2014-08-17, 08:23
Medlem
Månsans avatar
Ljug-media tycks göra sitt bästa för att tysta ner Reinfeldts sensationella yttrande -- vilket avslöjar att Fredrik och hans kumpaner blåljugit svenska folket rakt upp i ansiktet i åratal.

De stora tidningarna har placerat denna jättenyhet på undanskymda platser, på vissa förstasidor står den inte längre att finna. I ett normalt land hade massor av hungriga journalister tävlat om att ställa Reinfeldt mot väggen och avkrävt svar om varför han inte berättat om katastrofläget tidigare.

.
Citera
2014-08-17, 08:25
Medlem
Jag tittar på "TV4 morgon", Mycket som händer utanför Sverige och hur man bakar kakor. Kan någon informera dom om att vi har val här i Sverige om en månad
Citera
2014-08-17, 08:31
Medlem
Drömläge för sd.

Men det är klart, vad kan sverige privatisera mera?
Försäkringskassan är nog värd några miljarder.
Det finns ju fortfarande komunala skolar att sälja ut.
Skatteverket skulle nog gå att sälja.
Transportstyrelsen ger nog nån miljard.
Sen finns det nog lite mer att karva i.
Varför ska vi få pengar när vi är sjuka tex?
Bostadsbidrag? Varför?

M har grävt sin egen grav
Citera
2014-08-17, 08:32
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Så hur många år har de ljugit för oss om att invandringen är lönsam?

Ja säg det. Men de flesta av oss här på FB genomskådade denna lögn omedelbart. Trots att vi inte några nationalekonomer. Faktum är att svenska politiker står och ljuger oss rätt upp i ansiktet!
Citera
2014-08-17, 08:33
Medlem
Förmodligen gör detta utspel och erkännande ingenting när det kommer till valresultatet.
Tidningarna skriver inget nämnvärt om det, och således går gemene man miste om det. Det kan diskuteras i oändlighet här, men FB är trots allt mer eller mindre okänt hos den stora massan i Sverige.
Citera
2014-08-17, 08:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Förmodligen gör detta utspel och erkännande ingenting när det kommer till valresultatet.
Tidningarna skriver inget nämnvärt om det, och således går gemene man miste om det. Det kan diskuteras i oändlighet här, men FB är trots allt mer eller mindre okänt hos den stora massan i Sverige.

Valet vinns på gator och torg. Alla läser inte tidningar, och framförallt tar inte många det som står i tidningar på allvar. Det är Jimmie Åkessons uppgift att få det sovande och förnekande folket att inse hur det står till med Sverige, vilket borde vara ganska lätt nu när Reinfeldt har erkänt att pengarna är slut.
Citera
2014-08-17, 08:39
Medlem
Hur kan vår statsminister säga att han "utesluter fler vallöften som kostar pengar" och samtidigt be oss "visa tolerans". Jag tror personligen inte att krigsdrabbade länders folk ska komma hit med alla sina problem, för problem det kommer det att bli. Jag vill ha fler fritidspedagoger i skolan, fler läkare som inte är sönderstressade på grund av överbelastning. Jag vill ha minskade barngrupper på dagis. Jag vill inte skänka bort mina skattepengar till en massinvandrig av människor som kommer att kosta så ofantligt mycket pengar att mitt eget lands välbefinnande kommer att drabbas hårt. Åkesson har en stor poäng med att vi ska hjälpa dem på plats. Dvs, i deras eget hemland. Ska bli ett spännande val. Tyvärr så blir nog inget till det bättre. Så vi får vackert sitta och titta på medans våra folkvalda politiker sätter oss i skiten.
Citera
2014-08-17, 08:40
Medlem
Mr.magos avatar
Citat:

Tyvärr har du ju rätt, men det är en ekonomisk debatt ikväll som säkert kommer ha många tittare. Ska bli kul att se hur oberoende svt skall avbryta när denna fråga kommer upp.
Citera
2014-08-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Valet vinns på gator och torg. Alla läser inte tidningar, och framförallt tar inte många det som står i tidningar på allvar. Det är Jimmie Åkessons uppgift att få det sovande och förnekande folket att inse hur det står till med Sverige, vilket borde vara ganska lätt nu när Reinfeldt har erkänt att pengarna är slut.

Hade journalister skrivit och granskat detta kritiskt hade det kunnat bli ett stort nationellt genomslag i media och för befolkningen.
Åkesson kan skräna om det här hur mycket som helst på gator och torg. Det hjälps inte. Det behöver komma ut i media och få stora uppslag för att det ska påverka valresultatet nämnvärt.
Citera
2014-08-17, 08:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Hade journalister skrivit och granskat detta kritiskt hade det kunnat bli ett stort nationellt genomslag i media och för befolkningen.
Åkesson kan skräna om det här hur mycket som helst på gator och torg. Det hjälps inte. Det behöver komma ut i media och få stora uppslag för att det ska påverka valresultatet nämnvärt.

Åkesson har möjlighet till detta i kommande valdebatter på teve.
Citera
2014-08-17, 08:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHess
Drömläge för sd.

Men det är klart, vad kan sverige privatisera mera?
Försäkringskassan är nog värd några miljarder.
Det finns ju fortfarande komunala skolar att sälja ut.
Skatteverket skulle nog gå att sälja.
Transportstyrelsen ger nog nån miljard.
Sen finns det nog lite mer att karva i.
Varför ska vi få pengar när vi är sjuka tex?
Bostadsbidrag? Varför?

M har grävt sin egen grav
Hoppas du ironiserar. Det finns inget mer att sälja. Det finns inget mer att privatisera. Skafferiet är tomt. Och floder med invandrare som ska försörjas väller in varje dag.

Då återstår bara att skära ned rejält eller höja skatterna kraftigt. Efter valet vet vi vi hur det blir.
Citera
2014-08-17, 08:47
Medlem
Underbart!!!

Jag har under sommaren tillsammans med min bror hyrt ut ett gammalt pensionat till Migrationsverket. Tjänar storkovan.
Nu håller vi på att renovera ytterligare ett pensionat. Jag kan knappt fatta att jag är RIK för första gången i mitt liv.
Jag avskyr mångkultur och smutsiga "flyktingar" men jag älskar pengar mer.
Om ett par år emigrerar vi till Kanada där vår åldriga far bor.

Tack Fredde, du är bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in