2014-08-16, 23:24
Medlem
Vimurs avatar
Det kanske har tagits upp i tråden, har inte läst alla inlägg som regnar in, men är inte det här ett sätt för Reinfeldt att trycka dit Löfven? Hur ska egentligen Löfven reagera på uttalandet? Han kommer ofelbart att få frågor om detta, särskilt när SD driver det till sin spets genom sin nya valkampanj.

Varje gång Löfven har föreslagit återregleringar av arbetskraftsinvandringen och konstaterat att jobben borde gå till svenskar först har twittermobben gått bananas och framför allt Miljöpartiet har antytt att S flörtar med SD.
Reinfeldt vet att S är beroende av MP och minsta antydan till begränsning av invandringen skulle kunna få extremisterna i MP att hota med att gå över till alliansen som det slampiga stycke partiet alltid har varit.

Det här uttalandet kom efter att Löfven hade pratat om en "blåbrun röra" om alliansen skulle inkludera SD. Det har ju Reinfeldt för alltid avfärdat nu med sitt utspel om att svenska folket ska ha tålamod och öppna sina hjärtan. Det senare kommer MP att älska och säkert avkräva S en liknande försäkran. Det är knappast Löfven beredd att ge, jag tror inte att S har uppskattat alliansens galna invandringspolitik, så vad ska Löfven göra då? Han har ju slagit fast att S aldrig kommer att samarbeta med SD men vad kan han göra utan MP?
Citera
2014-08-16, 23:24
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så vad ska du göra åt saken, fortsätta rösta på en hjärndöd politik?

Uppmana inte de järndöda de kan inte förväntas annat än att följa de store ledarens FR minsta vink.
Citera
2014-08-16, 23:25
Medlem
Smart drag av Reinfeldt. Han stjäl fokus från övriga partier. Detta kommer sannolikt gynna SD och kanske även M. M har allt att vinna och inget att förlora. Ska alliansen kunna fortsätta regera så måste de vinna över väljare från vänsterflanken. Det här kan mycket väl vara rätt metod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Men när vår statsminister öppet och bekymmersamt förklarar för folket att Sverige är kört åt helvete men att svenskarna helt enkelt får infinna sig i det bara för att regeringen vägrar ändra riktning, börjar man ju undra vad som händer.

Jag stödjer invandring och är av åsikten att vi ska hjälpa så många vi kan. Men det förutsätter att vi också kan det, utan att vi samtidigt missunnar och stjälper andra. Nu förkunnar statsministern att de beräknade kostnaderna för invandringen förväntas nå så höga nivåer att det blir tungt och illa kännbart för befolkningen och välfärdssamhället.

Det är inte humant Fredrik Reinfeldt, bara jävligt hjärndött. Om det fanns en chans för M att få min röst tidigare så är den definitivt lika körd som ekonomin nu. Aldrig att jag ger mitt förtroende till någon som vet och beklagar att han sabbar för oss alla men ändå ser sig tvingad att göra det.
Du är en av de många som orsakat eländet. Hur j-a dum får man vara, som först nu ser problemen. Tack för din insats för Sverige!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Är inne på samma tankar. Jag tror det kommer smälla till ordentligt, ekonomiskt. Stor kris. I klass med Grekland, men av andra orsaker. Sverige kommer bli som ett dåligt exempel i hela Europa.

Äsch. Vi är en humanitär stormakt. Man kan inte få allt här i världen..
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag kan givetvis inte rösta på Alliansen igen efter detta monumentala svek. Jag är beredd att till och med rösta på Fi om jag skulle tro att det hjälper - från Fi vet man i alla fall vad man får.

Ja det kan man då lugnt säga. Då blir det omskolningsläger direkt, för alla vita heterosexuella män.
Citera
2014-08-16, 23:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Från Fi får man en ännu värre ansvarslös politik, släng bort din röst på Fi vetja, de kommer ändå inte komma in till riksdagen.

