sjutton går det ihop egentligen?

Nu när jag uppmärksammat saken tar jag för vana att alltid kolla vilken plats jag hamnar i laget efter matcherna och det är ju sällan eller aldrig jag ligger under top 7 i laget i alla fall.

Märkligt tycker jag.
Citera
2014-08-18, 13:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här var ju intressant, jag är inte helt insatt i all statistik men är lite förundrad över att jag fortfarande stadigt ligger och kryper runt 700 wn8 efter 6k matcher. Jag kollade upp hur mycket skada man måste göra med olika vagnar för att hamna på olika wn8 rating och med dom vagnar jag normalt kör så ligger jag nästan i varje match på grön eller lila nivå - ändå tycks jag inte boosta min wn8 rating nämnvärt.....hur sjutton går det ihop egentligen?

Nu när jag uppmärksammat saken tar jag för vana att alltid kolla vilken plats jag hamnar i laget efter matcherna och det är ju sällan eller aldrig jag ligger under top 7 i laget i alla fall.

Märkligt tycker jag.

Ta hem battle statistics så ser du var du är varje match.
Citera
2014-08-18, 13:35
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ta hem battle statistics så ser du var du är varje match.

Mod eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in