2014-08-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Enligt avhoppade Marika Formgren så är detta bara toppen på ett isberg, det kommer mera salt i såren av invandringspolitiken. Marika var också tidigare med i radioprogrammet Danmarks Röst.
http://avpixlat.info/2014/08/17/marika-formgren-detta-far-du-inte-lasa-pa-ledarsidan/ http://www.marikaformgren.se/#post64

Att det kommer mer tycker jag lös igenom FR:s dramatiska tal på Norrmalmstorg.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-17 kl. 23:42.
Citera
2014-08-17, 23:29
Medlem
Det konstigaste med det här talet är att det verkar som att Reinfeldt VILL att folk ska rösta på SD.

M drivs ju av ett antal skickliga och slipade politiska strateger och måste vara väl medvetna om effekten på väljarna av ett sånt här tal några veckor innan ett val. Jag tycker det verkar absolut obegripligt..vad har M för nytta av att SD får (ännu) högre siffror?

Edit/Alltså min fundering är varför kommer med de "dåliga nyheterna" nu? I detta läge och exakt innan valet...
Senast redigerad av VemKom 2014-08-17 kl. 23:34.
Citera
2014-08-17, 23:32
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.

Alla experter inklusive finansminister säger att Sverige inte har någon bostadslånebubbla att oroa sig över. Svårt att se hur den kan vara allvarlig samtidigt som det råder "allvarlig" bostadsbrist som sådana som ni brukar poängtera.

Vi är faktiskt med I EU och inom EU gäller fri rörlighet, vilket jag tycker är mycket bra.

Gå du istället in på Liveleak och kolla vad ISIS sysslar med i Irak och Syrien! Helt otroligt att du ifrågasätter att de flyr för sina liv.

Det finns flera länder som under andra tidsepoker har tagit emot mer än Sverige och klarat sig galant, t.ex USA under 1850-talet, Schweiz under 1990-talet etc. Att höja skatten på drivmedel tycker jag är bra, själv cyklar jag när det är fint väder, åker tåg när jag ska till släkten det är redan nu billigare än att ta bilen! Det där sista får du diskutera med någon likasinnad, sånt biter inte jag på!

Jag ifrågasätter att de flyr för sina liv. De kommer nämligen oftast från Turkiet m fl grannländer till oroshärden i Syrien/Irak.

I samband med att de gick över gränsen till Turkiet m fl länder upphörde hotet mot deras liv. Sedan har de kommit in i södra EU men väljer att istället söka asyl i Sverige. De skulle naturligtvis få asyl i sydligare länder men Sverige har bl a bättre villkor socialt och asylrättsligt.

Och därmed vill jag inte höra något mer i stil med "de flyr för sina liv".
Citera
2014-08-17, 23:33
Medlem
Citat:

Alla experter inklusive finansminister säger att Sverige inte har någon bostadslånebubbla att oroa sig över. Svårt att se hur den kan vara allvarlig samtidigt som det råder "allvarlig" bostadsbrist som sådana som ni brukar poängtera.

Finns gott om experter, det vill säga inte politiker i Sverige, som varnar för vår bubbla.

Citat:
Gå du istället in på Liveleak och kolla vad ISIS sysslar med i Irak och Syrien! Helt otroligt att du ifrågasätter att de flyr för sina liv.

Om vi hade velat hade vi kunnat stoppa detta och folk hade kunnat fått leva där de egentligen vill leva. Men istället har vi denna perverterade neokolonialism 2.0 som gör att vi exporterar folk ur dessa länder och samtidigt säger att vi är så väldigt goda när vi inget gör.

Citat:
Det finns flera länder som under andra tidsepoker har tagit emot mer än Sverige och klarat sig galant, t.ex USA under 1850-talet, Schweiz under 1990-talet etc. Att höja skatten på drivmedel tycker jag är bra, själv cyklar jag när det är fint väder, åker tåg när jag ska till släkten det är redan nu billigare än att ta bilen! Det där sista får du diskutera med någon likasinnad, sånt biter inte jag på!
[/quote]

USA under 1800-talet? Från vems perspektiv då? Indianerna (eller svenskarna i dagens kontext) garvade inte läppen av sig.

