2014-08-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Skall bli intressant att se hur ljugmedia med DN i spetsen hanterar Reinfeldts "vallöfte".

GP's redaktion tycks överlyckliga:
Citat:
Flyktingströmmarna ökar på grund av de allt våldsammare krigen runt Europas gränser. Det svenska flyktingmottagandet kommer att kosta mer än beräknat. Den kostnaden måste tas om vi vill att Sverige även fortsatt skall vara ett öppet och solidariskt land. Våra inhemska svårigheter är ingenting jämfört med det lidande flyktingarna från Mellanöstern och Nordafrika har bakom sig.

Därför var det snyggt av Reinfeldt att vädja till svenska folket om tålamod när flyktingarna blir fler, kanske lika många som under Balkankriget:

– Öppna era hjärtan. Visa öppenhet och tolerans. Vi har gjort det förr. Vi kan göra det igen.
http://unvis.it/www.gp.se/nyheter/ledare/1.2460620-valtal-utan-valflask

Lena Mellin (Aftonbladet) likaså:
Citat:
Det var en dag då statsministern sade att Sverige är en humanitär stormakt och uppmanade oss alla att öppna våra hjärtan för de flyktingar som nu strömmar till Sverige.
Det kändes stort. Och lite högtidligt.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19375557.ab

Halleluja!
Senast redigerad av oddman84 2014-08-16 kl. 23:46.
Citera
2014-08-16, 23:43
Medlem
knullklassons avatar
Äntligen fick vi till en folkomröstning på nationell nivå om invandringens vara eller icke vara!

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Gp:s ledare hyllar Reinfeldts utspel:

"Våra inhemska svårigheter är ingenting jämfört med det lidande flyktingarna från Mellanöstern och Nordafrika har bakom sig. Därför var det snyggt av Reinfeldt att vädja till svenska folket om tålamod när flyktingarna blir fler, kanske lika många som under Balkankriget"

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2460620-valtal-utan-valflask
Ja, att galningarna GP gillar det förvånar mig inte. Ändå sedan deras medverkan i Debatt om expressenuthängningarna, då de gjorde klart att de inte ogillade demokrati så tar jag de ej på allvar. Att jämföra, likt ett barn, med världens avskrädesländer är heller inte relevant.

Sista meningen låter också outtalat förhoppningsfull, som att de hoppas att de blir lika många flyktingar som från Balkan.
Citera
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Precis vad jag tänkte. Religionskritik är inte rasism. Dock har islam alltid offerkoftan på och är nåt man ska tycka synd om.
Annars är alla som ogillar jehovas och pingstkyrkan rasister, har inte så mycket till övers för dom heller. Muslimer kallar alla som framför kritik mot deras religion för rasister och det har blivit norm i Sverige.

Jag fick ju höra från jehovas vittnen att jag skulle brinna i helvetet för jag inte levde efter deras tro. Dom sa så då jag skulle stänga dörren. Helt otroligt hjärntvättade. Dom sprang när jag slängde upp dörren igen. Religösa människors synsätt på oss icktroende är att likna med rasism. Jag sa bara att jag inte trodde på gud.
Citera
2014-08-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Äntligen fick vi till en folkomröstning på nationell nivå om invandringens vara eller icke vara!

+1

Råder nog panik på vänsterflanken nu.
Citera
2014-08-16, 23:44
Medlem
Bajsfacistens avatar
Usch, vad jag är trött på Reinfeldt, hela Sverige är trött på han, till och med han fru tröttnade på honom och skiljde sig.

År efter år han han stått i talarstolar och framför kameror och pratat om rasism eller knäppt händerna och yppat orden "Vi ska vara ödmjuka inför det faktum..." så fort någon frågar vad det kostat eller skickat fram Pallenhög för att vräka ur sig att det minsann ger storvinster till Sverige med barnafödande analfabeter från Somalia. Ingen siffra ingen fakta, bara känslor känslor.

Han skär ner Försvaret att tom hans Försvarsminister avgår för att se sig själv och försvarsanställda i ögonen. Han vill fortsätta att skära ner försvaret och plötsligt så är Ryssland aggressivt mot sina grannar (suprise) då kan kan tänka sig att öka anslagen.

När Sveriges har sina största skogsbrand genom tiderna brinner och ett samhället är hotat att brinna upp ligger Reinfeldt bakfull efter att ha spatserat på pridefestivalen.

