2014-08-16, 22:41
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raffe10
Man behöver väl inte direkt vara någon Matteprofessor för att kunna räkna ut att ju fler vi blir i landet som skall dela på vår gemensamma kaka eller numera s.k välfärd dessto mindre blir det över till var och en av oss i framtiden.

Nej, det behöver det inte betyda. Hur tror du Sverige blev rikt? Valloner, tyskar och finnar mfl hjälpte till. Det finns många typer av invandring varav massiv invandring från tredje världen tillhör den sämsta typen.
Citera
2014-08-16, 22:43
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Jag har hört att det snackats om det, men sommarstugor är inget riktigt boende. Många sommarstugor saknar avlopp, och man får endast bo där på sommarhalvåret. De flesta sommarstugor ligger väldigt "off" från samhället - flyktingar som hade flyttat dit, hade aldrig integrerats i samhället.

Sommarstugor kan inte ses som ett vettigt alternativ. Inte ens för en idiot som Fredrik Reinfeldt. Jag vet inte hur han ska få ekvationen att gå ihop...

Vart har du hört att det snackas om det??
Citera
2014-08-16, 22:43
Medlem
Bajsfacistens avatar
Enligt SCB, Sveriges Centralstatistiska Byrå, så byggdes det 2013 ca 20 000 lägenheter och 8000 småhus.

Även om inte alla invällare bor i singelhushåll (framförallt kanske inte anhöringinvandringen) är detta hursomhelst helt åt helvete med tanke på den redan befintliga bostadsbristen. Den det kallade Sverigebygget med ca 7000 bostäder/år som alliansen gå till val på kommer ju i stort sätt gå till invällarna då.

Alliansens Sverigebygge ställer jag mig även lite osäker till då mer exakt hur det skall finansieras säger de inte.

En länk att se på förresten https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM
Citera
2014-08-16, 22:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Jag har hört att det snackats om det, men sommarstugor är inget riktigt boende. Många sommarstugor saknar avlopp, och man får endast bo där på sommarhalvåret. De flesta sommarstugor ligger väldigt "off" från samhället - flyktingar som hade flyttat dit, hade aldrig integrerats i samhället.

Sommarstugor kan inte ses som ett vettigt alternativ. Inte ens för en idiot som Fredrik Reinfeldt. Jag vet inte hur han ska få ekvationen att gå ihop...

Reinfeldt behöver inte få ekvationen att gå ihop, han vet att valet är kört. Det här utspelet kändes mest som ett sista långfinger till det sovande folket. Om en dryg månad kan jag se Reinfeldt sitta där i flygplanet på väg mot Bryssel eller New York med ett leende på läpparna över den välfärdsbomb han lämnat i knät på Löfven.
Citera
Medlem
mr.arnes avatar
Det kommer bli en mardröm för Löfvén att ta över efter åtta år med Reinfeldt.
Jag är inte avundsjuk. Kommer bli en intressant valrörelse. Inte ett enda vallöfte kan utlovas - Reinfeldt har tömt statskassan.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Finns en facebook grupp där folk stödjer förslaget. Ja, tro det eller ej, det finns folk som tycker att det är ett bra förslag.
Citera
2014-08-16, 22:45
Medlem
Vad hände med kampanjen att svenskar skulle "testa" att vara invandrare? Känns som att det kommer snart så vi förstår våra nya medmänniskor. Obligatoriska moskebesök i skolorna och slöja på.
Hoppas förfallet går snabbt nu, det kan inte fortsätta så här, inte ens svensken är så dum (tror jag)
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Genom en lag från 1993 har makthavarna rätt att konfiskera svenskars fritidshus vid ”massflykt till Sverige av asyl- och hjälpsökande”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Varför kommer han med sådana här uttalanden? Han är ju inte dum och förstår således att de enda som tjänar på detta är Sverigedemokraterna, och minst av alla Moderaterna...

So waht gives?
Förbereda för ett populistiskt utspel om att minska volymerna? Men det kan väl inte vara möjligt..
Citera
Medlem
singularitets avatar
Det är bra att statsministern talar om att det är invandringen som kostar så mycket att oppositionen inte har råd med sina vallöften. I och för sig så har regeringen tagit emot så många utomeuropeiska invandrare under mandatperioden att regeringen inte heller kan lova något som kostar utan att stoppa massinvandringen.

Valet som följer efter det här kommer att handla om vilka delar av välfärden som överhuvudtaget kommer att kunna räddas.

Ingen överraskning. Men en och annan struts som har stoppat huvudet i sanden kanske drar upp huvudet nu när hotet biter strutsen i benet.
Citera
2014-08-16, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Förbereda för ett populistiskt utspel om att minska volymerna? Men det kan väl inte vara möjligt..

Genom att öka volymerna? Föga troligt.
Citera
2014-08-16, 22:47
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Reinfeldt behöver inte få ekvationen att gå ihop, han vet att valet är kört. Det här utspelet kändes mest som ett sista långfinger till det sovande folket. Om en dryg månad kan jag se Reinfeldt sitta där i flygplanet på väg mot Bryssel eller New York med ett leende på läpparna över den välfärdsbomb han lämnat i knät på Löfven.
Det borde vara förbud på att tidigare statsministrar får lämna landet. Reinfeldt borde tvingas bo kvar i Sverige, så att han själv kan vittna om sönderfallet som han har varit med och bidragit till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in