2014-08-07, 09:55
Medlem
cutlerjrs avatar
När fantombilden kom ut så tyckte jag det var extremt likt en person jag känner till. Fortfarande när jag ser bilden ser det nästan för likt ut för att vara sant. Killen jag syftar på lever tyvärr inte längre utan dog av en överdos för x antal år sedan. Killen bodde ca 1 timme från Linköping men hade vad jag vet polare i Linköping och var där och hälsade på ibland. Han hade drogproblem och kunde bli aggressiv ( t om mot yngre barn som han hotat tidigare). Dock är han dömd tidigare och borde finnas i polisens register med DNA. För visst har de DNA från mördaren att matcha? Har funderat på detta ibland men har ändå inte riktigt trott på det. Frågan är om det är värt att tipsa?
Citera
2014-08-07, 12:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
När fantombilden kom ut så tyckte jag det var extremt likt en person jag känner till. Fortfarande när jag ser bilden ser det nästan för likt ut för att vara sant. Killen jag syftar på lever tyvärr inte längre utan dog av en överdos för x antal år sedan. Killen bodde ca 1 timme från Linköping men hade vad jag vet polare i Linköping och var där och hälsade på ibland. Han hade drogproblem och kunde bli aggressiv ( t om mot yngre barn som han hotat tidigare). Dock är han dömd tidigare och borde finnas i polisens register med DNA. För visst har de DNA från mördaren att matcha? Har funderat på detta ibland men har ändå inte riktigt trott på det. Frågan är om det är värt att tipsa?

För det första så skadar det väl aldrig att tipa, hur långsökt tipset i fråga än må vara. Huruvida polisen sedan haft denne persons DNA sedan tidigare så beror det helt på vad för brott han begått. Handlar det mest om "småbrott" så är DNA knappast något polisen lägger beslag på.
Citera
2014-08-07, 14:12
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Just nu härjar en blandning mellan en knivman och våldtäksman i Nyköping. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19323590.ab

Att han ger sig på kvinnor mer uppenbart sexuella motiv och inte räds för att sticka knivar i folk + signalementen pekar åt en "ung man". Har vi vår GM?

Spännade ide du har där!
Verkar i princip vara en copycat på John Svahlstedt. Onekligen intressant oavsett.
Nyköpingskillen som jag nämner ovan var 17 år 2004.

Tyvärr lyser ULs svar på mina mail med sin frånvaro.
Börjar dock(ev) närma mig ett namn på mamman.

Har vi någon Etnicitet på GM i Nyköping?

Neger?
Senast redigerad av massepojken 2014-08-07 kl. 14:20.
Citera
2014-08-07, 14:20
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Just nu härjar en blandning mellan en knivman och våldtäksman i Nyköping. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19323590.ab

Att han ger sig på kvinnor mer uppenbart sexuella motiv och inte räds för att sticka knivar i folk + signalementen pekar åt en "ung man". Har vi vår GM?

Jag tror att om dubbelmördaren skulle begå ett dåd till så kommer det inte vara någon halvblessyr. Utan då dödar han, ordentligt. Dubbelmördaren nöjer sig inte med ett knivstick, utan han dödar sina offer 10 ggr om.
Citera
2014-08-08, 14:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Har vi någon Etnicitet på GM i Nyköping? Neger?

"Tänker bara slänga in ett inlägg till er för ni verkar väldigt oroliga allihopa..
Den bästa beskrivning jag kan ge er är att han var gansk kort, 165 kanske, korthårig/keps, normalbyggd/smal, afrikan och går eventuellt omkring med ryggsäck där han har överfalls redskap i."

En av de överfallna i Nyköping skrev det här för ett tag sen, så din misstanke var korrekt.
Citera
2014-08-17, 08:19
Medlem
Quarrels avatar
AFTONBLADET AVSLÖJAR: ”Jag såg dubbelmördaren”
Citat:
Efter några dagar gick det upp för [namn] vem det var hon kunde ha sett. Då ringde hon polisen.
– De ringde upp någon dag senare, men sedan hörde jag inget mer och de har aldrig förhört mig.
Citera
2014-08-17, 09:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Hennes iakttagelse skedde i motsatt riktining från där polisen tror mördaren flydde, och där mössan hittades. 35 år är väl också äldre än vad man pratat om tidigare?

Fräsch 93-åring btw!
Citera
2014-08-17, 10:10
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hennes iakttagelse skedde i motsatt riktining från där polisen tror mördaren flydde, och där mössan hittades. 35 år är väl också äldre än vad man pratat om tidigare?

Fräsch 93-åring btw!
Åldern i sig är väll inte helt fastställd om man inte kan åldersbestämma via hår.
Däremot är flyktvägen helt åt helvete om detta skulle vara GM. Först ska han springa ner för en backe, dumpa mössa i en papperskorg på Djurgårdsgatan för att sedan runda ett bostadsområde (samma område han just dödat två pers i) för att springa uppför ännu en backe. Detta, iförd en rock?
Mer ologisk förklaring kan inte jag hitta. Helst inte då han i så fall sprungit utmed en väg som polisen garanterat skulle komma åkandes på på väg till brottsplatsen.
Enda anledningen att springa åt det hållet skulle vara att han bor i Valla. Men då borde han redan efter skärningen sprungit över T1, runt kyrkogården o inte ens vara i närheten av Djurgårdsgatan.

Känns som Aftonbladet har nyhetstorka samt att polisen mest försöker få in nya tips i desperation.
Citera
2014-08-17, 10:32
Avslutad
Tragiskt när aftonhoran skrev att "hon såg dubbelmördaren"… 35årig kille.. jovisst.
Citera
2014-08-17, 10:44
Medlem
Som sagt mycket tveksamt om detta är GM, men tycker ändå de gör rätt att kolla upp nya spår, någon anledning finns ju till att han inte åkt fast, och en tänkbar sådan är ju att han är betydligt äldre än vad man trott. Men platsen hon såg honom är ju inte något om direkt ökar sannolikheten för att detta är GM.
Citera
2014-08-17, 10:53
Medlem
superkorvens avatar
Är väl inte första gången nån har bråttom.
Citera
2014-08-17, 11:26
Bannlyst
Tycker inte man ska lägga ner allt för mycket tid på att tjäbbla om flyktvägen. Vad är det som säger att det är just så? När man inte tagit fast honom på 10 år. Uppenbarligen är det ju polisen som letar i blindo och är på fel spår.

Jag tror att man har fäst sig alldeles för mycket vid fantombilden och GM's ålder. Man har hela tiden trott att han är ung, mellan 15-19 år gammal. Man har topsat tusentals unga män och killar exakt i denna ålder. Lägg till tips som har kommit in på personer som ligger över åldersgräsen.

Jag tycker Ingegerd vittnesmål är intressant. Hon ser alltså en man iklädd en lång rock, väldigt blek småspringa några gator från mordplatsen precis vid tidpunkten. Visst har folk bråttom, men hur många var det som sprang vid tiden för mordet? Folk springer ju inte generellt på morgonen, kanske i storStockholm men jag bor i en stad väldigt nära Linköping som är ungefär ganska stor, jag har varit i Linköping på morgnarna och det är inte många jag har sett som småspringer.

Oavsett om detta är gm eller inte så är hennes iakttagelser intressanta. Just för att denna man beter sig skumt väldigt nära mordplatsen. Kyrkogården är väl ca 50-70 meter från brottsplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in