Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 16:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Inte som ger dig evigt liv tydligen

Lika mycket som du, troligtvis.
Citera
2014-07-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Lika mycket som du, troligtvis.

(Psalm 37:9-11) Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
(Psalm 37:29) De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.

(Matteus 28:18-20) Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.”
Citera
2014-07-25, 18:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
(Psalm 37:9-11) Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
(Psalm 37:29) De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.

(Matteus 28:18-20) Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.”

Enligt J.K. Rowling så behöver man bara göra horcruxar för att leva för alltid.
Hur vet vi nu vems sagobok som har rätt?

Varför påstår du dessutom att din sagobok innebär -VETSKAP- snarare än tro?

I övrigt, tror du att du övertygar någon genom att klistra in ramsor från en urgammal lunta vidskepligheter? Tror du verkligen det?
Senast redigerad av Sepiritz 2014-07-25 kl. 18:14.
Citera
2014-07-25, 21:33
Medlem
libbens avatar
Citat:

Fint, vem skrev detta?

Varför gäller ovanstående?

Ifall nu ovanstående gäller. Gäller då allt som står i boken?

Bara så jag förstår hur vi ska argumentera vidare.
Citera
2014-07-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Fint, vem skrev detta?

Varför gäller ovanstående?

Ifall nu ovanstående gäller. Gäller då allt som står i boken?

Bara så jag förstår hur vi ska argumentera vidare.

2 Tim 3:16, 17
" 16 Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till korrigering, till tuktan i rättfärdighet, 17 så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för alla slags goda gärningar."
Citera
2014-07-26, 14:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
" 16 Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till korrigering, till tuktan i rättfärdighet, 17 så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för alla slags goda gärningar."

Din tillitt till cirkelargument är rörande.
Citera
2014-07-26, 15:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Bibeln är sann för att det står i Bibeln att den är sann?
Jösses.. Och, det Bogo skrev.
Citera
2014-07-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Hånskratta du.
Citera
2014-07-26, 16:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Hånskratta du.

Frågan är snarare: Hur förhållar DU dig till ett slutet argument som börjar från "transmofoglyfiering av ambrojade"?
Citera
2014-07-26, 18:49
Medlem
libbens avatar
Citat:

Vem är författaren till textstycket?
Citera
2014-07-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vem är författaren till textstycket?

Paulus år 65 i Rom -I grunden Skaparen JHVH Gud
Citera
2014-07-26, 20:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Paulus år 65 i Rom -I grunden Skaparen JHVH Gud

Belägg för sista delen av meningen, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in