2014-07-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Belägg för sista delen av meningen, tack.

Jag är säker på att du inte vill ha belägg, det du vill är att munhuggas, så nej, inget svar från mif
Citera
2014-07-26, 23:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Paulus år 65 i Rom -I grunden Skaparen JHVH Gud

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Belägg för sista delen av meningen, tack.

Citat:
Jag är säker på att du inte vill ha belägg, det du vill är att munhuggas, så nej, inget svar från mif

Tackar för icke-svaret ... som är typ "svar".
Citera
2014-07-26, 23:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

"Jag ljög, så det är bäst att jag håller käften så jag slipper komma med belägg för mitt påstående och sedan agerar oförrättad. Hoppas alla går på det så jag kan fortsätta göra påståenden utan att behöva stödja något med belägg."
Citera
2014-07-27, 00:34
Medlem
libbens avatar
Citat:
Paulus år 65 i Rom -I grunden Skaparen JHVH Gud

Jag misstänkte nästan det. En av Apostlarna som inte ens var med i gruppen 12 apostlarna.

Varför ska man tro på det han skriver?
Citera
2014-07-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Jag misstänkte nästan det. En av Apostlarna som inte ens var med i gruppen 12 apostlarna.

Varför ska man tro på det han skriver?

"I Damaskus fanns en lärjunge som hette Ananias. Till honom sade Herren i en syn: ”Ananias!” Han svarade: ”Ja, herre.” Herren sade: ”Gå genast till Raka gatan, och fråga i Judas hus efter en som heter Saul och är från Tarsos. Han ber, och i en syn har han sett en man som heter Ananias komma in och lägga sina händer på honom för att han skall se igen.” – ”Herre”, svarade Ananias, ”jag har hört från många håll om den mannen och allt ont han har gjort mot dina heliga i Jerusalem. Och nu är han här med fullmakt från översteprästerna att gripa alla som åkallar ditt namn.” Men Herren sade till honom: ”Gå, honom har jag utvalt till mitt redskap. Han skall föra ut mitt namn till hedningar och kungar och Israels folk, och jag skall låta honom veta hur mycket han måste lida för mitt namns skull.”(Apg 9:10-16 Bibel2000)

"Från Paulus, Kristi Jesu tjänare, kallad till apostel, avdelad för att förkunna Guds evangelium,"(Rom 1:1 Bibel2000)

"Genom honom har jag fått nåden och uppdraget att som apostel föra alla hedningar till lydnad i tro, hans namn till ära." (Rom 1:5 Bibel2000)

"Från Paulus, genom Guds vilja kallad att vara Kristi Jesu apostel" (1Kor 1:1 Bibel2000)

"Från Paulus, genom Guds vilja Kristi Jesu apostel, "(2Kor 1:1 Bibel2000)

"Från Paulus, apostel, utsänd inte av människor eller genom någon människa utan av Jesus Kristus och Gud fadern som uppväckt honom från de döda."(Gal 1:1 Bibel2000)

"för vilket jag har satts att vara förkunnare, apostel och lärare."(2Tim 1:11 Bibel2000)

Vad har du för rättighet att inte kalla Paulus för en apostel?
Citera
2014-07-27, 13:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"I Damaskus fanns en lärjunge som hette Ananias. Till honom sade Herren i en syn: ”Ananias!” Han svarade: ”Ja, herre.” Herren sade: ”Gå genast till Raka gatan, och fråga i Judas hus efter en som heter Saul och är från Tarsos. Han ber, och i en syn har han sett en man som heter Ananias komma in och lägga sina händer på honom för att han skall se igen.” – ”Herre”, svarade Ananias, ”jag har hört från många håll om den mannen och allt ont han har gjort mot dina heliga i Jerusalem. Och nu är han här med fullmakt från översteprästerna att gripa alla som åkallar ditt namn.” Men Herren sade till honom: ”Gå, honom har jag utvalt till mitt redskap. Han skall föra ut mitt namn till hedningar och kungar och Israels folk, och jag skall låta honom veta hur mycket han måste lida för mitt namns skull.”(Apg 9:10-16 Bibel2000)

