2014-08-17, 18:14
Medlem
Zillycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Vad jag vet tar det 7 år i genomsnitt. Alltså står hälften av dessa utan arbete efter 7 år och det lär väl knappast vara de mest attraktiva... Hur det är i enskilda grupper vill jag inte ens veta. Ta somalierna t ex...

Det tar 7 år innan de får sin första anställning. Då handlar det oftast om en tidsbegränsad kraftigt subventionerad anställning. För många blir ersättning från a-kassan nästa steg. Det är alltså en myt att hälften har en anställning efter 7 år. Verkligheten är betydligt dystrare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trainhopper
Enligt Rapport har Arbetsförmedlingen slut på pengar och kommer inte att kunna ta hand om dom som kommer framöver... Suck.

Någon mer som såg 18.00 nyheterna?

Jag blir fan vansinnig på denna galenskap!

Pengarna är slut och Reinfeldt har precis lovat att inga nya pengar kommer att komma. Så skattehöjning, nerdragningar och massarbetslöshet är att vänta. 2015-2018 kommer att bli svåra år.
Citera
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Stockholm = Kapstaden. Vita enklaver med murar och staket. På gatorna bilrån, skottlossningar, rånmord, horor, tiggare samt horder av drivande negergäng.

Kapstaden är fortfarande rätt civiliserat, men kolla in Johannesburg i stället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad ska hända om 17 månader? Snälla: Fakta tack, inte bara rasistiska myter och skitsnack. För en gångs skull?

Vad som händer om 17 månader återstår att se. Den då sittande statsministern kommer att ha mycket goda skäl att återkomma till det. Var säker på det.

För övrigt tycker jag att det är svagt av dig att vifta med rasistkortet så fort man talar om framtiden. Personligen skiter jag fullständigt i vilka etiketter du klistrar på alla de människor som har en annan åsikt än din egen. Låt mig avsluta detta inlägg med att påpeka det faktum att pennan är starkare än svärdet och att inga personangrepp i världen kan kompensera för din brist på sakargument.

Edit: Arbetsförmedlingen har tydligen gått i "konkurs".
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-17 kl. 19:06.
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Nej tålamodet är slut för länge sedan. Kan det bli val snart så att jag får rösta på NAZISTERNA? Håll bara käften och låt mig rösta på NAZISTERNA!
Citera
2014-08-17, 18:16
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ullenhag utlovar mer pengar till arbetsförmedlingen men han ville inte precisera sig mer än så.

Att även andra myndigheter som har med flyktingar att göra blir överbelastade är bara en naturlig del av den utveckling som vi nu ser så även de behöver ökade anslag.

Yep, behövs fler tolkar, socialsekreterare, etableringslotsar, psykologer, kuratorer, brottsutredare, personal till flyktingboenden, juridiska ombud etc etc etc.

Merkostnaden för migrationsverket är bara en tårtbit.
Citera
2014-08-17, 18:17
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainhopper
Enligt Rapport har Arbetsförmedlingen slut på pengar och kommer inte att kunna ta hand om dom som kommer framöver... Suck.

Någon mer som såg 18.00 nyheterna?
Jag såg det och reagerade på att de talade klarspråk om att pengarna var slut pga av nyanlända. Undrar om Reinfeldt har sagt till Svt att de måste vara tydliga och peka ut invandrarna i fortsättningen
Citera
2014-08-17, 18:17
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Skulle inte bli förvånad om man snart ser nyheten att schweinfeldt har utsatts för ett mordförsök.
Skulle dock bli väldigt glad om någon kunde ta livet av denna fullständigt galna landsförrädaren.

Även om jag förstår hur du tänker så hade det inte varit en bra idé. Då hade han blivit martyr istället och hyllats som en människorättskämpe av både media och de nyttiga vänsteridioterna.
Citera
2014-08-17, 18:18
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ullenhag utlovar mer pengar till arbetsförmedlingen men han ville inte precisera sig mer än så.