Jimmie Åkesson frågar statsministern om ensamkommande asylsökande
Talar han om en förestående kollaps? Alltså Jimme Åkesson,, Reinfeldts svar är.... Han tycker inte det är human att stänga in de i deras länder i deras land de kommer ifrån.
Citera
2014-08-16, 23:46
Medlem
€rics avatar
Undra hur många som trodde att reinfeldt skulle vara såhär när han valdes första gången? Moderaterna har ju sällan varit något positivt parti till invandring och har nu på senare år gått upp till toppen.
Citera
2014-08-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Skulle du använda det argumentet om NSDAP också? SD argumenterar inte mot muslimer ur ateistisk synpunkt, men en klart främlingsfientlig synpunkt. Att vissa av oss är vita européer spelar väl ingen roll för SD eftersom *muslimer* inte är ett vitt och svenskt begrepp för SD. Oss kan de acceptera så länge vårt utövande begränsas av staten, men de icke-vita ska helst bort.

Nej, jag kommer aldrig rösta på SD som öppet avser bekämpa min tro. Från och med nu aldrig M heller för den delen. Jag säger ju inte att vi ska ha en massinvandring om vi inte har tillräckliga resurser. Bara om vi har det, och utan att det missgynnar folket och den svenska välfärden i övrigt. I annat fall kan vi ju bevisligen inte ha det. Enkelt!

SD är inte mot islam för att det bl.a. finns bruna människor som tror på Islam. SD är emot Islam för att Islam till skillnad från kristendom och Judaism inte reformerats och blivit kompatibelt med ett västerlänskt samhälle. Stympning, våldtäkter, barnvigslar osv. fanns i Sverige och europa också under medeltiden, men vi har växt ur det, och som tur är finns det folk som vågar stå upp för att det inte är okej med dylika "kulturyttringar" hur mycket vi än tror på religionsfrihet.
Citera
Medlem
singularitets avatar
Reinfeldt sa väl redan för 8 år sedan att nästa valrörelse kommer att handla om invandringen? Det blev inte så 2010 men kanske den här gången.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Om du känner att Alliansen störtar Sverige i fördärvet, så ska du veta att vänstern kommer att vara värre.
Det här valet blir vi nog tvungna att svälja den något beska medicinen SD, inte för att vi avgudar dem, men för att de är de enda som har vilja och förmåga att häva denna negativa och så småningom möjligen irreversibla spiral mot helvetet som 7-klövern har försatt oss i.

Det blir ju svårt att väcka folket, med media som folkets fiende. Men det är alla vakna personers ansvar att bidra till väckningen.

Vi är inte rasister, vi är inte främlingsfientliga, vi är inte egoistiska - men vi alla älskar vår familj mer än våra grannar, och våra grannar mer än vår stad, vår stad mer än vår region, vår region mer än vårt land och vårt land mer än övriga världen.

De som påstår något annat, ska ni betrakta med största möjliga misstänksamhet.

Jag hade nog kunnat överväga en röst på SD om de inte var så jäkla anti-islam. I synnerhet om de var någorlunda neutrala, ärliga och utan splittringar och grupperingar varav somliga betraktar muslimer som djur. Om man inte ursprungligen framträdde som ett nynazistiskt parti.

Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.
Citera
2014-08-16, 23:48
Medlem
Vindpinads avatar
Det enda ni verkar bekymra er för är kostnader hit och dit. Är det ingen som oroar sig för det svenska folkets framtid, eller tryggheten i samhället?

Även om denna massinvandring vore en ekonomisk vinst kan den inte vara berättigad i mina ögon. Ursprungsbefolkningen blandas bort och samhället blir mer och mer splittrat och otryggt. Trygghet och lugn är A.O för mig. Hög levnadsstandard är att slippa gå omkring och vara orolig hela tiden. Hur kul är det att leva med en klump i halsen varje gång dottern går till den mångkulturella skolan?
Citera
2014-08-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Skulle du använda det argumentet om NSDAP också? SD argumenterar inte mot muslimer ur ateistisk synpunkt, men en klart främlingsfientlig synpunkt. Att vissa av oss är vita européer spelar väl ingen roll för SD eftersom *muslimer* inte är ett vitt och svenskt begrepp för SD. Oss kan de acceptera så länge vårt utövande begränsas av staten, men de icke-vita ska helst bort.

Nej, jag kommer aldrig rösta på SD som öppet avser bekämpa min tro. Från och med nu aldrig M heller för den delen. Jag säger ju inte att vi ska ha en massinvandring om vi inte har tillräckliga resurser. Bara om vi har det, och utan att det missgynnar folket och den svenska välfärden i övrigt. I annat fall kan vi ju bevisligen inte ha det. Enkelt!

Eftersom det är en kostnad så måste vi per definition prioritera om resurser från annat. Det kommer alltid att missgynna svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in