2014-07-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En tolkning av första dikten är att grabben studerat bibeln ("det slitna bladets honung"), men det gav ingenting och nu söker en annan väg i livet samtidigt som han springer ifrån Jesus utsända apostlar (=bina)

Den andra dikten är nedre tonårsgrubbel av välkänd melodi

Ja-ja, fantasi och dikt hör ihop och många andra tolkningar kan göras.

Till frågan om diktaren är mördaren, knappast. Men en poäng har tipsaren: mördaren behöver inte ha varit skriven i Linköping, men haft släktkopplingar till staden som gjort honom välbekant med kvarteret där morden skedde. I sådant fall är mordutredningens misslyckande förklarligt, om polisen företrädesvis topsar personer med en officiell anknytning till staden. Det finns väldigt många släktförbindelser i vårt avlånga land, med lägenhetsdörrar på vid gavel. Här finns polisens problem: mördaren har aldrig varit skriven i Linköping, men känner kvarteret lika väl som sin egen byxficka.

De gånger som jag har fantiserat om det perfekta mordet (vem har inte det) så har nummer ett alltid varit att bege sig till en stad en bra bit från den egna (men som man varit i och känner till hyfsat genom släktbesök m.m), sen ta sig tillbaka till bil/buss/tåg/taxi och bara dra hem igen, vem fan kommer leta efter mig i Ystad om jag mördat någon i Linköping. Bor grabben i staden borde de hittat honom tycker jag. Men en dag åker han fast, när man minst anar det kommer det stå på Aftonhoran att han är gripen. Kan ta ett bra tag dock, alla minns väl Ulf Nilsson, blev gripen då en polis av en slump talat med en kvinna som alltid tyckt Ulf var mysko och att hon misstänkt honom länge, så möjligheten att det finns folk där ute som misstänker någon men ändå inte gör något är stor.
Senast redigerad av vor.dem.endsieg 2014-07-24 kl. 00:44.
Citera
2014-07-25, 09:40
Medlem
massepojkens avatar
Nu tänkte jag komma med lite skvaller jag fick höra igår av en bekant. Denna bekant driver en krog i Stockholm och hade nyligen besök av en kvinna och man i 40 årsåldern.

Precis som vanligt hade han tunt med kunder och kunde därför inte undgå att höra en del av deras samtal.
Tydligen hade kvinnan fått ett erbjudande att jobba som researcher för Gw . Jobbet gällde en ny trilogi han skulle skriva om ett mkt känt olöst mordfall nån timme från Sthlm.

Nu ville hon höra lite inside om Gw från den person hon var på krogen med. Troligtvis snut enligt min bekant.
Kvinnan betalade notan med sitt kort och en snabb googlesökning gav svaret att hon gjort research för minst en känd författare tidigare.

Riktigt nice med en trilogi om dubbelmordet i Linköping. Detta ser man ju helt klart fram emot.
Tänk er twisten från tjockisen.

Som ett hån mot det samhälle vi lever i så kommer läsaren erbjudas svaret på gåtan i form av en trisslott. På varje gnugg framträder en bokstav.

sen ärvdet upp till läsaren att pussla ihop det korrekta namnet
Senast redigerad av massepojken 2014-07-25 kl. 09:50.
Citera
2014-07-25, 10:12
Medlem
massepojkens avatar
Ett tips jag jobbar med nu känns lillintressant. Något vittne skall ha sagt att det var något hos GM som stack ut och var udda. Polisen har inte velat berätta vad.

Någon som kan hitta det uttalandet?

Med den person jag fått tips om så hände det något mkt ovanligt när han utsattes för stor stress. Något som definitivt kan ha uppmärksammats av ett vittne. Detta är inte det första man tänker på men väldigt väldigt utmärkande.

Denna person var ej från Lkp men inte heller galet långt bort.
Rökare
1.75-1.80
Rätt hårfärg.
Bondgård.
Enstöring.
Ung.
Inga droger(testad)
Mediciner(oklart)
Mkt tydligt koppling till Lkp på 2 sätt.

Denna person stämmer in på många sätt utom ett. Han är alldeles för uppenbar.
Han var ung och diagnostiserad av Bup i Lkp.

