2014-08-17, 09:57
Medlem
HerrPs avatar
Det är viktigt att minnas att det är demokratiska val
som lett hit. Ingen ond diktator har tvingat landet hit
utan det är faktiskt folkets vilja.

Det finns en viss gudomlig rättvisa i allt som nu händer.
Citera
2014-08-17, 09:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Japp, och det gör inte ett skit.

Bara för sakens skull.., hur kommer ni att rösta ?
Citera
2014-08-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull.., hur kommer ni att rösta ?

Jag röstar på moderaterna.
Citera
2014-08-17, 10:00
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
(Min analys, notera att jag inte är säker på något av detta utan bara tänker "högt")

Om man tror att svinhunden FR skulle hålla ett tal där han helt random tar upp invandringens kostnader en månad innan valet så har man inte mycket i huvudet; det är självklart detta är uttänkt på ett eller annat sätt. Om det sedan funkar är en annan femma, men det är näppeligen så att FR är en idiot.

Först måste man komma ihåg att FRs SD-hat inte är personligt; jag tror inte att han är en så fanatisk invandringsvurmare som många här tycks tro. Snarare är en hög invandring för honom ett medel för att avskaffa välfärdsstaten snarare än ett mål i sig, och SD utgör ett hinder gör att uppnå detta.

Men den fula fisken FR är också en taktiker av rang, och jag tror nog att han vill bli historisk som borgerlig statsminister i tre mandatperioder; han har inte gett upp på långa vägar. Detta utspel öppnar en massa möjligheter som han kan utnyttja i den fortsatta valrörelsen:

- Alla dyra reformförslag från vänstersidan kan angripas med att man inte tänker på de stackars flyktingarna. Vänstern är redan fast i en diskurs där flyktingmottagande är heligt, så till skillnad mot prat om "ansvar för statsfinanserna" så kan vi räkna med att detta argument inte kommer ifrågasättas i samma grad.

- Han bakbinder Löfvens handlingsutrymme i flyktingfrågan genom att sätta press på honom att acceptera de ökande kostnaderna och den allt mer extrema politiken. Om inte S-ledaren gör det kommer han att göra sig till ovän med sina "koalitionspartners" samt många i sitt eget parti; varför skulle inte S visa solidaritet när till och med M gör det?

- Genom att börja prata om invandringens kostnader kommer denna fråga till ytan, och detta kommer att gynna SD i valet, både på S och Ms bekostnad.

- När valet är klart och man sitter i riksdagen för att välja ny statsminister med ett kraftigt tillväxt SD som vågmästare kommer FR att kunna säga "Svenska folket är oroligt över invandringens kostnader", slänga några sönderskavna köttben åt Åkessons håll och fortsätta sitta kvar. Även om de röda är större. SD kommer att gå med på det för att kunna börja "påverka", men den påverkan kommer inte bli stor.

Som sagt, en tanke jag haft. Vi får se hur det blir.

Jag tror du träffade huvudet på spiken där.
Utmärkt analys!

Dessutom, OM Reinfeldt inte skulle bli omvald, kommer SD öka markant och därmed skapa ett hämndebarn för den framtida röd/grön/rosa regeringen.

Mycket fiffigt...
Citera
2014-08-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP

Det där är en sanning med modifikation. Politikerna samt media har ljugit för folket om kostnaderna och det negativa med invandringen. Dom borde ställas inför rätta.
Citera
2014-08-17, 10:01
Medlem
Schlemms avatar
"Statsminister Fredrik Reinfeldt inledde i dag valrörelsen.
På en presskonferens uppmanade han svenska folket att ha tålamod för den kommande tiden kommer Sverige att ta mot många människor som flyr för sina liv.
– Det leder till diskussioner hemma i Sverige, vad kommer det kosta och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader. Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod, säger han."

Hycklande jävla miljonärsgris! Flytta till Rosengård och utöva lite tålamod!
Citera
2014-08-17, 10:02
Medlem
Alltså det enda svensson behöver veta är att bakom idioten reinfeldts uttalande finns ett kommande behov av minst 48 miljarder EXTRA till migrationsverket. Inte utav eller från utan extra pengar som ska läggas till den redan sinnessjuka budget som verket redan har. Sen behöver svensson endast veta hur mycket 48 miljarder är och vad man kan göra istället för den fantasisumman. Vakna och rösta SD vare sig du vill eller inte. Skit i allt trams och dra din röst dit och visa vad du anser är det enda riktiga att göra.
Citera
2014-08-17, 10:03
Medlem
Citat:
Det är viktigt att minnas att det är demokratiska val som lett hit. Ingen ond diktator har tvingat landet hit utan det är faktiskt folkets vilja. Det finns en viss gudomlig rättvisa i allt som nu händer.

Samtidigt som det är viktigt att minnas att en svängning i opinionen var på gång redan innan 816 (Sveriges 911). I valet till EU-parlamentet fick migationskritiska SD nästan 10%, att jämföra med de drygt 5% man fick i riksdagsvalet bara 4 år innan.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-17 kl. 10:07.
Citera
2014-08-17, 10:04
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Förvisso, men frågorna är för stora och svåra för majoriteten av valmanskåren. De få som vill veta blir vilseförda. Demokrati är en fin idé men fungerar inte den heller.

I övrigt är ett gammalt djungelordspråk angående vår välfärd högaktuellt: Om man inte försvarar det man har kommer någon och tar den.
Citera
2014-08-17, 10:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta skulle aldrig någonsin kunna ske i exempelvis i Japan eller USA. Sannolikt inte i något land i Europa heller.

Att en sittande statsminister säger att det inte blir några reformer för den egna befolkningen, på grund av att man vill prioritera andra länders befolkning (dessutom då de allra flesta vet att "flyktingarna" inte är riktiga flyktingar)
Citera
2014-08-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oaklandraiders
Det där är en sanning med modifikation. Politikerna samt media har ljugit för folket om kostnaderna och det negativa med invandringen. Dom borde ställas inför rätta.

Precis. Fram till igår så gick ju 600 tusen invandrare till jobbet och de var en stor nettovinst för Sverige, samtidigt som "SD var äckliga rasister som ville strypa invandring TROTS att den gick med vinst, dom jävla idioterna."

Nu är det mer: "Jo ... alltså ... SD hade rätt i sak, va ... men ... vi måste ju ändå vara solidariska va ... öppna våra hjärtan och så ..."
Citera
2014-08-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interitum
Reinfeldt du säger att vi skall öppna vårt hjärta och låta mer blattar komma hit på vår bekostnad. Jag frågar dig när skall du öppna ditt hjärta för ditt eget folk?

Känns lite svårt att öppna hjärtat ytterligare, när man i radio och liknande hör rasifierade uttala sig.
Det verkar vara många som kommer hit som inte alls verkar benägna att öppna sina hjärtat mot svenskar. Det händer väl i.o.f.s. Att någon dotter gör det, men då blir hon i vissa fall raskt utslängd från balkongen.
Visst finns det juste människor som kommer hit, men min egna upplevelse och vad man ser och läser, så är det liksom inte dessa som styr dagordningen.

Reinfeldt ser inte och har aldrig sett svenskarna som sitt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in