Jag kommer så klart inte att rösta på Fi. Min poäng var bara att om man röstar på Fi så vet man vad man får. Vi som förr var alliansväljare röstade för ansvar och ordning - inte får mångkulturellt vansinne och samhällskollaps. Vi fick inte det vi ville av Alliansen, så då får vi försöka rösta klokare nästa gång. Många kommer att tänka så och Reinfeldt kommer att inse detta på valnatten.
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Reinfeldt pratar mer om vad som är bra för världen och inte vad som är bra för Sverige. Det jag inte förstår är hur bra det för världen om ett rikt land som Sverige blir ett u-land med tanke på att Sverige idag skänker både innovation och pengar till andra fattiga länder.

Det här är litegrann av kärnfrågan som gör att jag inte står ut med svensk politik.

Svensk politik ska och måste utgå ifrån svenska intressen. Man kan tycka att detta enkla borde finnas i bakgrunden oavsett vilken ideologi i övrigt som styr politikerna. I verkligheten är det tvärt om. Våra politiker tror inte att det existerar nåt specifikt svenskt folk och nåt som inte existerar kan knappast ha ett nationellt intresse. Om det funnits hade det dessutom varit rasistiskt!

Istället utförsäljningar till utländska truster, EU-federalism, det heliga FN, USA-horeri, världsmänskligheten! Våra politiker älskar mänskligheten men hatar människor, iallafall om de är etniskt svenska.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det kanske har tagits upp i tråden, har inte läst alla inlägg som regnar in, men är in te det här ett sätt för Reinfeldt att trycka dit Löfven? Hur ska egentligen Löfven reagera på uttalandet? Han kommer ofelbart att få frågor om detta, särskilt när SD driver det till sin spets genom sin nya valkampanj.

Varje gång Löfven har föreslagit återregleringar av arbetskraft och konstaterat att jobben borde gå till svenskar först har twittermobben gått bananas och framför allt Miljöpartiet har antytt att S flörtar med SD.
Reinfeldt vet att S är beroende av MP och minsta antydan till begränsning av invandringen skulle kunna få extremisterna i MP att hota med att gå över till alliansen som det slampiga stycke partiet alltid har varit.

Det här uttalandet kom efter att Löfven hade pratat om en "blåbrun röra" om alliansen skulle inkludera SD. Det har ju Reinfeldt för alltid avfärdat nu med sitt utspel om att svenska folket ska ha tålamod och öppna sina hjärtan. Det senare kommer MP att älska och säkert avkräva S en liknande försäkran. Det är knappast Löfven beredd att ge, jag tror inte att S har uppskattat alliansens galna invandringspolitik, så vad ska Löfven göra då? Han har ju slagit fast att S aldrig kommer att samarbeta med SD men vad kan han göra utan MP?

Löfven kommer bara säga att han gör en annan ekonomisk bedömning än vad Reinfeldt gör, och så är den diskussionen klar.
Senast redigerad av JustZlatan 2014-08-16 kl. 23:30.
Citera
2014-08-16, 23:27
Medlem
FBMinchias avatar
Imam kukskalle har inte lämnat WO till sossarna även om det ser ut så. Idén är så klart att stjäla hjärndöda väljare från MP som sitter välbeställda på Södermalm och känner med de islamiska flyktingarna.

Min teori, men om den inte stämmer så vill jag gärna se en bättre som förklarar utspelet.
Effekten blir dock att arrogansen tappar både till sossarna och Jimmys parti.
Citera
Medlem
Detta val blir ett ödesval.

Men egentligen, varför är folk oroliga för Reinfeldts politik? Jag tror M just trillade ner på 5-10 procent i valet. ok väldigt extrem sänkning, men absolut inte omöjligt.

Att alliansen skulle få majoritet är en total omöjlighet efter detta utspel i alla fall.
Frågan är hur S skulle hantera framtiden? Kommer man bygga luftslott och lova till höger och vänster ändå? Kommer invandringen fortsätta i samma takt?

Bara för att flyktingar kommer hit så betyder det inte att vi MÅSTE SLÄPPA IN DEM....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apearonnet
Istämmer helt.

Idioten säger ju att hen vägrar rösta på SD trots att han nu inser att hen blivit lurat av både alliansen och vänsterblocket i åratal. Personen är dessutom så förvirrad att hen blandar ihop rasism (d.v.s. hudfärg och ursprung) med religionstillhörighet.

Ja, sannerligen! Verkar smart ju! +1 på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in