Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Du vill med andra ord begränsa antalet flyktingar, Sd brukar ju kallas nazister med anledningen att dom vill begränsa mottagandet(även om folk gärna vill ha det till ett totalstopp och repatering eller gaskammare)
Nu kanske du kan tänka dig en högre nivå än Sd, men vid vilket maxantal går gränsen för att man skall vara rasist/nazist?
Innan Sd kom in i riksdagen var det enligt vänstern moderaterna som var brunskjortor och det var deras stöveltramp som ekade i riksdagen, Afzelius sjöng om "svartagänget" osv...ligger gränsen för hur många du vill släppa in över gränsen för nazism?
Jag är inte direkt nykter nu, men jag ska försöka förklara.
Jag vill begränsa invandring (inte bara flyktingar, flyktingar ska ha prioritet över övriga invandrare) genom ett system där vi som vill finansiera den ska finansiera den. Att våra skattepengar ska avgöra hur många invandrare vi tar in per år, de som väljer bort det får se sina skattepengar spenderade på annat.
Jag kommer förresten ihåg när Moderaterna tog makten. Då gick jag i ettan i gymnasiet och alla hade en bild av att Moderaterna skulle börja skicka hem folk, i skolan så gick det rykten om vilka lärare som röstat på Moderaterna och så vidare. Gick dock i ett innerstadsgymnasium som jag valde på grund av kompisar och närheten till stan, inte för dess antagningsnivå.
I alla fall, din fråga här "men vid vilket maxantal går gränsen för att man skall vara rasist/nazist?" känns sarkastisk. Ens vilja eller ovilja avgör inte om man är rasist/nazist.