2014-08-16, 23:15
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Har vetat om detta ända sen jag var 15, nu får man det alltså svart på vitt. .

Det säger inte så mycket eftersom du kan vara 16 år gammal.
Citera
2014-08-16, 23:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kul att du är tillbaka Strix. Förresten kommer du rösta på KD eller blir det SD?
Citera
2014-08-16, 23:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Men när vår statsminister öppet och bekymmersamt förklarar för folket att Sverige är kört åt helvete men att svenskarna helt enkelt får infinna sig i det bara för att regeringen vägrar ändra riktning, börjar man ju undra vad som händer.

Jag stödjer invandring och är av åsikten att vi ska hjälpa så många vi kan. Men det förutsätter att vi också kan det, utan att vi samtidigt missunnar och stjälper andra. Nu förkunnar statsministern att de beräknade kostnaderna för invandringen förväntas nå så höga nivåer att det blir tungt och illa kännbart för befolkningen och välfärdssamhället.

Det är inte humant Fredrik Reinfeldt, bara jävligt hjärndött.

Så vad ska du göra åt saken, fortsätta rösta på en hjärndöd politik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om man spekulerar kring vad som är på gång eller vad vi inte känner till, så tänker jag på följande:
- Är Sveriges ekonomi betydligt sämre än man räknat med, är Sveriges tid som ett relativt rikt och välmående föregångsland över?
- Är Sverige på väg att bli ett helt förändrat land i grunden, kommer samhället i rask takt att bli mer segregerat, mer ökade klyftor, mer påtaglig fattigdom, kriminalitet, korruption och minskade satsningar på tex infrastruktur.

Jag kan ju inte veta, men med dom indikationer och med det man ser och hör i Sverige och av dess politiker så tror jag dessvärre att Sveriges framtid ser mycket, mycket mörk ut.

Är inne på samma tankar. Jag tror det kommer smälla till ordentligt, ekonomiskt. Stor kris. I klass med Grekland, men av andra orsaker. Sverige kommer bli som ett dåligt exempel i hela Europa.
Citera
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Men när vår statsminister öppet och bekymmersamt förklarar för folket att Sverige är kört åt helvete men att svenskarna helt enkelt får infinna sig i det bara för att regeringen vägrar ändra riktning, börjar man ju undra vad som händer.

Jag stödjer invandring och är av åsikten att vi ska hjälpa så många vi kan. Men det förutsätter att vi också kan det, utan att vi samtidigt missunnar och stjälper andra. Nu förkunnar statsministern att de beräknade kostnaderna för invandringen förväntas nå så höga nivåer att det blir tungt och illa kännbart för befolkningen och välfärdssamhället.

Du är på grund av folk som dig som vi sitter i den här skiten från början.
Citera
2014-08-16, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
– Det leder till diskussioner hemma i Sverige, vad kommer det kosta och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader. Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod, säger han

jaså t.o.m han fattade det tillslut, han kör oss i sank och sen ber han oss att ha tålamod och öppna våra hjärtan? det enda som borde öppnas är strupen på den jävla landsförrädaren Reinfeldt! fyfan!

nu fick jag lätta på hjärtat lite, ber om ursäkt för eventuell OT.
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WACC
Alltså nu blir jag förbannad.

Är rå-kapitalist samt individualist och står inte alls för majoriteten av SD:s åsikter. Men nu får det fan vara nog. Att leka med vår välfärd och med våra framtida pensioner på detta sätt är rent maktmissbruk. Har röstat blått hela mitt liv men nu får det fan vara slut med den populistpolitik de blåa står för idag. Om vi tagit in flitiga och utbildade invandrare hade det varit en sak, men nu verkar det till 95% sådana som till högsta grad gått grundskola, och som säkerligen är äldre än medelåldern. HUR ska dessa kunna bidra till vårt samhälle????

FY FAN säger jag bara.

Vilket land är mest restriktivt med invandring i Europa?

Ungern, Polen, Baltstaterna och Tjeckien som jag förstått det.
Citera
Medlem
Citat:

Då undrar jag hur många invandrare du ger mat och husrum åt? Svarar du noll är du fruktansvärt främlingsfientlig, en rasist och en jävla hycklare
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kul att du är tillbaka Strix. Förresten kommer du rösta på KD eller blir det SD?

Jag kan givetvis inte rösta på Alliansen igen efter detta monumentala svek. Jag är beredd att till och med rösta på Fi om jag skulle tro att det hjälper - från Fi vet man i alla fall vad man får.
Citera
2014-08-16, 23:18
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ungern, Polen, Baltstaterna och Tjeckien som jag förstått det.

Glöm inte Finland.
Citera
2014-08-16, 23:18
Medlem
rex144s avatar
A-kassan har inte höjts på 20 år, pensionärer får svältpension,

sån politik skulle bara Norge ha råd med,
Citera
2014-08-16, 23:19
Medlem
Oj! Oj ! Herr statsministen Nu har han trampat på en öm tå.istället för att erbjuda svenska folket bättre välfärd,för gamlingar,skolbarn sjuka och arbetslösa. Vill han att svenskarna ska öppna sina hjärtan till alla flyktingar... .!!!! Hur lätt är det om man är sjuk i cancer och får vänta i flera månader på vård. Eller är gammal och får duscha 1 ggr i veckan för att kommunen inte har råd med personal.Eller är arbetslös och inte får någon handledning där handläggaren har flera hundra att ta hand om. Ska folket bara le och bjussa på sej själv och öppna sitt hjärta då? Herregud tänk om Fredrk R kunde vädja till svenska folket att öppna sitt hjärta till våra gamla,sjuka och dom som har det svårt. Nu dröjer det inte länge förän han vill att vi ska erbjuda våra bostäder också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in