Cykla och ta tåget till släktingarna? Du låter som en surdegsbakande miljöpartist på Södermalm. Det är många som behöver bilen för sitt uppehälle. Men montera ned Sverige utanför tullarna du i ditt Utopia som faller samman.
Citera
2014-08-17, 23:33
Bannlyst
Vi kanske skall bli mer kompis med Ryssen än med usa, Putin är ingen vän till muslimer...
Citera
2014-08-17, 23:35
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vi kanske skall bli mer kompis med Ryssen än med usa, Putin är ingen vän till muslimer...
Eller så blir vi kompisar med oss själva möjligtvis resten av norden. Måste vi alltid välja en storebror att slicka röven på? (okej, märker att du säger *mer* kompis inte direkt att vi ska underkasta oss ryssen helt, kanske misstolkade)
Citera
2014-08-17, 23:35
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.!

Du kommer med mycket felaktiga uppgifter eller uppgifter som skönmålar sanningen. Man får skilja på nordisk invandring, europeisk invandring etc.

Kollar du in följande rapport från 2009:
http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0105_2009A01_BR_BE57BR0901.pdf

och tittar du på s 136, så ser du att bland invandrare födda utanför Europa så har de en sysselsättningsgrad på endast 58,9% efter 10-19 år!!! Mellan 5-9 år endast 49,7 %.

Läs på lite mer i fortsättningen. Tack för mig.

Edit: Kollar man bland Somalier är det endast 25% som har en sysselsättning efter 7 år (se s 116 i ovanstående rapport). I rest my case.
Senast redigerad av kvittot87 2014-08-17 kl. 23:40.
Citera
2014-08-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Det konstigaste med det här talet är att det verkar som att Reinfeldt VILL att folk ska rösta på SD.

M drivs ju av ett antal skickliga och slipade politiska strateger och måste vara väl medvetna om effekten på väljarna av ett sånt här tal några veckor innan ett val. Jag tycker det verkar absolut obegripligt..vad har M för nytta av att SD får (ännu) högre siffror?
Det har spekulerats fram och tillbaks om att det är ett utspel för att sänka oppositionen, även om det höjer SD. Ett starkt SD skulle kunna gynna moderaterna i vissa avseenden. Men Reinfeldt tog mer eller mindre avstånd ifrån sitt utspel i kvällens Agenda, förnekade inte men undvek det lite och bemötte det med en helt annan retorik.

Väljarna glömmer fort, vi får se vad som händer om mindre än en månad.
Citera
2014-08-17, 23:39
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Edit/Alltså min fundering är varför kommer med de "dåliga nyheterna" nu? I detta läge och exakt innan valet...

Jag antar att Stridshingsten helt enkelt var tvungen att redovisa denna grundläggande information. När vi nu har slut på pengar till skola, vård och omsorg, och att pengarna ska gå till massinvandring så kommer det såklart fram ändå.

Stridshingsten ville vara först på bollen för att inte bli totalt sågad av andra. Han tar höjd och bedriver damage-control.

Han är helt öppen med att vi ska öka takten och gå från massinvandring till ultrainvandring. Med andra ord, han vill helt förstöra den svenska välfärden så som vi känner den.

SD 2014
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-17 kl. 23:43.
Citera
2014-08-17, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du vill med andra ord begränsa antalet flyktingar, Sd brukar ju kallas nazister med anledningen att dom vill begränsa mottagandet(även om folk gärna vill ha det till ett totalstopp och repatering eller gaskammare)
Nu kanske du kan tänka dig en högre nivå än Sd, men vid vilket maxantal går gränsen för att man skall vara rasist/nazist?
Innan Sd kom in i riksdagen var det enligt vänstern moderaterna som var brunskjortor och det var deras stöveltramp som ekade i riksdagen, Afzelius sjöng om "svartagänget" osv...ligger gränsen för hur många du vill släppa in över gränsen för nazism?

