2014-08-17, 10:11
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta skulle aldrig någonsin kunna ske i exempelvis i Japan eller USA. Sannolikt inte i något land i Europa heller.

Att en sittande statsminister säger att det inte blir några reformer för den egna befolkningen, på grund av att man vill prioritera andra länders befolkning (dessutom då de allra flesta vet att "flyktingarna" inte är riktiga flyktingar)

Det är just detta som gör att jag tror detta är någon form av diabolisk plan, för uttalandet i sig är såpass absurt att det inte går att ta seriöst. Om det inte handlar om att totalt kortsluta de rödgröna och förbereda för någon form av åtstramning vet jag inte vad detta skulle handla om....
Citera
2014-08-17, 10:12
Avslutad
Tror knappast det skulle ske så andra vägen.. Vore det krigsdrabbade länder här uppe i norden så skulle MENA-folk ge blanka fan i oss, så bara hur de behandlar välfärden här.
Citera
2014-08-17, 10:17
Medlem
ImCertins avatar
Detta måste vara humor? Inte kan en sittande statsminister uttrycka sig på så vis. Finns inte.
Citera
2014-08-17, 10:19
Medlem
Skafferns avatar
Men... Reinfeldt är ju tvingad till detta av media, Mona Sahlin och sossarna?
Han tycker ju egentligen som Sd och skulle gärna vilja samarbeta med dom men vågar inte?
Det har jag iallafall läst här på Flashback.
Citera
2014-08-17, 10:21
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
bagdad ullehag sitter väl och filar på lite desinformation as we speak
Citera
2014-08-17, 10:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Greider är helt sanslös. Han som finansminister och Sverige förflyttas till stenåldern efter fyra veckor.
Göran Gredier är en fullblodskommunist som enbart är sosse för att ha en bra och stabil inkomst som chefredaktör för en tidning han har hjälpt att köra i botten.
Läser man kommentarerna så är de väldigt motstridiga, talet om stora kostnader har tidigare varit tabu, nu tvingas media erkänna det.
Folk läser rubrikerna och kostnader = invandring sitter som en tatuering på ögongloben hos den breda massa som läser PK media.
Tusentals gammelsossar och moderater kommer se nya tal och rubriker av Åkesson och upptäcka att han säger samma
sak och har sagt det länge.

Helfel tror han är smart, tala om Phyrrusseger!
SD största parti i nästa val om inte bubblan spricker i frågan.
Citera
2014-08-17, 10:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Men... Reinfeldt är ju tvingad till detta av media, Mona Sahlin och sossarna?
Han tycker ju egentligen som Sd och skulle gärna vilja samarbeta med dom men vågar inte?
Det har jag iallafall läst här på Flashback.
Vem säger det? Många moderater och sossar vill gärna det men inte partiledningarna.
Citera
2014-08-17, 10:26
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror knappast det skulle ske så andra vägen.. Vore det krigsdrabbade länder här uppe i norden så skulle MENA-folk ge blanka fan i oss, så bara hur de behandlar välfärden här.

Man kan bara läsa på hur lite de svinrika Emiraterna och Saudarabien bryr sig om sina muslimska bröder. Dom ger dem bara vapen och tokiga idéer. Då var det OT så jag inte får en varning av FB-censuren.

OnT: Man måste ha i åtanke att Sverige redan har en apparat som snurrar runt invandringen och utlandsbiståndet. Tiotusentals människor jobbar med detta varje dag och tjänar pengar på att försöka lära asylanterna och deras anhöriga svenska, söka bidrag, sök jobb dom aldrig får, ägna sig åt sin egen kultur, stävja deras släktfejder och upplopp etc.

Allt detta kostar över 200 miljarder per år brutto inklusive utlandsbiståndet på 38 miljarder. Nettokostnaden är över 150 miljarder. Varje år betalar en löntagare minst 12000 kr från sin skatt till denna apparat. Vi betalar totalt 70% av vår inkomst i olika skatter med moms inkluderat! Näst högst i världen.

