2014-08-17, 10:32
Medlem
Alaroums avatar
Expressen skriver om att Sverige och Tyskland tar emot hälften av alla flyktingar inom EU då Italien inte längre tar fingeravtryck på flyktingarna. Jämförelserna med kriget i Jugoslavien håller inte heller, då fanns det mycket lediga bostäder och flyktingströmmen var tillfällig. Det här är däremot en situation med över 50000 flyktingar per år som kommer att hålla i sig med nuvarande politik

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ar-planen-for-det-nya-flyktinglaget-1/
Citera
2014-08-17, 10:33
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Många skötsamma invandrare av varierande hudfärg har börjat tröttna och vill ha stopp, SD har ett ökande stöd bland invandrare, både gamla och relativt nya.

Har mässat det länge här. SD är till stor del ett invandrarparti.
Citera
2014-08-17, 10:34
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Många skötsamma invandrare av varierande hudfärg har börjat tröttna och vill ha stopp, SD har ett ökande stöd bland invandrare, både gamla och relativt nya.

Nu är jag inne! Nu kan ni stänga dörren. Lite så är det med den saken men visst tröttnar alla normala människor på folk som är parasiter. Jag var på Rosengård i ett ärende förra veckan och såg då en spänstig muslim i heltäckande slöja springa över vägen med en RULLATOR. Hon hade först gått med den lite krampaktigt i ca 50 m och hade en påse i den. Det var definitivt hennes. Det är dom Reinfeldt vill att vi ska öppna våra hjärtan för. Det är dom han vill att vi ska spola vår framtida pension för. Alliansen och sossarna kommer att stjäla pengar från pensionskapitalet för att ha råd nu.
Citera
2014-08-17, 10:35
Medlem
Blattarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Expressen skriver om att Sverige och Tyskland tar emot hälften av alla flyktingar inom EU då Italien inte längre tar fingeravtryck på flyktingarna. Jämförelserna med kriget i Jugoslavien håller inte heller, då fanns det mycket lediga bostäder och flyktingströmmen var tillfällig. Det här är däremot en situation med över 50000 flyktingar per år som kommer att hålla i sig med nuvarande politik

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ar-planen-for-det-nya-flyktinglaget-1/

Av reaktionerna att döma på Facebook så är det här precis vad som behövdes för Reinfeldt hyllas unisont, en som klagade blev genast "unfriendad" av horder av människor.

Det är inget extremt med nuvarande situation, vi måste ta vårt solidariska ansvar, jag repeterar det är inget extremt med nuvarande situation.

Snart smäller det stenhårt
Citera
2014-08-17, 10:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Reinfeldt hoppas väl på infantila svenskars ömmande hjärtan, när media nu nyvaket har börjat berätta om folkmord begångna av det politisk islam, att det sedermera har pågått i flera år det är en annan sak,
Han hoppas således nu på att vänster median skall höja hans status som den nye svenske profeten och sopa kostnaderna av detta under mattan.
Helfel har hoppat på den muslimska hästen och trott den bär mot framtiden, tvärtom så kletar IS framfart i Irak och Syrien fast vid islamkramaren Helfel likt napalm.
Varje dag som rapporter om muslimska massakrer på kristna och svenska jihadister kommer in så tappar PK media och Helfel i förtroende.
Mona Muslim och Veronica Palm lär ångra sitt burkabärande förra året tämligen snart.
SD dominerar alternativ media och alternativ media växer, gammelmedia krymper.
Att dra kaniner ur mediahatten blir bara svårare och svårare för sjuklövern, allt fler ser att Mullan är naken.
Citera
2014-08-17, 10:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dromedar1
Jag kommer rösta på SD. Du?

Nu är jag en Finne som ser med bestörtning och sorg över vad som har skett i Sverige de sista 20 åren. Om jag hade ett Svenskt medborgarskap så vore det SD som gäller för mig.

Det finns helt enkelt inga alternativ om man önskar att behålla ekonomi eller en nordisk modell för Sverige.
Citera
2014-08-17, 10:37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Vem skall ställa Fredde till svars för att han ljugit i åratal om vinster/kostnader med invandringen?

Det i sig är en mycket större fråga än själva "öppna era hjärtan" hyckleriet!

