2014-08-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är värre än så.

Mindre än 10% är ju flyktingar som kommer till sverige. Så 90% kommer hit för att få det bättre.

Med tanke på att någonstans runt 7 miljarder människor har lägre inkomst än medelinkomsten i Sverige så får vi nog vara beredda att släppa in i princip alla som vill komma utom från andra västländer.

Vad gör man inte för att vara "god"?

Precis.

Återigen.. En klassiker som tål att tittas på för den som försöker argumentera för en strävan efter att uppnå titeln humanitär stormakt.

www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Citera
2014-08-16, 23:38
Medlem
Valet är nära nu. Inte speciellt sannolikt att det kommer något spontant som inte är rejält analyserat av analytiker innan från stridshingstens mun. Försöker bara förstå vad han vill vinna med detta....som sannolikt gynnar SD.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Gp:s ledare hyllar Reinfeldts utspel:

"Våra inhemska svårigheter är ingenting jämfört med det lidande flyktingarna från Mellanöstern och Nordafrika har bakom sig. Därför var det snyggt av Reinfeldt att vädja till svenska folket om tålamod när flyktingarna blir fler, kanske lika många som under Balkankriget"

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2460620-valtal-utan-valflask

Vilken idiot. Det Reinfeldt sade är att vi IDAG ligger på samma nivå som Balkan-åren MEN att det kan bli ÄNNU fler än så.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Gp:s ledare hyllar Reinfeldts utspel:

"Våra inhemska svårigheter är ingenting jämfört med det lidande flyktingarna från Mellanöstern och Nordafrika har bakom sig. Därför var det snyggt av Reinfeldt att vädja till svenska folket om tålamod när flyktingarna blir fler, kanske lika många som under Balkankriget"

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2460620-valtal-utan-valflask

Precis ! Passa på och gör en luftbro till Afrika och ta hit alla ebolasmittade när ni ändå håller på. Finns säkert plats om man sprider ut patienterna i Sverige. Maximal godhet ! Mellin på AB kan skriva om detta utmärkta förslag i sin spalt - allt annat är rasistiskt.
Citera
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Precis. Reinfeldts trumfkort är ju att han vet att de rödgröna inte kommer att bedriva en mer restriktiv invandringspolitik än alliansen. Detta vet även väljarna. Däremot riskerar han att tappa röster till sd, men den risken verkar han vara beredd att ta.
Ja, eftersom det skulle vara förödande för S. Reinfeldt har i det här läget inget emot att SD växer drastiskt, det är ju inte han utan Löfven som måste ta ställning till SD nu.

Jag tror däremot att S planerar en mer restriktiv invandringspolitik, det finns en del indikationer på det, men de ligger lågt före valet för att inte stöta sig med MP. Fan ta alla idioter som röstar på MP-extremisterna för att "de bryr sig om miljön". Hur miljövänlig är egentligen en massinvandring av det här slaget med transporter, matleveranser och avfall?
Citera
2014-08-16, 23:39
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur

Har också funderat på tanken bakom Fredriks uttalanden, han antyder ju på ökade skatter iom höjda kostnader för invandringen samtidigt som han flirtar med Mp s invandringspolitik. Sossar uppskattar höjda skatter som går till den gemensamma välfärden men samtidigt är sosseväljare inte överdrivet positiva till generös invandring. Att vara tvungen att höja skatterna enbart för att finansiera invandringen mottas nog inte väl bland S-väljarna som då kanske tenderar att tippa över till Sd som har liknande politik som S. Frågan är om inte Fredriks tanke var att ta några % från S och ge till Sd samtidigt som man öppnar för ett samarbete med Mp? Kd och C är körda i årets val, om M vill fortsätta i regeringen står valet mellan ett samarbete med Sd eller Mp.
Citera
2014-08-16, 23:39
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Sannolikt tjänar både M och SD på detta. Så länge vänsterflanken förlorar röster är nog Reinfeldt nöjd. Han måste ju göra något för att kunna fortsätta regera. Ingenting sker slumpartat så här sent in på valet. Blir intressant att se hur S kommer reagera? Nu har de världens chans att alliera sig med Åkesson.

Skulle vilja se de reaktionerna som skulle komma om S och SD gick ihop.
Citera
2014-08-16, 23:40
Medlem
MadScientists avatar
Hon heter faktiskt Lena Melon!
Citera
2014-08-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Om du känner att Alliansen störtar Sverige i fördärvet, så ska du veta att vänstern kommer att vara värre.
Det här valet blir vi nog tvungna att svälja den något beska medicinen SD, inte för att vi avgudar dem, men för att de är de enda som har vilja och förmåga att häva denna negativa och så småningom möjligen irreversibla spiral mot helvetet som 7-klövern har försatt oss i.

Det blir ju svårt att väcka folket, med media som folkets fiende. Men det är alla vakna personers ansvar att bidra till väckningen.

Vi är inte rasister, vi är inte främlingsfientliga, vi är inte egoistiska - men vi alla älskar vår familj mer än våra grannar, och våra grannar mer än vår stad, vår stad mer än vår region, vår region mer än vårt land och vårt land mer än övriga världen.

De som påstår något annat, ska ni betrakta med största möjliga misstänksamhet.
Citera
2014-08-16, 23:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Va? Syntax Error? Jag har en bekants bekant som är muslim och svensk. Exakt vilken ras är jag emot om jag argumenterar med hen mot religionen från min ateistiska synpunkt? Vet du att ordet rasist heter just rasist because there's a f**king ras in it!?

Skulle du använda det argumentet om NSDAP också? SD argumenterar inte mot muslimer ur ateistisk synpunkt, men en klart främlingsfientlig synpunkt. Att vissa av oss är vita européer spelar väl ingen roll för SD eftersom *muslimer* inte är ett vitt och svenskt begrepp för SD. Oss kan de acceptera så länge vårt utövande begränsas av staten, men de icke-vita ska helst bort.

Nej, jag kommer aldrig rösta på SD som öppet avser bekämpa min tro. Från och med nu aldrig M heller för den delen. Jag säger ju inte att vi ska ha en massinvandring om vi inte har tillräckliga resurser. Bara om vi har det, och utan att det missgynnar folket och den svenska välfärden i övrigt. I annat fall kan vi ju bevisligen inte ha det. Enkelt!
Citera
2014-08-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Skulle vilja se de reaktionerna som skulle komma om S och SD gick ihop.
Det kommer inte hända före valet. Men de kan ju förhandla bakom stängda dörrar. Tror du inte S är sugna på att ta över makten? Det går inte på annat vis så länge SD är vågmästare.
Citera
2014-08-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En röstsedel på Fi borde vara utformad som en dumstrut. Jag är säker på att den passar dig. Bär den och lägg den inte i valurnan.

fis fick 2% i senaste undersökningen, Feministiskt initiativ försökte locka muslimska män med förslag på månggifte i Sverige men tyvärr verkar partiet inte bli att räkna med. Kanske borde göra som riktiga feminister så växer F! eventuellt lite, inte bara tjata om fri invandring. Dom flesta är för lika löner så F! är helt överflödiga, skämtparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in