2014-08-16, 21:37
Bannlyst
Varför lånar han inte bara mer pengar?
Citera
2014-08-16, 21:38
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Den insatsen kostade 3 miljoner kronor. Eller trodde du de bjöd på flera miljoner till andra länder bara sådär? Det är Sveriges paradgren andra länder deltar inte i det loppet...
Den svenska naiviteten vet inga gränser däremot.
Trams. Löner, bränsle, kostnader för flygledare, transport, hotell, utbildning av piloter, införskaffande av flygplan, vatten, koordineringskostnader från Räddningstjänsten m.m. Inte en sportslig. Men du får gärna visa på en beräkning som innefattar alla de nämnda delarna. Och då har jag säkert glömt några omständligheter i all hast. 3 miljoner. Min poäng är att vi har mycket att tacka för Italiens och Frankrikes hjälpsamhet - och det var vare sig "gratis" för Sverige, eller de länder som visade prov på sin generositet. Samtidigt menar jag på att det i vissa fall finns skäl till asyl, även för grupper som inte är av kristen sort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
3 av 5 punkter sker just nu i Sverige. Dags att vakna upp nu?
Vilka åtgärder menar du existerar för att förhindra födelser inom den svenska gruppen?
Citera
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sporadisktimpulsiv
Tältläger? Är du rasist eller? Det är ditt hus de ska bo i.

+1
Citera
Medlem
powerforcers avatar
Nu när våra domedagsprofetior börjar bli verklighet är det dags att påminna om att ha en bra krisberedskap. Civilförsvaret har många goda råd nu när civilisationen börjar rämna i sina grundvalar:
Citat:
Vid en kris förväntas en frisk medborgare klara livsmedelsförsörjningen själv under tre till fyra dagar. Trots detta finns det inga krisberedskapslager och om transportsystemen kollapsar är det tomt i butikerna efter ett dygn. Därför har vi samlat lite tips & råd gällande frågan för att du ska klara de tre till fyra dagar som förväntas.
http://www.civil.se/tips-rad/livsmedelsforsorjning/

REINFELDT har minsann tänkt på allt för att se till svenskens undergång, han har t.o.m avskaffat krisberedskapslagret. Sen när polisen övergett sin post blir det klanerna från MENA som tar över makten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nej visst. Om du hade färdigheter, mod och medel, vilken av nedanstående katastrofer hade du valt att i första hand ägna dig åt:

http://www.expressen.se/nyheter/sala-branden/ (1-2 dödsfall)

eller http://www.liveleak.com/view?i=b00_1408017222 [*** Varning för extremt starka bilder ***]

Men visst, lev du vidare i tron om att grader i helvetet inte existerar i trygg förhoppning att just SD är svaret på problemen i världen vi ställs inför.

Förstår du inte att politikerna har skapat denna massinvandring till just Sverige? Varför tror du de inte stannar i första asylland och söker asyl när de kommer till EU som de sa skall göra? I många fall Grekland, Italien och Spanien.

Nej för i de länderna finns inte världens högsta bidrag för nyanlända och invandrare som vi har i Sverige och allt annat gratis som sjukvård och tandvård samt möjlighet ta hit hela släkten efter PUT och leva hela livet på olika bidrag.

Den massinvandringen som sker till Sverige är noga planerad och styrd via olika lockelser för just få dem komma till Sverige. Det vore annars en bagatell att kraftigt skära ner alla bidrag samt endast ge tillfälliga uppehållstillstånd (TUT).

Du likt många andra är lurade och du kommer märka det tydligt när Sverige mer börjar likna ett u-land framöver.
Citera
2014-08-16, 21:39
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Du missförstod. SD stödjer asylrätten. Dvs, är man en riktig flykting med riktig flyktingstatus kommer man få asyl i Sverige.
Och då har säkert inte statsministern problem med sitt uttalande.
Citera
2014-08-16, 21:40
Medlem
Jimbos avatar
Reinfeldt gör helt rätt rent PR-mässigt, när han går ut och lägger korten på bordet. Tanken var givetvis att försvaga SD:s utspel kring invandringen och de felaktigheter som Alliansen hittills lyft fram.

Men jag tror samtidigt att Reinfeldts PR-stab har misstagit sig på den stora massans reaktion på siffrorna. Många jag har pratat med efter att Migrationsverkets rapport kom ut har inte haft en jävla susning om vilka nivåer vi pratar om. Ingen har riktigt förstått hur mycket pengar det handlar om.

Ovh när de sedan inser att de där 48 miljarderna, det är bara kostnaden under den tid de ligger i ansökan om asyl/medborgarskap.

Jag har alltid drivits av ett motstånd till fascism och rasism och jag har som många andra blundat när SD dragit igång sitt mantra. Men sen läste jag Migrationsverkets rapport och blev ......chockad!!

Noterar även att Reinen använde ordet "ödmjuk inför", även i detta tal. Han använder ofta det uttrycket. Han är ödmjuk inför att söndra landet fullständigt. Kan vara det absolut värsta regeringsalternativet vi har haft i modern tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Man börjar ju nästan bli lite konspiratorisk och tro att Moderaterna vill rasera den svenska välfärden för att bereda väg för en ny politisk modell med ökad individualism och kapitalism. Det är ett högt pris i så fall.

Dags att sänka socialbidragen. 25 % rakt av tycker jag.
Bara i år tyckte ju riksdagen att det var ok att se till att socialbidragstagare fick 3000 kr extra from 1 juli som fritidspeng till barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
De vill skapa ett "Allahu akbar"-land med tillhörande sharialagar och göra svenskarna till en etnisk minoritet i sitt eget land. Det är väl trevligt?

Något måste fått dem att vända på argumentationen nu. Man kan nog anta att strategin inför valet är rationell och grundas på att maximera antal röster. Dock svårt att se hur de resonerat. Man har ju sopat det under mattan hitills.
Citera
2014-08-16, 21:41
Medlem
Lena Melon på Aftonblotet är precis så pantad som man kunde förvänta sig.

Citat:
Men han gjorde även något som var ännu bättre. Han slog fast att Sverige är en humanitär stormakt och han uppmanade svenska folket att ”öppna era hjärtan” för flyktingarna.
Det var modigt. Särskilt med tanke på vad Reinfeldts egna väljare tycker.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19375557.ab

Jag har inte bett om att mitt land skall vara en "humanitär stormakt", särskilt inte när det innebär landets undergång. Men i demokratin Sverige har jag inte blivit tillfrågad.
Citera
2014-08-16, 21:41
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Vilka åtgärder menar du existerar för att förhindra födelser inom den svenska gruppen?
I många familjer måste både kvinnan och mannen arbeta heltid för att ens ha mat på bordet till sig själva. Sedan uppmuntras svensken hela tiden till homosex, p-piller och abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in