2014-08-17, 22:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Är det rimligt för mig att behöva leta efter källor som belägger dina argument?

Så lägg av nu, antingen tar du tummen ur röven och länkar eller så kan du med ens erkänna att du är för inkompetent för att ens göra det och har därmed ingen trovärdighet.

Om du är så dåligt insatt i diskussionen att du inte ens känner till det som ämnet handlade om, dvs att RT´s Londonkorrespondent för en kort tid sedan hoppade av under uppseendeväckande former vilket uppmärksammades i hela världen (inklusive givetvis i Rysk media, där personen i frågan mer eller mindre hotades till livet om hon återvände till Ryssland) så är det snarare du som inte är kompetent nog att tillföra trovärdighet till din s.k "argumentation".

Det är ingen som är skyldig dig ett skit, och det inkluderar källhänvisningar till sådant som är allmänt känt om man är normalbegåvad och någorlunda påläst.

Ovanstående är i och för sig ingen överraskning, de mest rabiata Putinälskarna skriker som galningar efter "källor" till precis allt för att sedan rakt av förneka sanningshalten i allt de får presenterat som inte passar in till 100% i deras egen hemsnickrade version av verkligheten som propaganda och lögner.

Det är både patetiskt och ärligt talat lite sorgligt att se.
2014-08-17, 23:00
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är ett rätt bra ord för alla dessa fanatiska "patrioter"? Jag tycker illa om både svenska, amerikanska och ryska sådana. Ge mig ett bättre ord så byter jag. Patriot eller nationalist räcker inte riktigt tycker jag.

De rapporterar denna gång att det påstås att detta har hänt. Det finns inget att anmärka på detta.
Bara märkligt att då själv skriva att det HAR hänt och länka till någon som säger att inga bevis finns?

Ingen big deal, tycker bara det är lite låg nivå ibland.

Liberalt godhetsposerande är det nog också en del som tycker väldigt illa om. Många här på Flashback som du betecknar som "fascister" är extremt pålästa, inte bara när det gäller Ukrainafrågan utan också sånt som USAs mörka historia sen WWII med sisådär 30 miljoner döda i diverse krig och arrangerade revolutioner för att gynna profiten.

Så vad är det specifikt "fascistiska" med RTs rapportering menar du? Är det bara för att du ogillar den ryska rapporteringen av situationen i Ukraina eller är det något annat?
2014-08-17, 23:00
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har inte ifrågasatt att det - iband - kan vara rätt att göra uppror. Det som stör mig är alla hycklare - från Carl Bildt till vissa debattörer här i tråden - som vägrar att erkänna att kuppen faktiskt var en kupp (eller uppror eller revolt om man så vill) och inte något lagenligt byte vid makten.

Ja, såklart att Carl Bildt är en hycklare. Som att inte Obama är det. Eller Merkel. Eller Cameron osv... Skulle väl vilja säga att de flesta debattörer här är hycklare av olika rang, inklusive mig. Det är en del av den mänskliga naturen. Det är svårt att vara 100% konsekvent.

Citat:
Om man erkänner denna kupp som "laglig" har man dessutom öppnat Pandoras ask. Som du själv påpekar kan ju folket på Krim och i Östra Ukraina resonera på samma sätt, vilket redan skett. Försök att förklara för dem varför de inte får göra uppror, när befolkningen i Västra Ukraina får göra det, och till och med störta Ukrainas folkvalde president.

Njae. Vad det i slutända handlar om är militär och politisk kraft. Sedan, bortsett från konstitutionell juridik, så handlar det om värderingar och åsikter. Det går inte att förklara det med hänvisning till någon paragraf eller del i konstitutionen, utan som västukrainare säger jag bara "Vår revolution är den rätta", sedan backar jag upp det med militär och politisk makt.

Så gjorde amerikanerna år 1776, fransmännen några decennier senare, Krim + Ryssland 2014 osv.

Sedan kan jag väl tycka att Janukovytj och hans anhängare inte direkt har så mycket att säga till, eftersom jag knappast tror att Janukovytj inte hade tagit varje tillfälle i akt att undgå, bryta eller ändra konstitutionen.

Ifall Ron Paul däremot hade varit Ukrainas president, ja då hade jag nog varit lika upprörd som du är
2014-08-17, 23:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Om du är så dåligt insatt i diskussionen att du inte ens känner till det som ämnet handlade om, dvs att RT´s Londonkorrespondent för en kort tid sedan hoppade av under uppseendeväckande former vilket uppmärksammades i hela världen (inklusive givetvis i Rysk media, där personen i frågan mer eller mindre hotades till livet om hon återvände till Ryssland) så är det snarare du som inte är kompetent nog att tillföra trovärdighet till din s.k "argumentation".