Jag är inte direkt nykter nu, men jag ska försöka förklara.

Jag vill begränsa invandring (inte bara flyktingar, flyktingar ska ha prioritet över övriga invandrare) genom ett system där vi som vill finansiera den ska finansiera den. Att våra skattepengar ska avgöra hur många invandrare vi tar in per år, de som väljer bort det får se sina skattepengar spenderade på annat.

Jag kommer förresten ihåg när Moderaterna tog makten. Då gick jag i ettan i gymnasiet och alla hade en bild av att Moderaterna skulle börja skicka hem folk, i skolan så gick det rykten om vilka lärare som röstat på Moderaterna och så vidare. Gick dock i ett innerstadsgymnasium som jag valde på grund av kompisar och närheten till stan, inte för dess antagningsnivå.

I alla fall, din fråga här "men vid vilket maxantal går gränsen för att man skall vara rasist/nazist?" känns sarkastisk. Ens vilja eller ovilja avgör inte om man är rasist/nazist.
Citera
2014-08-17, 23:42
Medlem
Citat:
Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.

Fores står bakom Migrationsinfo så du kanske ska sluta kolla på den sidan. Bättre att du läser kvalitetsidor istället så dina siffror blir rätt.
http://www.tino.us/2014/08/invandrare-jobbar-mindre-an-svenskfodda-hur-man-an-raknar/

/P
Citera
2014-08-17, 23:42
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Jag är inte den som bara ropar "Källa?". Men i just det här fallet nödgas jag göra ett litet undantag.

KÄLLA? (MSM är inte någon trovärdig källa i det här fallet.)
Jag satt och skummade igenom migrationsverkets prognos från juli och de skriver i princip det i sin rapport om man läser lite mellan raderna:
Citat:
(Sid 5 i rapporten)

En majoritet av dessa sökande har rest in i Europa via Italien och sedan vidare via andra EU-stater, bland annat via Tyskland och Danmark. Enligt Dublinförordningen innebär det att en annan medlemsstat än Sverige har ansvar för prövningen, vilket därmed ska leda till Dublinöverföringar till ansvarig EU-stat. Detta återspeglas dock inte i Dublinstatistiken som visar på en nedgång av Dublinförfrågningar för samtliga dessa grupper, särskilt under andra kvartalet och särskilt i förhållande till Italien och Tyskland. Förklaringen är att den sökande antingen har genomfört hela resan utan att vara i kontakt myndigheter i de länder som passerats eller så har personen varit i kontakt med myndigheterna vid inresan men av någon anledning har detta inte registrerats. Det är därmed svårt för Sverige att visa på andra medlemsstaters ansvar för att pröva asylansökan.

(Sid 18 om Eritreaner)

Italien det viktigaste transitlandet

Då många båtflyktingar anländer till Italien samtidigt har det skapat stora utmaningar för Italiens mottagningssystem. Under vissa veckor har det anlänt mellan 5 000 och 8 000 båtmigranter på kort tid och många hinner avvika innan de registreras i landet för att inleda en asylprocess. Många migranter, inklusive eritreaner, vill inte lämna in asylansökan i landet utan väljer istället att avvika för att sedan fortsätta sin resa till andra länder i Europa.
De primära destinationsländerna i Europa för eritreanska asylsökanden är Sverige, Schweiz, Frankrike, Norge och Tyskland.52 Antalet asylsökande eritreaner ökade också kraftigt i Holland under april och maj månad 201453, för att sedan minska lika kraftigt under juni månad. En förklaring till att eritreanska asylsökanden minskade snabbt är att den

http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf

Uppenbarligen storsatsar inte direkt Italien på att registrera folk vilket de egentligen är skyldiga att göra så som systemet är utformat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in