Om ni minns Clinton och Lewnsky affären så ansågs det största felet vara att han ljög när han först blev konfronterad, inte själva sexaffären i sig.

Fredde kanske hoppas på att folk tycker han är "dumsnäll" och röstar på honom, men man kan ju aldrig lita på fanskapet mer efter detta.

Riksrätt mot landsförrädare vore det enda rätta. Alternativt får man hoppas någon pensionerad jägare lägger an med sin älgstudsare. Hur kul kan vara hanka sig fram med dyra mediciner, taffligt boende och dessutom få vara med och betala för ny-adeln ?
Citera
2014-08-17, 10:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Det kan jag tänka mig. Dagens politik - och uppenbarligen den kommande - kan knappast ses som förnuftig av någon tänkande människa, och sådana finns såklart även bland invandrarna.
Citera
2014-08-17, 10:39
Medlem
Novachss avatar
Otroligt korkat uttalande av Reinfeldt! Jag fattar verkligen inte vad han håller på med. Jag har alltid röstat på Nya Moderaterna men nu är det slut med det. Vart tog pratet om den ansvarsfulla politiken vägen? Vad har hänt? Fattar ingenting!

Nu fattas det ett parti i Sverige, Gamla Moderaterna! Måste bara vara en tidsfråga innan nån besviken moderat startar ett nytt parti. Känner mig partilös just nu...

Det blir en röst på SD i år, och de måste ha tagit ett stort hopp uppåt i väljarstöd efter Reinfelds uttalande i går. Hoppas nu bara några kloka moderatpolitiker också byter parti för SD behöver fylla alla sina platserna de får i riksdagen och ute i landet

Prognos valet 2014: SD 25%, Nya Moderaterna 10%!
Citera
2014-08-17, 10:39
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockLii
orka rösta SD pajasparti

Jag hoppas innerligt att du inom snar framtid får leva i det samhälle som du sympatiserar med.

…lika innerligt hoppas att det inte kommer bli i Sverige.
Citera
2014-08-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Nä det är faktiskt chockerande, även om Sverige är världens mest toleranta land och satt i system att ta emot folk från andra länder så satte jag kaffet i vrångstrupen när vår stadsminister öppet och utan skam ber oss öppna anus ytterligare lite till för att ge plats åt en aldrig tidigare skådad volym av asylsökande som urholkar statsbudgeten med Joakim Von Anka summor. Den sovande svensken hör miljardsummor i media hela tiden, men reflekterar inte över hur mycket pengar det faktiskt är. 48 miljarder är 48 000 miljoner kronor, UTÖVER rådande budget som den är skyhög. Tänk om fler svenskar skulle fatta hur mycket nytta vi skulle kunna göra i vårat samhälle med så mycket pengar! Men nej, vi måste "öppna våra hjärtan"...

Jag har nog gett upp hoppet, jag köper mig ett ps4 och stänger in mig.

Om du stänger in dig gör du ju som de flesta andra sovande svenskar.. Hade detta vart Frankrike hade man vart ute på gatorna vid detta laget och demonstrerat!
Jag tänker inte bo kvar i detta land om inget ändras..
Citera
2014-08-17, 10:45
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nu snackar kulturvänsterns åsiktspolitruker ämnet på P1 i just detta nu! Lyssna!!!

Missade klippet innan 11.

Lyssnar nästan aldrig på radio men har gjort ett undantag och lyssnat på Gomorron, Världen! ifrån 11.10.

Än så länge har de i över en halvtimma varit inne i nån sorts sd-psykos där de blandar vänsteragitprop byggd på liberala fördomar om 'fel sorts svenskar' med radioteater bestående av en fejk-Jimmy som spelar Ultima Thule-covers på ostämt piano samt påhittade sd-röstare som är oborstat drängrasistiska. Vilket såklart är en felkaraktärisering då sdare är emot vår korrupta politiska och kulturella klass i betydligt högre grad än de är emot invandrare.

Är svensk radio alltid så här nuförtiden? Man börjar undra över den enorma bubbla som kulturarbetare verkar leva inom. Noll självinsikt och 100% fördomar om folket.
Senast redigerad av glimmande 2014-08-17 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in