2014-08-17, 15:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag förstår ärligt talat inte varför de SD:are jag har pratat med på Flashback och YouTube röstar på SD. Det verkar vara (notera ordet "verkar") människor som störs av invandrare, av deras närvaro i Sverige, och jag förstår inte vad man tror att SD kommer att göra åt det. Precis som du säger så kommer invandrare att finnas här, väldigt många dessutom, även om SD får 51% i september.

Begränsa volymerna och på så vis rädda välfärden. Naturligtvis förstår vi att det kommer finnas invandrare i landet. Men om man drar ner lite på den positiva särbehandlingen kommer förhoppningsvis många av de som är beroende av denna särbehandling komma på att det kanske inte är så farligt i deras hemländer trots allt. Blandar du kanske ihop SD med SvP?
Citera
2014-08-17, 15:27
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerechtigkeit
När fan ska ni nassar inom SvP göra något åt saken då? Hade hoppats på lite mer action från er sida och ut och banka blattar. Men icke, ni är bara ute i skogen och skojfajtas eller klättrar i bergen i Norge.
Varför skulle vi vilja skada enskilda individer? Det är politikerna, massmedia och storbankerna som utgör grunden i problemet.
Citera
2014-08-17, 15:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte varför de SD:are jag har pratat med på Flashback och YouTube röstar på SD. Det verkar vara (notera ordet "verkar") människor som störs av invandrare, av deras närvaro i Sverige, och jag förstår inte vad man tror att SD kommer att göra åt det. Precis som du säger så kommer invandrare att finnas här, väldigt många dessutom, även om SD får 51% i september.
om inte sd får att stort genomslag snart kommer det att finnas fler mussar än kristna i sverige. med tanke på vad som händer i ALLA muslimska länder, är det något eftersträvansvärt?
Citera
2014-08-17, 15:28
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Reinfeldt har deklarerat att han avser förinta det svenska folket. Nu är det hög tid för alla att gå från ord till handling, vi befinner oss nämligen i ett krig, där "vår" egen statsmakt håller på att förinta oss. De smyger inte ens med det längre, utan talesmannen Reinfeldt säger det rakt ut.

Den som lägger sin röst på svenskfientliga partier efter Reinfeldts uttalande är en uttalad fiende till det svenska folket. Det finns liksom inga bortförklaringar nu.

Det har ju diskuterats en del om svenskar som drabbas av mångkulturens baksidor, antingen direkt genom brott eller indirekt genom nedskärningar, har sig själva att skylla eftersom de har röstat på partier som prioriterar invandringen eller om de bara är vilseledda och okunniga. Nu har statsministern själv förklarat svart på vitt vad det är som gäller. Så nej, nu finns inga ursäkter längre. Svenska folket väljer själva sin framtid.
Citera
2014-08-17, 15:29
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Herregud. 100000 flyktingar om året och inga reformer. Man kan inte bedriva en politik som ökar befolkningen från 9,5 miljoner till 10 miljoner under en mandatperiod utan att göra stora reformer. Om inte folk nu fattar att alliansen för ett öppet krig mot välfärden kommer de aldrig fatta. Om inte S närmar sig SD så är landet förlorat.

Det som kommer hända nu är att hela offentliga sektorn kommer jämnas med marken då alla pengarna är slut! Det kommer i sin tur leda till social oro, misär och stora upplopp. (Detta liknar Tyskland efter 1:a VK då precis alla pengarna gick till krigsskadestånd medans Tyskarna svalt ihjäl.)
Citera
2014-08-17, 15:30
Medlem
SmokeOns avatar
Wallström tar upp RF:s tal och uppvisar inte någon tendens på att partiet tar tillvara på tillfället för att göra en kursändring:

Citat:
Tidigare har Moderaterna med finansminister Anders Borg i spetsen lyft fram de ekonomiska fördelarna på sikt med en öppen invandringspolitik.

- Att nu gå ut och vädja att människor ska ställa upp... Jag är väldigt rädd för att han spelar Sverigedemokraterna i händerna. I stället borde man ha en realistisk och medkännande plan för hur man ska jobba med kommuner som tar emot många flyktingar, säger Wallström.

Men är det inte bra att man talar om kostnaderna, för det är ju kostnader på kort sikt?

