Citat:
Ursprungligen postat av
Bloodyholly
Ni som längtar efter gammelmoderaterna verkar vara många här på FB, men hur många finns i partiet och som gör motstånd mot FR? Inga alls, de älskar sin husse och följer i hans fotspår även om han byter fot och angriper problemet från ett helt annat håll.
Moderata väljare är lika korkade vindflöjlar som vänsterpacket.
Så sluta gnäll här på FB vi lyssnar inte på ert patetiska gnäll och gör något. Bilda "gamla moderaterna" eller kanske mer tydligt "Högerpartiet" "Gamla Högerpartiet".
Orkar man bara gnälla får man bita i det sura äpplet och ta det som erbjuds. Men jag förstår inte hur man kan först gör vågen när Fredrik Reinfeldt påstår att invandrarna är en tillgång för Sverige, de har byggt upp landet. Men plötslig gäller det inte längre! Nu är kostnaden för dem så stora att vi svenska ska vara bereda på stor umbäranden av humanitära skäl. 180 graders omsvängning i budskapet.
De 2 miljoner som kommit under 20-30 år måste ju betala avsevärda summor i skatt så det kan betala för de 80 000 som påstås komma per år i många år framöver och antagligen ökar det till 100 000 och mer.
Jag vill ha en förklaring från er moderater, nymoderater som gammelmoderater, hur kan ni ha kalkylerat så fel.
Hade vi sluppit ta emot alla lycksökare från i princip jordens alla länder skulle kanske humanism tugget gått hem hos svenskarna. PUT har varit mer eller mindre garanterat oavsett från vilket land man invandrar.
Nu blir svensken bara förbannade för att de blivit lurade av superskurken Fredrik Reinfeldt.
Vad exakt är din fråga? Vi är många som röstade på moderaterna för att de förespråkade lägre skatt. Sedan SD slog igenom har de däremot blivit mer generösa i sin invandringspolitik och har nu dessutom börjat tala om skattehöjningar. Men vad finns det för alternativ? Jag är ingen politiker och har inga planer på att bli det, således tänker jag inte starta något parti. Jag är en vanlig svensk med en bra utbildning och goda arbetsmöjligheter i såväl Sverige som utomlands. Det finns en anledning till att Freddan agerar som han gör. Du behöver inte se längre än till hans söner för att förstå hur han egentligen känner. Men plånboken går före, att kritisera invandringen vore "career suicide". Få politiker vill bli förknippade med SD och all kritik som följer med. Fredrik är smart och "vädjar" till folket samtidigt som han berättar att det kommer innebära högre skatter och visar hur vänsterpartiernas glädjekalkyler aldrig kommer att hålla. Smart.
Det är förresten ingen som har påstått att invandrare/flyktingar skulle vara en vinstaffär så fort de stiger av planet. Men jag har själv varit på föreläsningar där professorer förklarar hur illa vi ligger till om befolkningen minskar eftersom pensionssystemet är uppbyggt som att generationen efter betalar för vår pension.