2014-08-16, 20:28
Medlem
Podd med kommentar från SvP:arna i Motgift:

https://www.motgift.nu/2014/08/statsministern-vi-kommer-inte-ha-rad-med-sa-mycket-annat-an-massinvandringen/
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Alltfler svenskar som arbetat blir fattigpensionärer. Ungefär 50 procent av de som gick i pension 2013 får leva på 1000 kronor i veckan. Social oro sprider sig. Pensionerna kommer att sänkas än mer nästa mandatperiod, alternativt pensionsåldern till 70 år. Social oro och kaos kommer bli följden, kanske SD ökar från dagens dryga 10 procent till 20-25 procent under denna tid.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Alliansen ryker i September
Citera
2014-08-16, 20:29
Medlem
Atnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestSHP
Jag går så pass långt att säga att invandringslinjen fram till 2009 osv var ganska förnufting iaf hos Sossarna.

Man förväntade sig en nedtrappning av konflikterna pga amerikanernas tillbakadragande från mellanöstern. Men sen kom "arabiska våren" och Israels ståhej och nu även Ukraina. Flyktingströmmen har vidgats med kanske 400% på knappt två år.

Jag kommer rösta S i valet men även jag fattar att det går käpprätt åt helvete om detta fortsätter. Att spendera pengar på integration är lönsamt förutsatt att mängden går hand i hand med tillväxten. Så var fallet på 60-80 talet, inte numera.

Först måste man få bukt med arbetslösheten och återställa tryggheten. Framförallt hos unga.

Sossarna jobbar med Miljöpartiet och V som båda vill ha fri invandring, om du nu vet att det är illa varför vill du göra det värre?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Alliansen ryker i September

Det var inte en dum chansning redan förra året. Nu är det ett faktum. Oddset är -3.
Citera
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Bra Reinfeldt din jävla dåre! Din jävla idiot! Landsförrädare!!

Nu kommer fler rösta på S & SD och sätta Stefan Löfven på statsministerposten! Jag blir så jävla glad! Detta förgyllde min dag!

Och Löfvén bildar regering med Miljöpartiet som stöttade alliansens självmordspolitik
den senaste senaste mandatperioden och stöttas av likaledes massinvandringspositiva
Vänsterpartiet samtidigt som SD fryses ut trots att man gjort ett rekordval. Inte för
att SD är något att hålla i handen heller med sin "Öppna Svenskhet" och 90%-iga
invandringsreduktion. Bättre ja, men långt ifrån bra...
Citera
2014-08-16, 20:30
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Givetvis tror jag inte det. Men vem och när massinvandringen startade och vilka andra partier som deltagit är en annan fråga. Inte ointressant men inte vad det handlade om.

Det handlade om att väljarna gett moderaterna mandat att bedriva denna politik. Att andra politiker fått liknande mandat från andra väljare har inte med saken att göra.

Du måste lära dig att inte glida iväg i debatten.

Utan överrenskommelsen med (MP) så hade det varit mycket svårare för alliansen att driva sin vansinniga invandringspolitik.
Tidigare regeringar har inte varit i närheten av en sådan samhällelig destruktion som alliansen genomfört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Minns ni att Reinfeldt erbjöd att stötta en S-ledd minoritetsregering? Detta kanske är hans försökt att punktera S så till den grad att de rasar i opinionen om de inte lyckas motivera kostsamma satsningar på ett tillfredsställande sätt (dit kvalificerar knappast drastiska skattehöjningar). Om Reinfeldt lyckas slå undan benen på en rödgrön regering och Löfven inte lyckas hitta tillräckligt stöd ens med hjälp av FP så återstår ju bara parlamentariskt kaos eller att bli en minoritetsregering med stöd av M.

Vad tror ni?

Jag tror tvärtom. Reinfeldt försöker med detta utspel cementera den fortsatta invandringslinjen trots att han vet att han med stor sannolikhet kommer förlora valet:

Kolla på Reinfeldts situation:

1. Han vill att Sverige skall bli ett litet USA med maximal privatisering och minimalt statligt skyddsnät.
2. Du kan aldrig uppnå punkt 1 demokratiskt. Därför måste skyddsnätet brista av för hög belastning.
3. Reinfeldt öppnar kranen för massinvandring på fulla spjäll för att uppnå punkt 2.
4. P.g.a. bl.a. punkt 3 är populariteten för Renfeldts parti moderaterna lägre än det varit på decennier. Reinfeldt är nu rädd att (S) som sannolikt tar makten vid det här valet kan åintetgöra hans planer genom att de besinnar sig och drar åt lite på invandringkranen. (S) vill nämligen inte att den skall gå som Reinfeldt vill i punkt 1.
5. Detta utspel är en av fällorna Reinfeldt installerar nu för att förhindra (S) från att dra åt invandringskranen även fast skandaler som 48 extra miljarder till invandrarverket m.m. dykt upp nyligen. Reinfeldt försöker förhindra punkt 4 genom att rigga denna nazist/facist-fälla för Svetsarn för att förhindra att han byter kurs när han blir statsminister.
Citera
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Jag är i chock. Har Fredrik inga som helst rådgivare? Hur kan man vara så ini helvete dum att man inte ligger lågt med invandrarfrågan? Fattar man inte att man gör sig av med väljare i parti och minut?
Citera
2014-08-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Och Löfvén bildar regering med Miljöpartiet som stöttade alliansens självmordspolitik
den senaste senaste mandatperioden och stöttas av likaledes massinvandringspositiva
Vänsterpartiet samtidigt som SD fryses ut trots att man gjort ett rekordval. Inte för
att SD är något att hålla i handen heller med sin "Öppna Svenskhet" och 90%-iga
invandringsreduktion. Bättre ja, men långt ifrån bra...
Plus Feminazis så får vi anledning att lägga ned försvaret slutgiltigt.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=20696&artikel= 5904564
Citera
Medlem
Stigmata01s avatar
Det vidrigaste är när man hör retoriken i Reinfeldts tal är att han ger sken av att det är bara att acceptera läget med höjda kostnader och att det är ett problem som vi inte kan göra något åt. Han är medveten om att det kommer och är ett stort problem men det är bara att acceptera att så är fallet. Blir mörkrädd när jag hör Sveriges makthavare yttra sig.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kan Reinfeldts hat mot SD/Åkesson ligga bakom hans galna politik som skickar Sverige 30 år tillbaks i välfärden?

Tveksamt. Det hela handlar om den gamla vanliga borgerliga lönedumpningspolitiken. Folk är förvirrade och tror att målet är hög invandring och medmänsklighet. Det har inget med moderaternas mål att göra. Allt, precis allt handlar om att göra de fattiga fattigare och de rika rikare. Hela EU-tanken handlar om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in