2014-08-17, 09:03
Medlem
powerforcers avatar
En sak har han uppnått och det är att ingen politiker kan lova något som kostar. Glöm MPs 6 timmars arbetsdag eller sossarnas förlängda grundskola. Blir en valkampanj utan spenderbyxor med andra ord
Citera
2014-08-17, 09:03
Medlem
bernad_laws avatar
(Min analys, notera att jag inte är säker på något av detta utan bara tänker "högt")

Om man tror att svinhunden FR skulle hålla ett tal där han helt random tar upp invandringens kostnader en månad innan valet så har man inte mycket i huvudet; det är självklart detta är uttänkt på ett eller annat sätt. Om det sedan funkar är en annan femma, men det är näppeligen så att FR är en idiot.

Först måste man komma ihåg att FRs SD-hat inte är personligt; jag tror inte att han är en så fanatisk invandringsvurmare som många här tycks tro. Snarare är en hög invandring för honom ett medel för att avskaffa välfärdsstaten snarare än ett mål i sig, och SD utgör ett hinder gör att uppnå detta.

Men den fula fisken FR är också en taktiker av rang, och jag tror nog att han vill bli historisk som borgerlig statsminister i tre mandatperioder; han har inte gett upp på långa vägar. Detta utspel öppnar en massa möjligheter som han kan utnyttja i den fortsatta valrörelsen:

- Alla dyra reformförslag från vänstersidan kan angripas med att man inte tänker på de stackars flyktingarna. Vänstern är redan fast i en diskurs där flyktingmottagande är heligt, så till skillnad mot prat om "ansvar för statsfinanserna" så kan vi räkna med att detta argument inte kommer ifrågasättas i samma grad.

- Han bakbinder Löfvens handlingsutrymme i flyktingfrågan genom att sätta press på honom att acceptera de ökande kostnaderna och den allt mer extrema politiken. Om inte S-ledaren gör det kommer han att göra sig till ovän med sina "koalitionspartners" samt många i sitt eget parti; varför skulle inte S visa solidaritet när till och med M gör det?

- Genom att börja prata om invandringens kostnader kommer denna fråga till ytan, och detta kommer att gynna SD i valet, både på S och Ms bekostnad.

- När valet är klart och man sitter i riksdagen för att välja ny statsminister med ett kraftigt tillväxt SD som vågmästare kommer FR att kunna säga "Svenska folket är oroligt över invandringens kostnader", slänga några sönderskavna köttben åt Åkessons håll och fortsätta sitta kvar. Även om de röda är större. SD kommer att gå med på det för att kunna börja "påverka", men den påverkan kommer inte bli stor.

Som sagt, en tanke jag haft. Vi får se hur det blir.
Citera
2014-08-17, 09:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Ja, det är 100% sant. Jag är hälftenägare i tre pensionatverksamheter som våra föräldrar startade på 60-talet. Det har gått knackigt i många år. Två var avvecklade.
Nu hyr vi ut dessa två och får en hyra som är en fantasisumma.

Sverige och svenskarna får gärna gå under om några år.

Tänk om alla i Sverige skulle börja bygga pensionat och hyra ut till Migrationsverket. Då skulle alla bli rika eller?
Citera
2014-08-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jimmie Åkessons uppgift...En man klarar inte detta ensam. Vi måste alla hjälpas åt för att få Sverige på rätt köl igen. Även om det kostar på och innebär försakelser.

Inget av de etablerade ljugpartierna har en krona över till något om helst reformutrymme.
Alla pengar går i nuläget till att betala den för Sverige helt unika massinvandringen.
Vad mera är,när det kommer en lite sämre ekonomisk konjunktur är den som för närvarande finns så måste det dras in ytterligare på den kollapsande vården,europas sämsta skola samt pensionärerna där ju många redan idag lever under internationella fattigdomsnivåer.

Massinvandringens massiva kostnader måste ju betalas,och de försvinner ju inte på flera decennier.
Det är ingen massiv engångsbetalning vi snackar om utan denna jättelika kostnad måste ju betalas årligen....år efter år efter år.

När lögnaren till slut inte har mer lögner att ta till så måste han tala sanning.
Det är SDs skyldighet att fullt ut i valrörelsen få ut situationens ohållbarhet till det svenska folket.
Citera
2014-08-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Ja, det är 100% sant. Jag är hälftenägare i tre pensionatverksamheter som våra föräldrar startade på 60-talet. Det har gått knackigt i många år. Två var avvecklade.
Nu hyr vi ut dessa två och får en hyra som är en fantasisumma.

Sverige och svenskarna får gärna gå under om några år.

Tack för informationen. Kan du inte ge oss lite mer kött på benen?

Till exempel skulle det vara intressant att veta hur mycket bättre dealen med Migrationsverket är jämfört med den ordinarie verksamheten.

Kan du t ex att jämföra lönsamheten i den ordinarie pensionatverksamheten mot lönsamheten i den med Migrationsverkets "klienter". Återigen du behöver inte ange belopp i kronor eller något annat som outar dig men t ex % istället.

Jag är genuint nyfiken över Migrationsverkets "dealande" och uppskattar all information som du kan ge (återigen, givetvis utan att riskera att outa dig själv).