Det är ingen som är skyldig dig ett skit, och det inkluderar källhänvisningar till sådant som är allmänt känt om man är normalbegåvad och någorlunda påläst.

Ovanstående är i och för sig ingen överraskning, de mest rabiata Putinälskarna skriker som galningar efter "källor" till precis allt för att sedan rakt av förneka sanningshalten i allt de får presenterat som inte passar in till 100% i deras egen hemsnickrade version av verkligheten som propaganda och lögner.

Jag länkade nyligen till en intervju med Sara Firth som klargjorde att hon INTE slutade på RT för att det vara korrumperat och Putinstyrt som diverse nötter här i tråden påstått. Sara Firth slutade för att hon tyckte redaktionsarbetet var inkompetent skött, särskilt avseende nedskjutningen av MH17.
2014-08-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland tillåter inte ens rätt harmlösa demonstrationer och skulle aldrig tillåta privat arméer ens om de sjöng Pultlers lov.
Uppenbarligen är du 12 år och ett naivt litet barn, din analys låter så.
Där har du fel igen. Läs internationell media:
Moscow wants to build private armies
http://translate.google.se/translate?sl=de&tl=en&u=http%3A//www.spiegel.de/politik/ausland/russland-kreml-plant-privatarmee-nach-dem-vorbild-blackwater-a-982559-druck.html
2014-08-17, 23:09
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Då ska vi se vad Sara Firth sa, ingenting om någon korruption eller styrt av Putin som dårfinkar i den här tråden bara älskar att påstå. Frågor på det?

"Russia Today pitches itself as a channel that is going to challenge Western mainstream bias. It’s state funded. But this idea that it’s some evil genius – that we all have Putin on speed dial and we’re having meetings to discuss how to bring other governments down – isn’t true. It’s far from evil genius – it’s just massively incompetent."

-Sara Firth

http://www.vice.com/en_uk/read/sara-firth-russia-today-boeing-mh17-interview-345

Det var inte vad hon sa i andra intervjuer, och faktiskt inte vad hon menade i vice intervjun.
http://www.dailymotion.com/video/x22ftmk_complete-interview-jon-stewart-interviewed-sara-firth-on-the-daily-show-7-29-2014_fun

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag länkade nyligen till en intervju med Sara Firth som klargjorde att hon INTE slutade på RT för att det vara korrumperat och Putinstyrt som diverse nötter här i tråden påstått. Sara Firth slutade för att hon tyckte redaktionsarbetet var inkompetent skött, särskilt avseende nedskjutningen av MH17.
Som sagt, inte det intryck hon ger i Daily Show intervjun...
2014-08-17, 23:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Så där, då kan alla NATO-troll i fortsättningen hålla käft om att det sköttes legalt och på ett demokratiskt sätt. Bra grävt Regulus! Jag vet själv hur lång tid det kan ta att få fram en bra röd tråd, med källor till det.

Det ska bli intressant att se hur valet blir, till ett riktigt och legitimt Rada. Tyvärr finns väl risken att östra delarna inte kommer tillåtas rösta denna gång heller, om de inte redan är självstyrande då.

Tyvärr kommer det nog i så fall att gå till som när Poroshenko "valdes" till president. Kandidaten för regionernas parti, Mykhailo Dobkin, satt då i husarrest och släpptes bara tre veckor före valet. En annan ryssvänlig kandidat, Oleg Tsarov, tvingades dra sig ur valet och fly från Kiev sedan han misshandlats grovt och hotats till livet.
2014-08-17, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Om du bara visste hur mycket folk du alienerar genom att skriva saker som börjar med:

"Om du är så dåligt insatt".

Till skillnad från dig så förstår jag att jag inte är omnipotent till skillnad från självutnämnda experter som du och de flesta av dina gelikar, det är just därför jag efterfrågar källor, så att jag inte förväxlar era tilltänkta källor med annat.

Men då vet jag, antingen vill ni inte eller kan inte belägga era argument.
Antingen för ni är så jävla lata, inkompetenta eller komplett efterblivna då ni helt verkar ha missat hur man debatterar.

Så jag kommer inte be om några i fortsättningen.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2014-08-17 kl. 23:17.
2014-08-17, 23:15
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jaså? Du har alltså fått koordinater på var videon spelades in? Men dela med dig då! Har du det så har ju du din lilla teori som i en liten ask!

