Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Hon säger i aftonbladet att han inte alls är lik fantombilden, hennes snubbe är smalare i ansiktet. Har tidigare läst att vittnen sett dels en man i mörk jacka och dels en i ljus jacka, vilken av dessa som är GM är väl inte helt klarlagt, någon av dem har ansetts som mer trolig, men minns inte vem.
Jag fastnar lite på den här jackan. Damen som såg en man korsa gatan påstods ha burit en beigemönstrad, knälång jacka, medans andra vittnen ska ha sett någon i mörk jacka.
Om jag får spekulera lite vilt, så skulle mördaren helt enkelt kunnat vända jackan ut- och in för att dölja blodet (beigemönstrat skulle kunna vara fodret då...)
Om mina funderingar skulle stämma, så borde signalementet på mannen med den beigemönstrade jackan, sakna mössa.
Vore mycket intressant att få veta om Ingegerd såg honom med mössan på, eller inte? Lika intressant är om mannen i den mörka jackan hade mössan på sig.
Nu har jag inte läst hela tråden, så mina funderingar kanske redan har ventilerats här...i så fall ber jag om ursäkt.