Att även andra myndigheter som har med flyktingar att göra blir överbelastade är bara en naturlig del av den utveckling som vi nu ser så även de behöver ökade anslag.

Till detta kommer kostnaderna för sjukvård, skola, pension, långsiktigt boende och de investeringar som krävs för detta, polis, rättsväsende... De 48 miljarderna är bara en piss i Mississippi jämfört med den totala notan.

Underbart när även lägre medelklass, dvs sossarnas väljare, anses vara "besuttna" och via skattsedeln måste bidra till de som har det sämre, dvs de invandrare som är totalt oförmögna att försörja sig själva.

Då får vi se hur det står till med solidariteten...
Citera
2014-08-17, 18:18
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag har aldrig röstat i hela mitt liv, fullkomligt ointresserad av politik och alltid tyckt att de ljuger sig blåa allihop. Dock så har jag för skojs skull kollat lite youtube de senaste veckorna på debatter med Jimmie Åkesson och märkt att han backar inte för vad han tror på, när jag såg denna https://www.youtube.com/watch?v=Q9i00UjXWCs (kolla från 3:40 till 4:30) så fällde jag nästan en tår. J.Å briljerar totalt och ger för mig ett oerhört ärligt och respektingivande intryck och tassar inte som en katt kring het gröt.

Jag har ändå varit osäker på om jag överhuvudtaget skulle rösta detta detta året, men Reinfeldt fick mig att besluta mig nu. Jag tackar jättebebisen för att han öppnade mina ögon hur viktigt det är att lägga sin röst och den som i år utan vidare eftertanke kommer få min röst är Herr Åkesson.

Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Välkommen in i värmen! Obegripligt dock hur länge du har kunnat blundat...

Nejdå, blundat har jag inte gjort, retat mig på invandringen och undrat hur politikerna ens har en plan och det har ju visat sig nu att det har de inte och att det har varit alldeles för dyrt att vara PK. Anledningen att jag inte har röstat är att jag inte har trott på något och att rösta på något man inte tror på är i mina ögon värre än att inte rösta alls, men i år har jag iallafall beslutat mig för att ge Jimmie en chans. Det är han värd, pojken.
Citera
2014-08-17, 18:21
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Skönt med människor som är ärliga, vilket riktiga svenskar har svårt för p g a den där jävla handikappande jantelagen. Helt underbart med en frisk fläkt från dagens mångkultur.
Då skulle du nog ha gillat att höra en kurdisk tjej som sitter i P1 och berättar att hennes familj inte flyttade till Sverige för att bli svenskar, utan för att kunna vara kurder. Den kvinnliga programledaren höll på att kissa på sig av förtjusning. Jag brukar fundera på när jag ser dessa somaliska kvinnoer vagga fram med sin mobiltelefon och barnvagn om de över huvud taget vet var de befinner sig. Att väldigt få skulle kunna peka ut Sverige på en karta är en sak, men om de vet vad Sverige är? Att det är ett land? Förstår dom vad en statsbildning innebär? Jag är inte så säker på det.
Citera
2014-08-17, 18:22
Medlem
SuperBlaes avatar
Varför tänker politiker så kortsiktigt? Att ta in en massa invandrare och flyktingar som det är en tävling i att stoppa flest mumsmums i käften. Det finns en gräns och den är passerad... Vart ska alla dessa trasiga själar bo? Hur ska de komma i arbete när vi har en ungdomsarbetslöshet på 25%...

Varför trampar man på sitt eget folk för att kunna göra sig "duktig".
Jag är så jävla trött på att man som svensk alltid sätts åt sidan... Och jag blir förbannad på att detta bara fortsätter och i ännu större uträckning än någonsin.

Det ända man känner är avsmak... Sveriges folkvalda borde skämmas, men det är kanske svårt att sätta sig in i vanligt folks situation när man sitter i en villa på Djursholm och inte behöver beblanda sig med våra vardagliga bekymmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in