2014-08-17, 23:01
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Har moderaterna ett svar hur Sverige ska ta hand om alla nyanlända när vi inte ens klarar av det så som Sverige ser ut idag? Man måste sätta en gräns någon gång eller skulle du ta emot 10 miljoner människor med öppna armar om dom stod utanför gränserna o väntade? Vart drar man gränsen?

Atendo och Carema som finansierar den moderata partikassan gnuggar händer av lycka över över alla statliga skatte miljarder som de kan noll taxera och flytta över till skatteparadis.

Konspiratoriskt? tyvärr tror jag det finns en bit sanning i det...
Citera
2014-08-17, 23:02
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag förstår ditt resonemang, vilket också är rimligt antagande.
Men eftersom Sverige tycks vara oerhört extremt kåta på att ge bort sin välfärd så förstår jag att folk har insett att landet är förlorat och lämnar landet för en bättre framtid.
Sverige kommer aldrig bli som det har vart tidigare, oavsett vilka förändringar som kommer framöver.

De som lämnar ett sjunkande skepp först är råttor och kackerlackor. Reinfeldt har rätt på en punkt: man måste ha tålamod. PK-ismen är djupt rotad på grund av indoktrinering och en förljugen rapportering i massmedia. Man kan inte döma en treåring för att han inte kan räkna och skriva; att lära tar tid. Och tack vare Reinfeldts utspel har nivån på inlärningskurvan skärpts rejält. Låt oss nu se vad som händer i valet. Sverige kan aldrig bli som det var förr, men det kan inget annat land bli heller, men det är svenskens plikt att stanna och slåss för att reparera det som går. Desertörer bör skjutas på fläcken!
Citera
2014-08-17, 23:04
Medlem
charlesxavier2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du väljer alltså för att helt blunda för att endast c.a 9% av dem som beviljas tillstånd att stanna i Sverige permanent -med vidhängande tillträde till välfärdsvenen och med en sysselsättning på c.a 60% efter ofattbara SEXTON år i landet och med betald svenskundervisning, instegsjobb, subventionerade anställningar i konstruerade arbeten- är flyktingar enligt konventionen?

Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.

Citat:
Med Europas mest skuldsatta medelklass som "ekonomisk motor" för att hålla hamsterhjulet snurrande och med en bostadslånebubbla som hålls på plats med ränteavdrag?

Alla experter inklusive finansminister säger att Sverige inte har någon bostadslånebubbla att oroa sig över. Svårt att se hur den kan vara allvarlig samtidigt som det råder "allvarlig" bostadsbrist som sådana som ni brukar poängtera.

Citat:
Du är fanimej slut i huvudet! Det kommer folk till Sverige som har uppehållstillstånd i andra EU-länder. I flera fall har man medborgarskap! Men man slänger passen, för i Sverige kan man leva gott på andra människors arbete som en jävla parasit!

Vi är faktiskt med I EU och inom EU gäller fri rörlighet, vilket jag tycker är mycket bra.

Citat:
Du har en läxa att göra! Gå omedelbart in pä Merit Wagers blogg och läs om anställda på Migrationsverkets egna berättelser om hur det tillgår i den smutsiga hanteringen. Snacka för fan inte om flyktingar!

Gå du istället in på Liveleak och kolla vad ISIS sysslar med i Irak och Syrien! Helt otroligt att du ifrågasätter att de flyr för sina liv.

Citat:
Sverige, ett land med 9 miljoner invånare, varav kanske 8 är svenskar, släpper in fler människor än Tyskland med tio gånger så många invånare. Till oändligt större kostnader. Hur länge tror du detta kan fortgå? Vem fan ska stå tillbaka? Din idol Romsson och hennes miljötalibaner vill höja skatten på drivmedel exemplvis. Hur länge tror du folk orkar släpa sig till jobbet överhuvudtaget och leva som ofria löneslavar när de ser Mujaffa sitta med flottet drypande ur skägget efter att ha fiskat upp de fetaste bitarna ur grytan utan att göra annat än fisa kaftanen full av rutten luft?

Det finns flera länder som under andra tidsepoker har tagit emot mer än Sverige och klarat sig galant, t.ex USA under 1850-talet, Schweiz under 1990-talet etc. Att höja skatten på drivmedel tycker jag är bra, själv cyklar jag när det är fint väder, åker tåg när jag ska till släkten det är redan nu billigare än att ta bilen! Det där sista får du diskutera med någon likasinnad, sånt biter inte jag på!
Senast redigerad av charlesxavier2000 2014-08-17 kl. 23:07.
Citera
2014-08-17, 23:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Då tycker jag att du kan slippa få ta del av de resurer som invandrare berikar Sverige med efter ett par år, när de kommit in i samhället och fått jobb. Du kan även slippa att få vård av var fjärde läkare osv.. listan kan göras lång men det är tack vare en frisk invandring Sverige är så pass rikt som det faktiskt är idag.