"Från Paulus, Kristi Jesu tjänare, kallad till apostel, avdelad för att förkunna Guds evangelium,"(Rom 1:1 Bibel2000)

"Genom honom har jag fått nåden och uppdraget att som apostel föra alla hedningar till lydnad i tro, hans namn till ära." (Rom 1:5 Bibel2000)

"Från Paulus, genom Guds vilja kallad att vara Kristi Jesu apostel" (1Kor 1:1 Bibel2000)

"Från Paulus, apostel, utsänd inte av människor eller genom någon människa utan av Jesus Kristus och Gud fadern som uppväckt honom från de döda."(Gal 1:1 Bibel2000)

"för vilket jag har satts att vara förkunnare, apostel och lärare."(2Tim 1:11 Bibel2000)

Lite cirkelargumentation och napkinism har aldrig skadat någon..
Citera
2014-07-27, 13:29
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Jag har aldrig sagt att Paulus inte var en apostel. Jag hänvisade till att han inte var en av de 12 lärjungarna.

Källa på att Paulus ord är de rätta? Vart står det att allt han förkunnat är det som ska gälla?
Citera
2014-08-18, 00:45
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Sluta vara fånig, du vet precis vad jag menar. (men man vet aldrig med folk nu för tiden )

Om man plussat ihop alla gubbar i bibeln och kommit fram till att jorden är mellan 6 och 10000 år ungefär, så är man enligt mig jävligt dålig på matematik.

En annan grej som är jävligt sjukt är att man får kalla sig professor om man är aktiv troende kristen.

Och det gör såklart alla kristna? Finns nog fler okristna som är värdelösa på matematik än kristna som är det. "Får kalla sig" Snälla.. Vet du någonting överhuvudtaget om den akademiska världen? Om exempelvis Oxford Universitet erbjuder dig en tjänst som professor spelar det ingen roll vad man själv "kallar sig".
För övrigt ser jag inte vad det har med saken att göra om man är kristen, ateist eller vad man nu tror på. En ateist tror att en icke-ateist är ointelligent, en muslim tror att en icke-muslim är ointelligent, en hindu tror att en icke-hindu är ointelligent. Du är en sådan, och barnsligt är vad det är.
Citera
2014-08-19, 17:48
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
För övrigt ser jag inte vad det har med saken att göra om man är kristen, ateist eller vad man nu tror på. En ateist tror att en icke-ateist är ointelligent, en muslim tror att en icke-muslim är ointelligent, en hindu tror att en icke-hindu är ointelligent. Du är en sådan, och barnsligt är vad det är.

Det handlar naturligtvis om ifall man väljer att ha en blind tro baserad på ingenting eller tror på vad vi faktiskt kan bevisa och härleda. Tycker du inte att det kan vara relevant variabel inom de flesta vetenskapliga fakulteter?
Citera
2014-08-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Det handlar naturligtvis om ifall man väljer att ha en blind tro baserad på ingenting eller tror på vad vi faktiskt kan bevisa och härleda. Tycker du inte att det kan vara relevant variabel inom de flesta vetenskapliga fakulteter?

Blind tro.

Kan du inte se Bibeln Guds ord
Citera
2014-08-19, 18:21
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Blind tro.

Kan du inte se Bibeln Guds ord

Jag kan se en samling av ord som påstås vara guds. Men det finns ju självklart inga belägg för att det skulle finnas en gud och att det är hans. Det är därför det kallas blind tro.
Citera
2014-08-19, 18:34
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att Paulus inte var en apostel. Jag hänvisade till att han inte var en av de 12 lärjungarna.

Kommer inte ihåg diskussionen nu, det var ett tag sedan

Citat:
Källa på att Paulus ord är de rätta? Vart står det att allt han förkunnat är det som ska gälla?

"Detta har också vår käre broder Paulus skrivit till er i enlighet med den vishet han har fått. Det gör han i alla sina brev när han talar om dessa ting.
Där finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna förvränger okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv.
"(2Petrus 3:15-16 Bibel2000)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in