2014-08-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Va? Syntax Error? Jag har en bekants bekant som är muslim och svensk. Exakt vilken ras är jag emot om jag argumenterar med hen mot religionen från min ateistiska synpunkt? Vet du att ordet rasist heter just rasist because there's a f**king ras in it!?
Citera
2014-08-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Du är på grund av folk som dig som vi sitter i den här skiten från början.

Så är det, men vi måste komma ihåg att DaRude har varit väldigt duktig och snäll. Det är viktigast.
Citera
2014-08-16, 23:20
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Jag har alltid värnat om en öppen och human inställning till invandringen om resurserna är tillräckliga, och gör så fortfarande. Därför kommer jag aldrig att rösta på SD, som dessutom är ett öppet rasistiskt parti mot främst muslimer.

Men när vår statsminister öppet och bekymmersamt förklarar för folket att Sverige är kört åt helvete men att svenskarna helt enkelt får infinna sig i det bara för att regeringen vägrar ändra riktning, börjar man ju undra vad som händer.

Jag stödjer invandring och är av åsikten att vi ska hjälpa så många vi kan. Men det förutsätter att vi också kan det, utan att vi samtidigt missunnar och stjälper andra. Nu förkunnar statsministern att de beräknade kostnaderna för invandringen förväntas nå så höga nivåer att det blir tungt och illa kännbart för befolkningen och välfärdssamhället.

Det är inte humant Fredrik Reinfeldt, bara jävligt hjärndött.
Rasistiska mot muslimer? Herregud vad du är efterbliven. Sluta bilda din uppfattning från Aftonbladet, DN och Expressen.

SD är inte emot islam. SD är emot att det svenska samhället ska anpassa sig efter muslimers tro.
Citera
2014-08-16, 23:21
Medlem
Bajsfacistens avatar
Fredik Reinfeldt
Citat:
Fru talman! Nu har ni lyssnat på en sverigedemokrat. Världen är indelad i hårt arbetande människor som finns i Sverige - de ska vara födda här. Resten av världen är mer eller mindre samhällsparasiter som inte arbetar och bara utnyttjar alla andra. Så ser världen ut när man är sverigedemokrat. Vi fick höra en lista med punkter där Björn Söder anser att Sverigedemokraterna har gjort skillnad. Några punkter var inte med. Bland annat har de inte haft något inflytande inom asyl- och migrationspolitiken. Det är en följd av en överenskommelse mellan Alliansens fyra partier och Miljöpartiet. Annie Lööf ställde en berättigad fråga till Mikael Damberg. Kommer det att vara möjligt att upprätthålla den överenskommelsen när socialdemokrater får inflytande i synen på arbetskraftsinvandringen? Mikael Damberg svarade inte på det, men hur ser Björn Söder på det? Vilka ligger närmast Sverigedemokraterna i synen på vad ni vill göra för att förändra arbetskraftsinvandringsreglerna? Vi i Alliansen ägnar varje vaken timme åt att få fler arbetade timmar och att öka drivkrafterna för jobb. Det är Sveriges stora samhällsutmaning. Jag nämnde att det handlar om drivkrafter, möjligheter till handel, ordning i ekonomin, konkurrenskraft, utbildningssystem och en verktygslåda. De fyra oppositionspartierna verkar ägna mycket tid åt motsatsen, hur vi ska jobba mindre. De tar bort instegsjobben ur verktygslådan. De har ingen ordning på sina ekonomiska förslag eftersom de bygger på orealistiska neddragningar av asyl- och migrationspolitiken. Vad värre är, de tar inte heller drivkrafterna på allvar. De vill gå fram med kraftiga bidragsökningar, höja a-kassan, ge mer i bidrag till dem som inte arbetar och finansiera det genom att ta ut mer i skatt av dem som arbetar. Därför undrar jag: Hur ska det ge jobb? Hur ska det uppmuntra människor att
arbeta? Hur ska vi med den politiken få fler arbetade timmar?

Björn Söder SD
Citat:
Fru talman! Det är uppenbart att det är en väldigt pressad statsminister vi ser de här dagarna och kanske fram till valet med tanke på opinionsmätningar och så vidare, och kanske är det också en trött statsminister. Jag tycker att man ser den pressade situationen mycket tydligt. När det gäller arbetskraftsinvandringen är vi motståndare till hur den sker i dag med de regelsystem som finns.

