Ja, den risken finns faktiskt. (Kolla min signatur.)
I ett läge där folk förstår att FR:s tal om öppna hjärtan egentligen handlar om att öppna folks plånböcker och sätta sprätt på pengarna kan överraskningarna bli många när valresultaten börja strömma in.
Tror inte SD får 20 % ännu.
Anledningen är slags tröghet, man märker inte ännu hur pass dåliga finanserna faktiskt är. Man sitter mer och myser över att ens egna boende har blivit mer värd, 90 % av väljarkåren har jobb ännu, msm predikar att Sverige är världsbäst på en det ena eller det andra.., lägg även till tidigare skattelätnader.
Tror att krisen måste slå fullt ut för att SD kan komma över 20 %. Vi börjar se en början nu i.o.m "landsfaderns" erkännande. Dessa kostnader han talar om är ju inte heller en engångskostnad.., så Svensken kommer att märka av det. Inom nästa mandatperiod.
Men givetvis så hoppas jag att jag tar grundligt fel.
Senast redigerad av Snapcount 2014-08-16 kl. 19:20.
.
Reinfeldt bad svenskarna att "öppna sina hjärtan", inför alla de asylsökande som nu väller in i landet.
I klartext betyder det att svenskarna måste öppna sina plånböcker, för det är detta det handlar om.
Ha ha, nu börjar det hända grejer.
Sanningen segrar alltid till slut.
Egentligen är det väl bättre att det går snabbt så ingen som röstat som en åsna hinner komma undan. Resten av världen häpnar över Sverige och tittar på med öppen mun men Svenne-banan ler varje gång hen ser ett vandrande tält och vurmar för fler. Vill ha sharialagar så fort som möjligt.
FEL! Du, dina vänner, släktingar, anhöriga och resten av svenska befolkningen. NI är de jävla tattarna som valde Fredrik och Moderaterna till makten. Ni har röstat fram det här samhället och det är skottpengar på era huvuden!
"Slösat bort finanserna"? Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa?
För att vårat land var bäst innan lågkonjunkturen. vafan tror du själv? Förövrigt betyder det egentligen inte ett skit att man klarat sig bäst i en union där det har gått dåligt för alla länder.
Hade S föreslagit en massa reformer nu som skulle finansierats med minskad invandring hade man rusat som en raket inför valet eftersom man hade tagit väljare från både alliansen och sd. Men det är en omöjlighet med tanke på tidigare ställningstaganden.
Det vore bättre för världen och mänskligheten om Sverige slutade agera lydstat åt USA och dess skuggregering.
Syrien och Libyen är ju två bra exempel där Sverige ställt sig bakom USAs förehavanden och därmed aktivt bidragit till att sprida förödelse och död och skapandet av stora flyktingströmmar.
Två funktionella stater där majoriteten av folket faktiskt kunde leva ett drägligt liv i fred med varandra. Kolla hur ser det ut idag i dessa länder...
Samma grupperingar som man har stöttat i Syrien med 100-tals miljoner svenska skattekronor ska nu motarbetas i Irak, hyckleriet är enormt.
Så när Reinfeldt pratar om Sverige som en "humanitär stormakt" så är det inget annat än tomma ord från Sveriges sämsta och mest samhällsdestruktiva statsminister genom tiderna.
Lena Mellin är bara en av alla dessa nyttiga idioter i Sverige, vem vet om hon gör det pga ren dumhet eller om hon är köpt.
Sedan när staten slutar att betala etableringsersättningen efter 2 år då brakar helvetet lös hos kommunerna.
Jag säger det bara det är dags att se om sitt hus och skulle jag vara svensk pensionär skulle jag dra till nått grannland och bosätta mig där. Här kommer det bli vatten och bröd och livsfarligt att bi kvar.