Så du menar att MENA-flyktingar som är analfabeter kommer att berika vår kultur samt jobba inom en överskådlig framtid?

Det kommer ta minst 15 år innan hälften av dom är i närheten av ett jobb, men tro du på smörjan de försöker pracka på det Svenska folket.
Citera
2014-08-17, 23:07
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det finns siffror, men det är ytterst få personer, och de lämnar Sverige för jobb eller för att slippa skatt. Det är många svagbegåvade som tar till argumentet: "Sverige har blivit fullt av invandrare, det är lika bra att fly utomlands". Självklart gör de inte det. Vart skulle de fly? I alla andra länder skulle de vara just invandrare, och ingen annanstans är det lika lätt som i Sverige att invandra. De borde inse att de ännu mer ovälkomna i andra länder än invandrare i Sverige är.

Det är också ett tecken på generell svaghet att vilja fly när det hettar till. Om man är Sverigevän flyr man inte med svansen mellan benen bara för att PK-dårar med Reinfeldt i spetsen vill öppna gränserna och köra landet i botten; man stannar och tar kampen. De som säger att de skall fly landet på grund av invandring är inte ett dugg bättre än de som drar ner byxorna och tar Reinfeldts medicin i röven.

Du måste vara lika slut som vänstern själva. "Om du åker dit blir ju du invandrare" patetiskt, nej okej det är just invandrare man stör sig på, norrmän, engelsmän, somalier och ziggenare, precis samma typ av människor. Vilket jävla argument, varför i helvete skulle jag bete mig som en jävla hyena till arabjävel om jag flyttade. Visst, jag fattar din poäng men jag är kluven. Är kärringstyrda hen svenskar något att stanna och kämpa för? Sverige kommer aldrig någonsin att bli svenskt igen. Men sen å andra sidan så är den gråa massan så totalt oförmögen till egen tankeverksamhet så om man stannar och kämpar som du menar, så kommer råttorna byta sida, så fort det blir lite medvind och bli helt rabiata åt andra hållet.
Citera
2014-08-17, 23:13
Moderator
OYs avatar
Saudiarabien är ett rikare land än Sverige, där har man inte råd med invandring från närområdet. Men Sverige anser sig ha råd att hjälpa sandtrampare, det är beklämmande att svensk välfärd körs i botten.

http://www.friatider.se/saudiarabien-utvisar-tva-miljoner-invandrare

Om invandrare är lönsamma, varför vill kommunerna inte ta emot obegränsat?
Citera
2014-08-17, 23:16
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag är moderat och stödjer Reinfeldts öppenhet. Det gör även MUF, ni vet Moderaternas framtid. Så tro aldrig att Moderaterna kommer bli något SD light. Tro mig, de flesta med makt i mitt parti stödjer Reinfeldts linje. Ni äckel som vill minska invandringen, ni får se er om efter ett annat parti. Vill ni minska invandringen i tider där människor flyr undan krig och förföljelse så kan sluta betrakta er som moderater, det är inte moderatåsikter att vilja minska invandringen. Stick från partiet bara, ge er av, vi vill inte ha med er att göra.

Du behöver inte oroa dig. Jag drog i lördags för att aldrig komma åter. Jag skäms för att jag röstat på M de senaste valen. Så känner nog många moderater. M har nu svikit samhällskontraktet, era vidriga as.
Citera
2014-08-17, 23:16
Bannlyst
Citat:
Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Integration/Statistik/Registerdata-for-integration-/Tabell-21/

61,6% efter 15 år. Så var det med det.

Citat:
Källa på att det bara är 9% flyktingar?

http://frianyheter.wordpress.com/2009/04/18/beviljade-uppehallstillstand-1980-2008/

Citat:
Vi är faktiskt med I EU och inom EU gäller fri rörlighet, vilket jag tycker är mycket bra.

Vi har även undertecknat Dublinförordningen som säger att asyl ska sökas i första EU-land. Och man ska sedan skickas tillbaka till detta land om man finns ljuga om detta. Sedan så får man inte bosätta sig i ett annat EU-land som man vill. Krävs jobb och försörjning.
Citera
2014-08-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Hur hade du tänkt att det skulle gå till?

Genom att börja jobba i Norge tex, eller sluta jobba helt, gå på bidrag och jobba svart.