Vi är absolut för en viss reglerad arbetskraftinvandring specifikt i områden där man inte kan hitta egen inre kompetens, men vi är inte för att öppna upp för att ta hit låglönearbetare. Det är ju kontentan av alliansregeringens regelsystem. Huruvida vi står nära Socialdemokraterna har jag ingen uppfattning om. Jag har uppfattat det så att även Socialdemokraterna har kritik mot arbetskraftsinvandringen. Det kanske kommer av en rädsla för att vi är ganska starka inom LO-kollektivet, och det är kanske framför allt de svenska arbetarna inom LO-kollektivet som är hotade av att det kommer hit personer som pressar ned lönerna. Det är i och för sig någonting som alliansregeringen välkomnar eftersom man vill pressa ned löner. Att vi har orealistiska besparingar får vi höra i tid och otid. Ända sedan vi kom in i riksdagen efter förra valet har vi fått höra att vi har räknat fel. Det har ni sagt, Fredrik Reinfeldt, och det kanske dög första året, men det duger inte att år tre komma och säga att vi räknat fel. Visa upp beräkningar på vad invandringspolitiken kostar! Vi har gjort mycket utförliga beräkningar och vi fortsätter att förfina verktygen för att få fram bättre siffror.

Vi är helt övertygade om att det reformutrymme vi skapar ligger väl i underkant. Vi kan få ett mycket större reformutrymme. Kom med egna beräkningar, statsministern, och visa dem för svenska folket, om vi nu har fel. Stå inte bara och säg att vi har fel. Vi är inte för att rasera trygghetssystemen såsom alliansregeringen har gjort, och därför vill vi exempelvis höja a-kassan. Men vi skapar också nya arbetstillfällen i landet med vår politik. Jag hoppas att statsministern har läst vårt budgetförslag.

http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Ovriga-debatter/Partiledardebatter/Partiledardebatt/?did=H1C120140115pd#pos=1510
Citera
2014-08-16, 23:21
Medlem
Citat:

Men när vår statsminister öppet och bekymmersamt förklarar för folket att Sverige är kört åt helvete men att svenskarna helt enkelt får infinna sig i det bara för att regeringen vägrar ändra riktning, börjar man ju undra vad som händer.

Jag stödjer invandring och är av åsikten att vi ska hjälpa så många vi kan. Men det förutsätter att vi också kan det, utan att vi samtidigt missunnar och stjälper andra. Nu förkunnar statsministern att de beräknade kostnaderna för invandringen förväntas nå så höga nivåer att det blir tungt och illa kännbart för befolkningen och välfärdssamhället.

Det är inte humant Fredrik Reinfeldt, bara jävligt hjärndött. Om det fanns en chans för M att få min röst tidigare så är den definitivt lika körd som ekonomin nu. Aldrig att jag ger mitt förtroende till någon som vet och beklagar att han sabbar för oss alla men ändå ser sig tvingad att göra det.
Istämmer helt.
Citera
2014-08-16, 23:22
Bannlyst
Hur blir det med fler blattar? Kommer Södertälje sova tryggt?
Senast redigerad av OrrenHans 2014-08-16 kl. 23:25.
Citera
Medlem
Jag vill se Reinfeldt välja att öppna sitt "hjärta" ( ) hellre än att göra allt för att värna sina barns framtid. Då ska jag respektera honom. Som en Idiot, men ändå.
Citera
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:

Det är inte humant Fredrik Reinfeldt, bara jävligt hjärndött. Om det fanns en chans för M att få min röst tidigare så är den definitivt lika körd som ekonomin nu. Aldrig att jag ger mitt förtroende till någon som vet och beklagar att han sabbar för oss alla men ändå ser sig tvingad att göra det.

Är man rasist om man tycker illa om Jehovas vittnen? Kände mig lite rasistisk när dom var här ikväll.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Strävan att bli en "humanitär stormakt" kommer göra Sverige till en ihopskrumpnad och konflikthärjad f.d. industrination som får Grekland att likna en organiserad välfärdsstat.

Nog fasen skriver Reinfeldt nutidshistoria i alla fall!
Citera
2014-08-16, 23:23
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Så är det, men vi måste komma ihåg att DaRude har varit väldigt duktig och snäll. Det är viktigast.

Snäll och god är det viktigaste !

Såg ett folks undergång i dag, en blond kvinna, från svensk arbetarklass, korkad och dumgod, fattig i förorten, hennes blekblå ögon glänste av godhet och jag såg hur hon riktigt tyckte om sig själv när hon böjde sig ner till zigenskan och lade sin slant där. Kram och godnatt svenska folk.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Detta är bara en uppvärmning. Om 2 veckor kommer Reinfeldt att be svenskarna att öppna sina hem.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag kan givetvis inte rösta på Alliansen igen efter detta monumentala svek. Jag är beredd att till och med rösta på Fi om jag skulle tro att det hjälper - från Fi vet man i alla fall vad man får.

Från Fi får man en ännu värre ansvarslös politik, släng bort din röst på Fi vetja, de kommer ändå inte komma in till riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in