2014-08-16, 22:36
Medlem
Finns det några som bestämt sig för att rösta på SD på grund av Reinfeldts uttalanden idag?
Jag har fördjupat mig lite mer i politiken senaste tiden i.o.m. att valet närmar sig och har nu kommit fram till att SD är det enda realistiska partiet och detta uttalande ifrån självaste statsministern själv satte nog spiken i kistan.
Citera
2014-08-16, 22:37
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Vart ska alla jävlar bo? Det byggs inte 100 000 bostäder varje år. Tältläger?

Du ska vi inte prata om det, vi måste öppna våra hjärtan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jaha, lite systematisk halshuggning av "otrogna" är alltså inte ett tänkbart skäl till asyl?
Jo, det är det.
1. Men varför ge permanent uppehållstillstånd? Om eländet försvinner, ska man kunna kräva att asylanterna åker hem. Detta sker inte idag.

2. De SD främst vill stoppa är ju de som INTE har asylskäl (vilket är en majoritet), som tex alla tusentals anhörigsomalier som regeringen och MP släppt in.

3. SD är naturligtvis också emot att ge s.k. amnesti till de fräcka personer utan skyddsbehov som gått och gömt sig (illegala). 2006 fick ca 20.000 såna bedragare tyvärr stanna här.

4. Personer som tillfälligt återvänder för att åka på semester till det land de "flytt ifrån", ska naturligtvis inte räknas som skyddsbehövande. Hej då!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19298066.ab

Så motståndet mot massinvandringen handlar inte om att ignorera de som verkligen behöver skydd. Det finns massor som inte borde fått komma hit eller få vara kvar här.
Senast redigerad av Psykosomalisk 2014-08-16 kl. 22:42.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Hur många röster tror ni moderaterna tappar på detta?
Citera
2014-08-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
"Vad står du där och tjuvhåller bakom ryggen? En sommarstuga? Inte är du väl en sån där nazist va? En sån som inte skulle låna ut din fina stuga om oskyldiga människor är utan boende?"

Jag skulle hellre bränna ned min än att ge den till flyktingboende.
Dessutom skulle det bara vara att bränna ned om den använts som sådan då den nog skulle vara sabbad invändigt
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
"Vad står du där och tjuvhåller bakom ryggen? En sommarstuga? Inte är du väl en sån där nazist va? En sån som inte skulle låna ut din fina stuga om oskyldiga människor är utan boende?"
Jag har hört att det snackats om det, men sommarstugor är inget riktigt boende. Många sommarstugor saknar avlopp, och man får endast bo där på sommarhalvåret. De flesta sommarstugor ligger väldigt "off" från samhället - flyktingar som hade flyttat dit, hade aldrig integrerats i samhället.

Sommarstugor kan inte ses som ett vettigt alternativ. Inte ens för en idiot som Fredrik Reinfeldt. Jag vet inte hur han ska få ekvationen att gå ihop...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafstroem
Finns det några som bestämt sig för att rösta på SD på grund av Reinfeldts uttalanden idag?
Jag har fördjupat mig lite mer i politiken senaste tiden i.o.m. att valet närmar sig och har nu kommit fram till att SD är det enda realistiska partiet och detta uttalande ifrån självaste statsministern själv satte nog spiken i kistan.

Jag är redan övertygad sen ett tag tillbaka, men jag har en vän som fick ett utbrott idag och sa att "det finns fan inget val längre" osv.
Citera
Medlem
STÖRSTA TIGGAREN , RAINFELDT !

Rainfelt öppnar gränserna för Kreti & Pleti fåraherdar & ökenråttor helt okontrollerat !

Du Svensk Betalar
Citera
2014-08-16, 22:39
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enbart ÖKNINGEN av Migrationsverkets kostnader (utöver budget) är alltså 48 miljarder kronor på 4 år, dvs 12 miljarder kronor per år.

För 12 miljarder kan man få helt otroligt mycket saker, fri tandvård, förbättrad skola och sjukvård, bättre äldrevård mm. För att inte tala om de ca 250 miljarder per år som invandringsexperimentet kostar totalt.
Det är helt sjukt. Reinfeldt borde ställas inför riksrätt för att ha förskingrat dessa pengar utan att ha folkets stöd för det.
Ja, och dessutom MÅSTE Migrationsverket ha dessa miljarder. Nu, genast. Läget är nämligen akut.
Frågan som bör ställas är alltså VAD som måste offras? Åldringsvård, barnomsorgen, skolan, eller bestjäls våra pensionsfonder ännu en gång (Göran Persons sosseregering har redan rånat oss på våra pensioner på 90-talet - då stals 258 miljarder....) ?
Glädjande att Reinfeldt tvingas erkänna hans (och tidigare regeringars) gigantiska misstag nu. Läser nu på kvällen att (enligt Aftonbladet) nu kommer SD att skärpa sin kritik och kräva svar på ju detta - vem får betala? Vilken välfärd ska ransoneras?
Citera
2014-08-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Vart ska alla jävlar bo? Det byggs inte 100 000 bostäder varje år. Tältläger?

Hemma hos dig, hos mig och hos alla svenskar som är kvar i landet. Du skall inte utesluta att det kommer krav på att varje villa- och bostadsrättsinnehavare skall inhysa X flyktingar. Humaniteten skall kännas in på huden!
Citera
2014-08-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Vi betalade piloternas löner och övriga (mat m.m.) omkostnader. Inte en sekin betalades för skälig ersättning för anskaffningskostnaden eller piloternas utbildning vilka jag förmodar inte heller bekostats av IS. Ibland har man nytta av generositet. Jag är tacksam för de investeringar Italien och Frankrike gjort för att möjliggöra den humanitära hjälpen Sverige var en tacksam mottagare av. Du får tycka annorlunda, bryr mig inte nämnvärt. Men så antar jag inte att det var ditt hus som brann. Och inte heller tror jag du riskerar att få din hals avskuren av extremister. Känn dig förunnad.

Men anskaffningskostnaden och piloternas utbildning har Italien och Frankrike redan räknat med och tagit.

Om vi betalar piloternas löner och övriga omkostnader blir det plus minus noll för Italien och Frankrike.

Om de hade velat ta en dygnshyra också hade Sverige säkert betalat det.
Citera
2014-08-16, 22:40
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
[...]
Den offentliga sektorn kommer att drabbas hårt, mycket hårt. Värst kommer det att bli för sjukvården. Men det största lidandet kommer flyktingarna att utsättas för. Alla dessa människor kommer att upptäcka att den humanitära stormakten Sverige under ledning av Oberstrülarschnabel Reinfeldt lockat dem ur askan i elden.

Reinfeldts uppmaning till Svenskarna får mig osökt att tänka på japanernas offervilja under de blodiga slagen på öarna i Stilla havet. Reinfeldt vill att vi skall springa rätt in i fiendens eld.

Ha tålamod, du kommer till himlen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in