Som jämförelse kostar Försvaret oss ca 25- 30 miljarder per år och Region Skåne måste höja skatten igen för att sjukhusen ska fungera. Dom ligger back 0,5 miljarder.

Alla ni som röstar för att Sverige ska vara bäst i EU och många andra länder på asylinvandring måste vara beredda på att er ålderdom kommer bli tragisk och svår. Era barns liv kommer bli tufft. Blir ni sjuka så får ni vänta länge på vård. Rösta iatället för att Sverige ska minska och tvinga andra länder att ta emot fler.

Flyktingar och asylsökande slutar inte fly bara för att Sverige håller igen. Deras smugglare väljer bara det näst bästa landet istället.
Citera
2014-08-17, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImCertin
Detta måste vara humor? Inte kan en sittande statsminister uttrycka sig på så vis. Finns inte.
Nä det är faktiskt chockerande, även om Sverige är världens mest toleranta land och satt i system att ta emot folk från andra länder så satte jag kaffet i vrångstrupen när vår stadsminister öppet och utan skam ber oss öppna anus ytterligare lite till för att ge plats åt en aldrig tidigare skådad volym av asylsökande som urholkar statsbudgeten med Joakim Von Anka summor. Den sovande svensken hör miljardsummor i media hela tiden, men reflekterar inte över hur mycket pengar det faktiskt är. 48 miljarder är 48 000 miljoner kronor, UTÖVER rådande budget som den är skyhög. Tänk om fler svenskar skulle fatta hur mycket nytta vi skulle kunna göra i vårat samhälle med så mycket pengar! Men nej, vi måste "öppna våra hjärtan"...

Jag har nog gett upp hoppet, jag köper mig ett ps4 och stänger in mig.
Citera
2014-08-17, 10:28
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är just detta som gör att jag tror detta är någon form av diabolisk plan, för uttalandet i sig är såpass absurt att det inte går att ta seriöst. Om det inte handlar om att totalt kortsluta de rödgröna och förbereda för någon form av åtstramning vet jag inte vad detta skulle handla om....

Reinfeldt hoppas väl på infantila svenskars ömmande hjärtan, när media nu nyvaket har börjat berätta om folkmord begångna av det politisk islam, att det sedermera har pågått i flera år det är en annan sak,
Han hoppas således nu på att vänster median skall höja hans status som den nye svenske profeten och sopa kostnaderna av detta under mattan.
Citera
2014-08-17, 10:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inte då!
Inget svenskt parti har haft 50% mer än S vid något enstaka tillfälle. MP är ungefär som SD och har ett enormt inflytande. För varje val där SD ökar, så ökar rädslan hos sjuklövern, och det är SDs opinionssiffror som nu lett fram till att Reinfeldt kastat masken. Det kan vara ett genidrag - eller ett katastrofdrag. Det beror på hur väljarna nu agerar. Journalisterna skriker av glädje, men anar att detta kan gynna SD. Ett SD på 15% i september blir en maktfaktor och gör därtill att SD-sympatier blir legitimt, varvid allt fler intellektuellt kloka människor kan börja engagera sig i partiet.

Just detta är viktigt!
De som är närmast invandringen inser att ökad invandring är dåligt för dem själva. Först insågs detta av den svenska underklassen som fick bo granne, sedan av arbetarklassen som så effekterna i grannskapet, därefter medelklassen. Nu har invandrarna själva insett problemet - ju fler gräshoppor som kommer, ju mindre gräs åt var och en. Kanske är det invandrarna som är det svenska hoppet?
Många skötsamma invandrare av varierande hudfärg har börjat tröttna och vill ha stopp, SD har ett ökande stöd bland invandrare, både gamla och relativt nya.
Citera
2014-08-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull.., hur kommer ni att rösta ?

Jag kommer rösta på SD. Du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in