2014-08-17, 14:55
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Helt riktig analys.

Låt detta ensamkommande lejon söka sig till sin nya flock långsamt och med vördnad och respekt, bevisa sin värdighet och han/hon kommer strax (efter acceptans) få sitt beskärda utrymme till att påverka utvecklingen i flocken. På så sätt bevarar vi alla kulturer och folkslag världen över.

Hahaha. Honor söker sig inte till andra flockar. De ensamma unga lejonhannarna får slåss för sina liv, ofta mot 2 andra (äldre) lejonhannar 2 mot 1, det är old lions vs young lion som gäller. Efter det så käkar den nya alfahannen upp alla lejonbebisar för att göra lejonhonan brunstig igen. Efter det sätter han på henne och de får nya ungar. Efter 7-10 år kommer det en ny ung lejonhanne utifrån för att utmana.

Knappast en långsam process med vördnad och respekt. Det är snabbt och blodigt där det starkaste lejonet överlever.
Citera
2014-08-17, 14:57
Moderator
Eerieyes avatar
Lösningen är att göra som i Storbritannien. Alltså inget schengensamarbete samt gränskontroller.
Citera
2014-08-17, 14:58
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Om Sverige inte kan försvara sitt land så har inte Sverige rätt att kalla sig en nationalstat. Inget nytt att civilisationer går under. När jag ser de sillmjölkar som gömmer sig under mammas kjol så kan jag tycka att det är bra att det flyttar in lite folk med kurage.

Nej. Sverige är ingen nationalstat. Om det inte varit
uppenbart förr så är det så idag.

På ett personligt plan gäller det att dra nytta av det.
Jag har ingen lojalitet till den här organisationen. Gör
vad du kan och vill och skit i vad som är rätt eller
Fel. Jag ser FRs uttalande som en uppmaning att bara
se till mig själv och de/det som jag värnar om.
Citera
2014-08-17, 15:01
Medlem
Vad kan man göra förutom att gå och rösta rätt den 14 september.

Se till att det blir mindre pengar till statskassan genom att bara köpa det man absolut behöver dvs mat. Några månaders protester skulle nog ge effekt.
Citera
2014-08-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hahaha. Honor söker sig inte till andra flockar. De ensamma unga lejonhannarna får slåss för sina liv, ofta mot 2 andra (äldre) lejonhannar 2 mot 1, det är old lions vs young lion som gäller. Efter det så käkar den nya alfahannen upp alla lejonbebisar för att göra lejonhonan brunstig igen. Efter det sätter han på henne och de får nya ungar. Efter 7-10 år kommer det en ny ung lejonhanne utifrån för att utmana.

Knappast en långsam process med vördnad och respekt. Det är snabbt och blodigt där det starkaste lejonet överlever.
Nu har du en hel del fel vad gäller både honor, integration lejon emellan och lite till, men visst, rätt i andra delar. Vad i detta är fel? Har du tagit upp diskussionen med moder Jord?
Citera
2014-08-17, 15:03
Medlem
theMowgs avatar
Reinfeldt har helt gett upp hoppet om valseger. Han är en trött farbror som saknar visioner.

Talet är bara taktik från FR. Det är ett sätt att stärka alliansen positioner inför den oundvikliga valförlusten. Att medge att invandringen kostar kommer styrka SD ytterligare vilket även det röda blocket kommer missgynnas av.

S har inte uppgett hur dom tänkt att styra, vilka partier dom tänkt samarbetar med. Men SD är uteslutet oavsett hur starka dom blir. Nya allianser skapas, å 7-klövern kommer få en helt ny innebörd. Förlorande allianspartier kan på så sätt få visst inflytande även efter valet.
Citera
2014-08-17, 15:05
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Man brukar väl säga att för att lösa ett problem måste man först se problemet. Vi är ett steg i rätt riktning och som vi kan se har även viss media börjat vakna lite.. Bättre sent än aldrig men det är nog försent redan.. För varje dag som går ser fler att kejsaren är naken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Vad kan man göra förutom att gå och rösta rätt den 14 september.

Se till att det blir mindre pengar till statskassan genom att bara köpa det man absolut behöver dvs mat. Några månaders protester skulle nog ge effekt.

Endast se till att försörja sig själv och de man bryr sig om och inte bidra med ett skit mer än så. Finns inget gemensamt längre, det har ju alliansen sålt och förstört, så varför bidra mer än vad man enligt lagen måste? Allt man bidrar med går till invandringen ändå liksom.

Inte ta del av media är ett steg jag försöker mig på nuförtiden, en nedmontering sker så att säga. Vända ryggen åt, helt enkelt, överlag.
Citera
Medlem
Vindhlers avatar
Reinfeldt har deklarerat att han avser förinta det svenska folket. Nu är det hög tid för alla att gå från ord till handling, vi befinner oss nämligen i ett krig, där "vår" egen statsmakt håller på att förinta oss. De smyger inte ens med det längre, utan talesmannen Reinfeldt säger det rakt ut.

Den som lägger sin röst på svenskfientliga partier efter Reinfeldts uttalande är en uttalad fiende till det svenska folket. Det finns liksom inga bortförklaringar nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1

7-10 år? För att vara lejonliv anser jag nog det vara en relativt långsam process, en process under mognad
Citera
2014-08-17, 15:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
reinfeldt kanske skulle använda sin finstämda och generösa retorik till alla moderata kommunalråd där ute som inte har tagit emot en enda flykting. tycker att de senaste dagarnas skriverier säger all om nya moderaterna, störst skattesänkningar till de med högst inkomster och öppna portar mot all världens MENA-länder. stod i valet o kvalet mellan M och SD, jag tror nog att det blir SD.
Citera
2014-08-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
De invandrare jag känner är smartare än sverigedemokrater, jag skulle gärna byta ut alla sverigedemokrater med invandrare för jag skäms över alla galna rasister på våra torg.

Jag bor i ett annat europeiskt land, har en 5 årig universitets utbildning samt östeuropeiskt påbrå. Jag är en typisk "millennial generation" och jag skäms när jag besöker Sverige. Jag skäms över hur mitt land har blivit, blir orolig över att min mor fick stå i kö i ett halvår för att få vård, jag skäms över svenska elevers senaste Pisa resultat och vet inte vad jag ska svara när mina vänner ifrån andra länder ifrågasätter invandringen efter besök i Malmö. Man är inte rasist för att man sympatiserar med SDs politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in