Måste vara omöjligt att polisen missat honom.
Senast redigerad av massepojken 2014-07-25 kl. 10:19.
Citera
2014-07-30, 19:21
Medlem
LeonVances avatar
Tror ni det är dubbelmördaren som jävlas med GW och köpt moppehjälm i hans namn=
Citera
2014-07-30, 22:50
Medlem
massepojkens avatar
Tjockismytomanen börjar bli riktigt jävla patetisk nu. Går på som en liten wannabegangster om vilket helvete han har potentialen att ställa till för denne mycket charmiga bedragare som jiddrat med den store GW.

Utalanden i stil med att "Jag behöver bara lyfta luren" visar bara vilket extremt bekräftelsebehov tjockisen har.

Tyvärr , men gubbjäveln ställer till rejält med skada när han ger sig in i brottsutredningar. Lkp polisen"gav" troligtvis bort 2 år pga den sinneslöa mytomanens teorier.

T.o.m hans böcker blir allt sämre. Svag 2a på den sista. Johan Kling, där har ni en fantastisk författare jag verkligen rekar.

Tur för GW är dock att det svenska folket är så pass dumma i huvudet att de inte genomskådar honom.
Citera
2014-08-01, 14:17
Bannlyst
Så FUP är alltså inte släppt för allmänheten längre? Kanske dags att visa alla bevis och vittnen man har eftersom polisen uppenbarligen inte har klarat ut något på 10 år.
Citera
2014-08-01, 16:08
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Så FUP är alltså inte släppt för allmänheten längre? Kanske dags att visa alla bevis och vittnen man har eftersom polisen uppenbarligen inte har klarat ut något på 10 år.

Någon FUP har aldrig släppts. Hade den gjort det hade förutsättningarna givetvis förändrats. Nu får vi istället jobba på i en oövervinnlig motvind.

Det är tyvärr i princip omöjligt att komma vidare med tips då det tar stopp precis överallt.

Detta till trots jobbar jag på med information jag fått om en potientiell GM.

Kort om detta.

2 dagar innan mordet skall en orolig mamma ha ringt polisen i Nyköping och uttryckt oro för sin 17 årige son som inte hade kommit hem föregående natt. Tydligen var inte detta något nytt utan hade hänt flera ggr tidigare.
Polisen skall ha manat till lugn och även påpekat att detta inte var första gången det hänt. Mamman skall ha ringt in minst 2ggr tidigare vid liknande situation. Sonen skall ibland varit borta upptill 4 dygn.

Denna gång var hon enligt uppgift mer orolig än tidigare då sonen inte alls verksde må bra. Bla skall dennes flickvän gjort slut.
Senast redigerad av massepojken 2014-08-01 kl. 16:29.
Citera
2014-08-01, 16:25
Medlem
massepojkens avatar
Flickvännen skall ha varit 15 år från Linköping. Sonen var 17 år och hade detta år hoppat av gymnasiet.
Vid de tidigare ggr sonen försvunnit skall han enligt uppgift både varit i Stockholm, och Linköping. Vart han bodde vid Sthlmsbesöken är oklart , även hur dessa skall ha finansierats. Vid Linköpingsresorna bodde han troligen i Lkp hos flickvännen. Hon skall bott Skäggetorp. Sonen skall även haft en kompis han träffade vid Lkp besöken. Kompisen kan även varit från Nkp, UL inte helt säker.

Uppgifterna kommer från någon som påstår sig känt mamman. Jag har inget namn på UL,,, som vill vara anonym.Vidare påstås att mamman skall ha flyttat till Oslo 2007 pga av ett uppstått arbetstillfälle, och tagit livet av sig 2009 eller 2010

Förvirrad och olycklig kille på drift (ev i Lkp) tycker jag är intressant och vill gärna ha fler uppgifter. Tyvärr har UL inte svarat på mina återkommande frågor och har inte heller varit inloggad här på flarran på ett tag.

Om du UL läser detta får du gärna kontakta mig på den hotmail adress jag uppgav. Du kan fortfarande vara anonym men jag måste få namn på sonen och mamman för att kunna komma vidare. Tycker ditt tips är för bra för att bara släppa..