Har själv inte betalat någon inkomstskatt i Sverige på nästan två år nu. Jobbar i Norge.
Har inga planer på att börja betala någon heller.
Citera
2014-08-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Integration/Statistik/Registerdata-for-integration-/Tabell-21/

61,6% efter 15 år. Så var det med det.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/04/18/beviljade-uppehallstillstand-1980-2008/

Vi har även undertecknat Dublinförordningen som säger att asyl ska sökas i första EU-land. Och man ska sedan skickas tillbaka till detta land om man finns ljuga om detta. Sedan så får man inte bosätta sig i ett annat EU-land som man vill. Krävs jobb och försörjning.

Exakt. Och man ska definitivt inte ha flyktingstatus med alls de fördelar det medför.
Citera
2014-08-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Men har du väl tagit dej över Medelhavet, så är bara Italien ett transitland, det italienska myndigheterna skiter Dublin konventionen, sedan är bara åka taxi till Sverige, vilket är väldigt vanligt ibland Syriska flyktingar.

Jag är inte den som bara ropar "Källa?". Men i just det här fallet nödgas jag göra ett litet undantag.

KÄLLA? (MSM är inte någon trovärdig källa i det här fallet.)
Citera
2014-08-17, 23:24
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
1. Källa på att det bara är 9% flyktingar? Enligt migrationsinfo.se 73.4% av invandrare jobb efter 5-9 år så var får du dina siffra på 16 år? Samma ställe som du fick 9% ifrån? Någon nazistisk propaganda säkerligen.

2. Gå du istället in på Liveleak och kolla vad ISIS sysslar med i Irak och Syrien! Helt otroligt att du ifrågasätter att de flyr för sina liv.

3. Det finns flera länder som under andra tidsepoker har tagit emot mer än Sverige och klarat sig galant, t.ex USA under 1850-talet, Schweiz under 1990-talet etc. Att höja skatten på drivmedel tycker jag är bra, själv cyklar jag när det är fint väder, åker tåg när jag ska till släkten det är redan nu billigare än att ta bilen! Det där sista får du diskutera med någon likasinnad, sånt biter inte jag på!
1. Seriöst, det här är gammal skåpmat. Men visst, vill du ha ett svar är det så att det är 10 procent som historiskt fått uppehållstillstånd som kommit via UNHCR eller fått asyl baserat på de riktiga kriterierna. Majoriteten av de som fått asyl som "flyktingar" har fått det enligt gummiparagrafen särskilt ömmande skäl vilket i princip innebär att de inte omfattades av de egentliga kriterierna men vi tycker synd om dem och beviljar asyl ändå. Vad gäller arbetsmarknaden se den nedan länkade ledaren i DN.

2. Det är ingen som ifrågasätter att de flyr för sina liv. Det som ifrågasätts är att vi ska ta hit alla till land som redan har grav bostadsbrist efter att svenska politiker tryckt in hundratusentals människor (som för övrigt till största delen slängt passen så inte vet vilka de är egentligen) som *inte* har varit förföljda av fanatiska folkmördare och fullblodspsykopater av modell islamiska staten. De har istället bara råkat bo i ett världens många andra skitländer som flera miljarder andra, och har inte haft bättre asylskäl än någon annan som bott i de här länderna. Ska vi flyta hela befolkningen i afrika och mellanöstern till Sverige bara för de här länderna råkar vara dysfunktionella? Ska vi nu kunna ta emot mycket människor ifrån riktiga folkmord måste man ha en reglerad invandring i övrigt. Den nuvarande linjen är en katastrof även om man vill ge flyktingar asyl i Sverige.

3. Få se nu, låt oss jämföra invandringen till ett obefolkat USA med folk som inte fick bidrag och önskade arbeta med lågkvalificerad arbetskraft som inte vill arbete till ett högutvecklat land med helt annan kultur. Det låter ju bra. Men visst, USA tog ju emot mer, eller vänta lite:
Citat:
I dag är nästan var sjätte svensk, eller 16 procent av landets befolkning, född utomlands. Det är en högre siffra än USA uppvisade när emigrantbåtarna kom som tätast för ett sekel sedan. Sverige har blivit ett invandrarland. Det är i allt väsentligt något nytt. För 75 år sedan var endast 1 procent av befolkningen född utanför rikets gränser.
http://www.dn.se/ledare/signerat/det-nya-sverige/

Nu tror jag inte i min vildaste fantasi att vi ändrar din åsikt eftersom du uppenbart är helt ute och cyklar, men förhoppningsvis kan man ju påverka normala människor som läser tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in