För övrigt håller jag med dig till fullo. Som man röstar får man ligga. Dessutom, efter Freddes utspel så kan ingen påstå sig vara oskyldig eller ovetande.

Valresultatet i september kommer definitivt att klargöra om svenska folkets oförtröttliga kamp för att förtjäna sin kollektiva Darwin-award fortsätter enligt plan eller ej.
Citera
2014-08-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
"Humanitär stormakt". Kan vara bland de mest korkade begrepp jag någonsin hört.

Först går Reinfeldt ut med att han är en stridshingst. Nu kommer hans prat om Sverige som humanitär stormakt. Är det bara jag som ser en sjuk ledare som isolerat sig i sin bunker, djupt försjunken i sina egna tankar.
Citera
2014-08-17, 09:12
Medlem
Interitums avatar
Reinfeldt du säger att vi skall öppna vårt hjärta och låta mer blattar komma hit på vår bekostnad. Jag frågar dig när skall du öppna ditt hjärta för ditt eget folk?
Citera
2014-08-17, 09:14
Medlem
Skulle vara intressant att få invandrarnas perspektiv på sveriges flyktingpolitik.
Folk som flyr från varandra bor kanske grannar i sverige, vad vet jag?
Då är det ju konstigt att fly om det man flyr ifrån kommer o blir granne.
Inte för jag vet om det är så, men teoretiskt så...

Har hört endel invandrare, framför allt kurder, som undrar hur fan vi svenskar kan acceptera all invandring.
Citera
2014-08-17, 09:14
Medlem
Tråden känns befriande tom på de vanliga vänstertomtarnas efterblivna kommentarer i flyktingfrågan.
Tack FR för detta. Med hans tal kommer alla idiotpåstående om den lönsamma asylpolitiken att dö sotdöden

Nu hoppas jag att fler människor gör rätt på valdagen....
Citera
2014-08-17, 09:17
Medlem
Vem skall ställa Fredde till svars för att han ljugit i åratal om vinster/kostnader med invandringen?

Det i sig är en mycket större fråga än själva "öppna era hjärtan" hyckleriet!

Om ni minns Clinton och Lewnsky affären så ansågs det största felet vara att han ljög när han först blev konfronterad, inte själva sexaffären i sig.

Fredde kanske hoppas på att folk tycker han är "dumsnäll" och röstar på honom, men man kan ju aldrig lita på fanskapet mer efter detta.
Citera
2014-08-17, 09:20
Medlem
KreugerGulds avatar
Den person som inte vaknat upp nu och röstar på SD, och sen sedermera klagar över vår allt mer krackelerande välfärd bör förpassas till skampålen, de bör deffenetivt inte klaga över nåt alldrig någonsin.

Reinfeldt säljer ut nu vår kommande generationers barn välfärd.
Citera
2014-08-17, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
(Min analys, notera att jag inte är säker på något av detta utan bara tänker "högt")

Om man tror att svinhunden FR skulle hålla ett tal där han helt random tar upp invandringens kostnader en månad innan valet så har man inte mycket i huvudet; det är självklart detta är uttänkt på ett eller annat sätt. Om det sedan funkar är en annan femma, men det är näppeligen så att FR är en idiot.

Först måste man komma ihåg att FRs SD-hat inte är personligt; jag tror inte att han är en så fanatisk invandringsvurmare som många här tycks tro. Snarare är en hög invandring för honom ett medel för att avskaffa välfärdsstaten snarare än ett mål i sig, och SD utgör ett hinder gör att uppnå detta.

Men den fula fisken FR är också en taktiker av rang, och jag tror nog att han vill bli historisk som borgerlig statsminister i tre mandatperioder; han har inte gett upp på långa vägar. Detta utspel öppnar en massa möjligheter som han kan utnyttja i den fortsatta valrörelsen:

- Alla dyra reformförslag från vänstersidan kan angripas med att man inte tänker på de stackars flyktingarna. Vänstern är redan fast i en diskurs där flyktingmottagande är heligt, så till skillnad mot prat om "ansvar för statsfinanserna" så kan vi räkna med att detta argument inte kommer ifrågasättas i samma grad.

- Han bakbinder Löfvens handlingsutrymme i flyktingfrågan genom att sätta press på honom att acceptera de ökande kostnaderna och den allt mer extrema politiken. Om inte S-ledaren gör det kommer han att göra sig till ovän med sina "koalitionspartners" samt många i sitt eget parti; varför skulle inte S visa solidaritet när till och med M gör det?

- Genom att börja prata om invandringens kostnader kommer denna fråga till ytan, och detta kommer att gynna SD i valet, både på S och Ms bekostnad.

- När valet är klart och man sitter i riksdagen för att välja ny statsminister med ett kraftigt tillväxt SD som vågmästare kommer FR att kunna säga "Svenska folket är oroligt över invandringens kostnader", slänga några sönderskavna köttben åt Åkessons håll och fortsätta sitta kvar. Även om de röda är större. SD kommer att gå med på det för att kunna börja "påverka", men den påverkan kommer inte bli stor.

Som sagt, en tanke jag haft. Vi får se hur det blir.

Inte många rätt där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in