Samtidigt borde ju ett polissamtal av denna art ha kommit Lkppolisen till känna kan man tycka.
Senast redigerad av massepojken 2014-08-01 kl. 16:54.
Citera
2014-08-01, 16:38
Medlem
massepojkens avatar
Min mobil postar mina inlägg som den behagar. Man har inte ens längre kontroll över sin egen kommunikation.

However, UL påstår sig ha pratat om morden med mamnan och dom skall även ha sett bild på kniv och mössa.
Mamman skall ha sagt att hennes son hatade att ha mössa. Han skall enligt henne aldrig haft det. Keps däremot gillade han. Kniven skall hon heller aldrig sett men å andra sidan hade hon ingen kontroll längre vad sonen gjorde.

Mamman skall vid tidpunken varit arbetslös, skild sen länge,och rätt deprimerad. Inga droger men rätt mycket alkohol enligt UL.

Sonen snusade.

Efter att mamman tagit illa vid sig av UL misstankar(frågor) om hennes son bröt dom kontakten, troligtvis 2006, eller tidigt 2007.

2005 flyttade sonen till Danmark där hans pappa bodde.
Sen är det blankt och jävligt luddigt.

Helt i min smak med andra ord
Senast redigerad av massepojken 2014-08-01 kl. 16:57.
Citera
2014-08-01, 17:27
Medlem
massepojkens avatar
Kanske krånglar vi till det med motiv osv?

Om vi leker med tanken av vår kille från Nyköping är GM, då tror jag lösningen kan vara väldigt simpel.

Mordmorgonen är vår vän helt slutkörd efter att drivit runt minst 1 natt i Lkp. Han är dessutom helt gul. Inte en spänn på fickan. Han är hungrig och vill åka hem.

Han måste få in lite pengar, inte mkt, bara till mat och biljett. 100-200 skall nog räcka tänker GM.
Mössan har han hittat och haft under natten. Nu passar den som min maskering tänker gm.

Kan tanken varit att han skulle råna lilla muhammed på lite växelpengar och allt går snett. Kniven kan ha varit hans eller muhammeds.

Ger han sig på åttaåriga M för att denne är ett enkelt rånbyte? Trodde han att M kunde ha så mycket som 200 på sig?
Kanske djupanalyserade vår vän inte situationen tillräckligt

Vi andra skulle kanske varit mer kreativa och tex försökt tjuvåka på tåget osv. Men man ska inte glömma att många saknar ett kreativt tänk.

Å, andra sidan är det ganska kreativt att råna en 8 åring, vilket omedelbart får mig att ställa mig upp och skrika att du är en jävla idiot lille massepojk.
Senast redigerad av massepojken 2014-08-01 kl. 17:35.
Citera
2014-08-04, 21:24
Medlem
Blir så trött det måste lösas! Kollade angående Metro tidningstället för är nästan helt säker på att de inte hade börjat använda dem. Får inte fram exakt när de började men minns det som att de ställen var precis uppsatta i stan http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=432759. Här är några månader innan då de står att de ska börja dela ut Metro i stan. Varför jag tycker det är viktigt är för att som jag sätt på videon med gw angående hur han försökte öppna den så verkar det som han trodde det var en "tryck papperskorg". Hade de delat ut tidningar ett tag borde han ha vetat hur man öppnar den om han nu kommer från Linköping. Dessutom är jag nyfiken om blodiga mannen på bussen. De har ju förhört busschauffören. Man skulle verkligen vilja veta vilken busslinje om nu polisen tror det är han. Då borde det bli lättare att geografiskt tyda vart han borde bott. För om jag var busschafför och sett en blodig man så hade jag haft stenkoll på vart han gick av.
Citera
2014-08-06, 14:51
Bannlyst
Just nu härjar en blandning mellan en knivman och våldtäksman i Nyköping. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19323590.ab

Att han ger sig på kvinnor mer uppenbart sexuella motiv och inte räds för att sticka knivar i folk + signalementen pekar åt en "ung man". Har vi vår GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in