2014-08-17, 12:21
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Galningarna har redan börjat att prata om belåning. Heidi Avellan i Sydsvenskan:

Citat:
Sedan är det en annan sak om pengar räcker till reformer eller inte. Det är en rent politisk bedömning: läget är exceptionellt och Sverige har god kreditvärdighet, det går att låna upp pengar till angelägna investeringar.

Länk

Vad jag hatar när man kallar allting för investeringar. På en investering så förväntar man sig en avkastning. Den projicerade avkastningen på vår invandring är negativ både på lång och kort sikt. Om hon hade skrivit finansiera utgifter så hade jag varit mer förstående för hennes resonemang.
Citera
2014-08-17, 12:21
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn

Har läst lite teorier här i tråden och den som jag mest tror på är att få S att bli tvungna att spela ut sitt kort om deras invandringspolitik och hur de har tänkt att lösa den med ekonomi, bostäder med mera. S generösa A-kassa höjning och friare sjukvård kommer att kosta pengar vilket det absolut inte finns rum till om det ska ske en massinvandring. Lönedumpningar, högre kostnad för sjukhusvård, mindre pengar till skola etc är några saker att skära ner på för att försörja invandrarna.
Varför i hela friden gör han detta, vad har M för plan? För just detta spelar ju han SD i händerna. SD fick precis Royal flush. Det är något lurt i det här som jag blir galen på.

Jag delar din uppfattning. Nu måste S förklara var de står. Skall de hålla med FR om att all potentiell välfärdsökning istället skall gå till en okontrollerad invandring som de flesta, och definitivt Löfven och Reinfeldt själva, är medvetna om är helt ohållbar inte bara på lång sikt utan även under nästa mandatperiod. Skall Löfven ställa upp för detta och tala om för kvinnorna i kommunal etc. att pengarna går till ekonomiska flyktingar (till största delen). SD är redan idag näst största parti iallafall inom vissa delar av LO. Skall en Socialdemokratisk statsminister vara den som raserar den svenska välfärden? Jag kan inte tro det.

Jag hoppas att detta är en så kallad "signalering" till Löfven att detta kommer att kosta så antingen löser vi detta tillsammans eller så går det åt helvete. Fyra år till med denna politik och både M och S är långt under 20% och SD är största parti. Vad de behöver är ett alibi för att genomföra en förändring och det alibit är ett ökat SD, vilket är den första konsekvensen av gårdagens tal. De är väl medvetna om att den förda politiken inte stöds av en majoritet av befolkningen även om majoriteten av kritikerna inte röstar SD 2014. Så kanske är detta en invit till en SM regering som för en ansvarsfull invandringspolitik. Jag hoppas detta är skälet till uttalandena.

Har jag fel och sjuklövern verkligen är så djävulska som de verkar är nog Sverige slut som nation inom 20 år med ett totalt haveri redan inom nästa mandatperiod. Vi talar ju om snart 1 miljon invandrare per mandatperiod. Alltså två Göteborg eller tre Malmö...
Citera
2014-08-17, 12:24
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shesaid
Tack, har aldrig kommenterat något liknande men har haft den här texten i huvudet i åratal, och behövde nu äntligen få det ur mig. Och kände att det passade bra. Känns som att många håller med.

Situationen jag beskriver är sann, och det är exakt så jag och många andra upplever det. Ska vi skicka det till Reinfeldt? Vad kommer hans reaktion bli?

"Öppna ditt hjärta". Yeah.

Väninnor till mig säger samma sak. Såklart privat
när ingen hör som kan vinna lite godhetspoäng
genom att skrika nazist.

Mitt råd till dem och nu dig är att börja se på din
sits praktiskt. Om det inte är uppenbart för dig nu
att i det här landet saknar du värde så blir det aldrig
det. Det är en skrämmande insikt, men när du vet
läget kan du faktiskt påverka det.
Jag vet inte hur din sits är, men börja planera för
DIG inte vad samhället råder. Om det är att planera
att fly landet, eller tjäna mer genom att jobba svart,
eller att igla dig till alla bidrag du kan vet jag inte,
men börja se om dig själv och ditt eget hus.
Lycka till.
Citera
2014-08-17, 12:25
Medlem
Om hela arbetarkåren sjukskriver sig i morgon och tillsvidare som en tyst protest mot detta politiska självmordsuttal och de faktum att pengarna är slut, då skulle statens finanser sjunka som en sten.
Citera
2014-08-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Försvarsbudgeten är dryga 40. Man talar om att öka med två miljarder på årsbasis för att möta det ökade krigshotet.

Bra jämförelse med avseende på de 48 miljarderna. Frågan är hur mycket mer FR tror att notan hamnar på? 48 miljarder är ju den officiella siffran.
Citera
2014-08-17, 12:28
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Om 10år när Sverige kraschar, då är det dags att jaga ner Reinfeld, Lööv och de andra idioterna. För de lär ju inte vara kvar då?