Jag delar med mig!

http://ukraineatwar.blogspot.nl/

Det är mycket att titta igenom och ta in för att få allt klart för sig, men jag hoppas du ger det en ärlig chans och inte bara avfärdar informationen för du inte gillar den.
2014-08-17, 23:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Njae. Vad det i slutända handlar om är militär och politisk kraft. Sedan, bortsett från konstitutionell juridik, så handlar det om värderingar och åsikter. Det går inte att förklara det med hänvisning till någon paragraf eller del i konstitutionen, utan som västukrainare säger jag bara "Vår revolution är den rätta", sedan backar jag upp det med militär och politisk makt.

Så gjorde amerikanerna år 1776, fransmännen några decennier senare, Krim + Ryssland 2014 osv.

Sedan kan jag väl tycka att Janukovytj och hans anhängare inte direkt har så mycket att säga till, eftersom jag knappast tror att Janukovytj inte hade tagit varje tillfälle i akt att undgå, bryta eller ändra konstitutionen.

Ifall Ron Paul däremot hade varit Ukrainas president, ja då hade jag nog varit lika upprörd som du är

Lustigt att du åberopar Ron Paul. Han hör ju till de skarpaste kritikerna av kuppen i Ukraina och västmakternas stöd till den:

Ron Paul slams US on Crimea crisis and says Russia sanctions are 'an act of war'

http://www.theguardian.com/world/2014/mar/15/ron-paul-crimea-russia-sanctions-act-of-war

The former Republican congressman and three-time presidential candidate Ron Paul has launched a scathing attack on what he calls a US-backed coup in Ukraine, insisting the Crimean people have the right to align their territory with Moscow and characterising sanctions against Russia as “an act of war”.

He also said providing economic aid to Ukraine was comparable to giving support to rebels in Syria knowing it would end up in the hands of al-Qaida.
2014-08-17, 23:19
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Men inte samma IR sikte vilket tydligt visas på bilderna som du själv länkar till

Erkänner vad? BTR80 modellerna har den runda IR facklan, BTR82 modellerna har den fyrkantiga IR laser siktet vilket tydligt framgår av samtliga bilder som du länkat till.

Tolka vad åt bägge håll, du länkar till bilder som tydligt visar skillnaden mellan BTR80 och 82 och sedan hävdar du med en dåres envishet att det inte är som bilderna visar.

Nej, vad Dave åsyftar är länder med BTR80, bara Kazakstan och Ryssland har BTR82.

Så du menar att Ukrainska armen skulle en dag ha känt att nä grabbar vi har för mycket pengar, låt oss gå ut och köpa 400 nya IRsikten och installera dem på alla våra BTR80 och skit i att de har olika funktion...

Alltså du får ta och ge dig nu, frånvaron av ett IR sikte är knappast bevis på något däremot är förekomsten av ett det. Så vill du övertyga mig så släng fram en länk som visar att Ukraina uppgraderat enbart siktet på alla sina BTR80, vilkte ingen annan nation har gjort, eller lägg ner detta futila försök att bortförklara BTR82 på filmen.

Vad gäller nattsiktet
BTR-80A (GAZ-59034) - IFV See pictures with 30 mm gun 2A72 and 300 rounds as primary weapon. The turret is called BPPU and is equipped with sights 1PZ-9 (day) and TPN-3 or TPN-3-42 "Kristall" (night). In production and service since 1994.[2]

BTR-82A - latest production version with improved armour, spall liners, more modern night vision device TKN-4GA-02, 30mm gun 2A72, GLONASS navigation system and a more powerful engine of 300 hp. The prototype of the BTR-82A was shown for the first time in November 2009. The Ministry of Defense of Russia has formally adopted at the armament armored personnel carrier BTR-82A. The corresponding order was signed by Defense Minister Sergey Shoygu in early 2013. BTR-82A is equipped with 30 mm 2A72 cannon and is a modernized version of armored personnel carrier BTR-80, standing in service since 1986.[5]

Du ser även att BTR82A beställdes av ryssland 2013 så inte troligt att den skulle finnas i all de länder du tror vilket även visas i Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/BTR-80#Russian_Federation
2014-08-17, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Exakt, tack för att du förtydligade det. Kuppmännen har alltså själva dokumenterat hur de försökte rättfärdiga sitt grundlagsvidriga beslut: nämligen genom påståendet att "Viktor Yanukovych withdrew from performing the constitutional powers". En uppenbar lögn.

En sak till ang videon:
http://www.aljazeera.com/news/europe/2014/02/ukraine-parliament-ousts-president-yanukovich-2014222152035601620.html
de första sekunderna ser man en glad PP jubla över fusk, och kamera filmar bara vänster sidan av V. Rada..., varför?? Höger sidan var tom, dvs regerande partiers representanter var inte med...

Tack R!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in