- Ja, men då kan man inte först gröpa ut statskassan. Det känns inte bra, säger hon.

http://www.dn.se/valet-2014/wallstrom-reinfeldt-spelar-sd-i-handerna/
Citera
2014-08-17, 15:30
Medlem
Bbobis avatar
Varit rätt roligt att höra människors diskussioner om SD i taxin sen det här. Senast igår körde jag några personer jag såklart ej tänker namnge men framgångsrika affärsmän med olika bakgrund, ej födda i Sverige, knackig svenska.

Dom kom in på det här talet och SD och dom sa att dom nu förstår varför människor röstar på SD. Att man hållit sån här hemligt från svenska folket och inte berättat vart deras skattepengar går. Dom verkade rent av tycka det var hemskt att man inte varit uppriktig med vart Svenska folkets surt skattade pengar gått.

Känner av hur förståelsen för partiet och de som röstar på partiet ökar.

Ofta är det lite finare personer som uttrycket dom här tankarna. Kanske är det så att dom tänker längre och reflekterar sina egna tankar medan andra vräker ur sig fördomar.
Citera
2014-08-17, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Detta måste vara ett av de hetaste politiska talen på många år, 1700 inlägg på 27 timmar här på FB måste väl vara rekord?

Japp, verkar så.
Citera
2014-08-17, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
om inte sd får att stort genomslag snart kommer det att finnas fler mussar än kristna i sverige. med tanke på vad som händer i ALLA muslimska länder, är det något eftersträvansvärt?

Hur fan kan du inte fatta att man är på väg dit oavsett om SD får ett stort genomslag eller inte? Muslimer föder bra många fler barn än kristna här och muslimer kommer att vara i majoritet här i framtiden om inte något så pass radikalt som att SvP vinner ett val och börjar utvisa folk händer.

Citat:
Begränsa volymerna och på så vis rädda välfärden. Naturligtvis förstår vi att det kommer finnas invandrare i landet. Men om man drar ner lite på den positiva särbehandlingen kommer förhoppningsvis många av de som är beroende av denna särbehandling komma på att det kanske inte är så farligt i deras hemländer trots allt. Blandar du kanske ihop SD med SvP?

Handlar det verkligen bara om välfärden? Du läste inte vad jag skrev. Mitt intryck av de SD:are som jag pratat med är att de störs av invandrarnas närvaro i landet, inte bara att de suger ut staten på pengar utan att de finns här, blandar sig med svenska kvinnor, är stöddiga osv.

Sedan är du riktigt jävla korkad om du tror att om du sänker MENA-invandrares bidrag så kommer de flytta hem, flytta hem till regioner där krig och konflikter konstant blossar upp. Så länge det är fred i Sverige så kommer de allra, allra flesta aldrig vilja flytta tillbaka till länder som Somalia, Syrien, Irak osv.
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-08-17 kl. 15:35.
Citera
2014-08-17, 15:34
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Hur fan kan du inte fatta att man är på väg dit oavsett om SD får ett stort genomslag eller inte? Muslimer föder bra många fler barn än kristna här och muslimer kommer att vara i majoritet här i framtiden om inte något så pass radikalt som att SvP vinner ett val och börjar utvisa folk händer.
Precis. SD kanske skulle ha fungerat för cirka 20 - 30 år sedan men i nuläget krävs något radikalt som alltid sätter det svenska folket först.
Citera
2014-08-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerechtigkeit
Detta är något som jag redan utövar. Här i landet köper jag endast det mest nödvändiga, mat ect. Behöver jag reservdelar till bilen, vissa kläder eller annat så köper jag det genom bl.a. tyska eller engelska ebay. Mycket billigare priser samt den största bonusen av allt är att jag inte sponsrar svenska staten med någon jävla moms.

Bra tips där. Vi kanske skulle starta en tråd om hur man bidrar med så lite som möjligt till statskassan.
Folk i västra delen av Skåne kan handla i Danmark.
Stockholmarna kan ta båten över till Mariehamn/Åbo/ Helsingfors/ Tallin och shoppa där.

Handla på nätet från andra länder inom EU.
Citera
2014-08-17, 15:37
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Herregud. 100000 flyktingar om året och inga reformer. Man kan inte bedriva en politik som ökar befolkningen från 9,5 miljoner till 10 miljoner under en mandatperiod utan att göra stora reformer. Om inte folk nu fattar att alliansen för ett öppet krig mot välfärden kommer de aldrig fatta. Om inte S närmar sig SD så är landet förlorat.
Det är det som är det luriga i det politiskt korrekta Sverige.
Är man kritisk mot invandring, ja det är man rasist.
Nu kan nedmonteringen av välfärden ske helt i det tysta eftersom ingen jävel vågar yttra sig i invandringsfrågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in