Jag hade definitivt inte velat vara i deras kläder om 10-20 år när det slutligen går upp för dem att de blivit dragna om näsan.
Internet gör det mer eller mindre omöjligt att gömma sig någonstans om man inte tänkte bli eremit eller liknande.
Citera
2014-08-17, 12:29
Medlem
Bengrots avatar
Fredrik Reinfeldt hatar Sverige. Han vill oss illa!
Citera
2014-08-17, 12:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Galningarna har redan börjat att prata om belåning. Heidi Avellan i Sydsvenskan:

Länk

Visst!
Inget är heligt utom invandringen. Nu skall vi skuldsätta framtida generationer också. Rasera det tidigare generationer byggt upp, beskatta ihjäl dagens generation och skuldsätta de framtida. Kan det bli liberalare politik än så?

Det är inte utan att jag kommer att tänka på denna bild: http://www.bonton.se/?d=2014-08-03
Citera
2014-08-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Väninnor till mig säger samma sak. Såklart privat
när ingen hör som kan vinna lite godhetspoäng
genom att skrika nazist.

Mitt råd till dem och nu dig är att börja se på din
sits praktiskt. Om det inte är uppenbart för dig nu
att i det här landet saknar du värde så blir det aldrig
det. Det är en skrämmande insikt, men när du vet
läget kan du faktiskt påverka det.
Jag vet inte hur din sits är, men börja planera för
DIG inte vad samhället råder. Om det är att planera
att fly landet, eller tjäna mer genom att jobba svart,
eller att igla dig till alla bidrag du kan vet jag inte,
men börja se om dig själv och ditt eget hus.
Lycka till.

Tack, la till detta sen:

"Öppna ditt hjärta". Yeah. Tar ditt råd, men investerar i några omgångar Vodka istället. Är 25 år, har livet framför mig och ett arbete som endast kräver en dator med internetuppkoppling .

Time to move. Synd att Reinfeldt inte ville ha kvar min arbetskraft. Jag ser mig själv som en tillgång, en investering. En investering som Reinfeldt vill ha bort. Bra satsning.

Vill tillägga att jag arbetar med Google, inte som bloggare eller dylikt. Och Google finns i andra länder, tackar för det. Jag tror jag bestämt mig. Rainfeldt har lyckats få sina invånare att känna sig totalt värdelösa & maktlösa i detta land.
Citera
2014-08-17, 12:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Jag delar din uppfattning. Nu måste S förklara var de står. Skall de hålla med FR om att all potentiell välfärdsökning istället skall gå till en okontrollerad invandring som de flesta, och definitivt Löfven och Reinfeldt själva, är medvetna om är helt ohållbar inte bara på lång sikt utan även under nästa mandatperiod. Skall Löfven ställa upp för detta och tala om för kvinnorna i kommunal etc. att pengarna går till ekonomiska flyktingar (till största delen). SD är redan idag näst största parti iallafall inom vissa delar av LO. Skall en Socialdemokratisk statsminister vara den som raserar den svenska välfärden? Jag kan inte tro det.

Jag hoppas att detta är en så kallad "signalering" till Löfven att detta kommer att kosta så antingen löser vi detta tillsammans eller så går det åt helvete. Fyra år till med denna politik och både M och S är långt under 20% och SD är största parti. Vad de behöver är ett alibi för att genomföra en förändring och det alibit är ett ökat SD, vilket är den första konsekvensen av gårdagens tal. De är väl medvetna om att den förda politiken inte stöds av en majoritet av befolkningen även om majoriteten av kritikerna inte röstar SD 2014. Så kanske är detta en invit till en SM regering som för en ansvarsfull invandringspolitik. Jag hoppas detta är skälet till uttalandena.

Har jag fel och sjuklövern verkligen är så djävulska som de verkar är nog Sverige slut som nation inom 20 år med ett totalt haveri redan inom nästa mandatperiod. Vi talar ju om snart 1 miljon invandrare per mandatperiod. Alltså två Göteborg eller tre Malmö...

Ja eftersom vänstern förespråkar minst lika hög invandring om inte mer plus att de höjer bidragen måste de svara hur detta ska finansieras.

Deras lösning brukar alltid vara massiva skattehöjningar men inte ens vänsterväljarna vill ha det när det inte går till dem själva.
Citera
2014-08-17, 12:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Jag hoppas att folk gör allt dom kan för att förmedla det budskap som Reinfeldt gav oss igår. Diskutera med familj, vänner, arbetskamrater etc... Det hjälper inte att diskutera det här, där nästan alla delar samma åsikt.

Svenska folket får inte sova längre!
Jag tror inte du behöver vara orolig för det. Reinfeldt har medgett att SD haft rätt från början till slut så det finns gott om ammunition och trumfkort när diskussionstillfällena uppenbarar sig. Jag tror gräsrotsarbetet kommer att frodas som aldrig förr. Jag är mer orolig att SD inte blir tillräckligt tydliga och spelar ut det här rätt men de verkar redan ha reagerat.

Det som hatar SD kommer dock hellre se landet brinna upp fullständigt än att ge SD minsta möjliga rätt, så om dessa fanatiker är för resoluta i sin fanatism och hat kan det bli svårt att samsas.
Citera
2014-08-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud

Jag tror att FR vill sätta press på Lövfen kort och gott. Allt är taktik. Moderaterna skulle aldrig skriva det här talet om de inte trodde att de kunde vinna något på det, i någon form
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in