2014-08-16, 19:10
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
"Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod", säger han.

Känns inte som jag behöver säga mer förutom att detta är en en mörk dag i svensk historia.

Från Aftonbladet
"

Hur ska Sveriges ekonomi, överleva detta. Har Reinfelth erkänt någon han borde gjort för länge sedan nu?

Länkar:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19374579.ab
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-om-oppenhet-och-talamod/
http://www.svt.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-till-svenska-folket

När han skriver att "Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod" så menar han snarare att ni ska öppna er plånböcker för dessa parasiter. Ni har alldeles för många invandrare redan.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2014-08-16 kl. 19:13.
Citera
2014-08-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Och detta säger Reinfeldt dagen innan SVT sänder ekonomidebatten live. Jag vill se Anders Borg svettas floder imorgon när han ska förklara det här. Det tråkiga är väl att den enda som kommer att försöka ställa honom mot väggen är SDs representant.

Nja ... det kan bli rätt turbulent med tanke att svenska folkets öppna hjärtan ska transformeras till kronor och ören.
Citera
Medlem
Atnizs avatar
Har inte moderaterna predikat om vinst affärerna som görs när ingenjörerna från somalia kommer i 8 år?
Citera
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nu förklarar Ollonskallen att det kommer att bli svettigt framöver och att Sverige även i fortsättningen lär få leva med kass sjukvård, usel skola, förfallen infrastruktur och i princip försvarslöst inför både inre och yttre fiender, för vi måste ha öppna hjärtan och hjälpa alla dessa miljontals människor som av olika anledningar kommer till Sverige under förespeglingen att de är flyktingar.
Och glöm nu inte att säga: TACK FÖR ATT NI VALDE SVERIGE!
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Reinfeldt bad svenskarna att "öppna sina hjärtan", inför alla de asylsökande som nu väller in i landet.

I klartext betyder det att svenskarna måste öppna sina plånböcker, för det är detta det handlar om.

Ha ha, nu börjar det hända grejer.
Sanningen segrar alltid till slut.
Citera
2014-08-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Rädda sig den som kan, nu sjunker båten. Kvinnor och barn först!

Vem var det som förstörde Sverige? REINFELDT, ett namn som går till historien på samma sätt som QUISLING och JUDAS.
FEL! Du, dina vänner, släktingar, anhöriga och resten av svenska befolkningen. NI är de jävla tattarna som valde Fredrik och Moderaterna till makten. Ni har röstat fram det här samhället och det är skottpengar på era huvuden!
Citera
2014-08-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Snacka om att Sveriges kreditkort är övertrasserat nu..
Ja en politiker berättar sällan hela sanningen. Att Reinfeldt har en så pessimistisk framtidssyn så nära valet innebär att det i verkligheten ser många gånger mörkare ut. Jag förväntade mig det här, men är förvånad att det hände så snabbt.
Citera
2014-08-16, 19:13
Medlem
Jag tror att de på något sätt är skruvade nationalister, där det är bra att Sverige är en stormakt. Det finns väl ingen definition på vad en "humanitär stormakt" styr och ställer över? Det verkar vara en abstrakt världsbild där karma skulle vara någon form av valuta eller tillgång?

En riktigt humanitär stormakt borde se till att konflikter och mänskligt lidande inte uppstår redan från början, så man snurrar till det rätt rejält.

Något är uppenbart fel i upplägget, jag hoppas folk genomskådar det här.
Citera
2014-08-16, 19:14
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Det var precis det här som hände på 90-talet när Moderaterna hade makten och fick lämna ifrån den till en S-regering som fick torka upp skiten från Moderaterna.

Problemet är bara att S kommer göra allt ännu sämre med ännu högre skatt! Skulle inte förvåna mig om SD blir näst största partiet med strax under 20% om en månad och >50% till 2018. Om/när S börjar höja skatterna lär det tuffa på rejält för SD!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atniz
Har inte moderaterna predikat om vinst affärerna som görs när ingenjörerna från somalia kommer i 8 år?
Det har varit många vinst affärer. För Bert Karlsson, och småföretag som utnyttjar arbetsförmedlingens ersättningar för praktikanter.
Citera
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Rösta på S då, de kommer inte ha dessa volymer på invandring, framför allt inte med muslimer, S har bäst kontakt med USA och USA påbjöd att Sverige måste stoppa invandring från mena och detta sa S och V ja till men tyvärr vann de ju inte valet.

Vinner de valet i höst så kommer de stoppa denna invandring eftersom Löfven inser ju att detta är på bekostnad på välfärdsamhället

Kommer jag absolut inte göra om inte Löfven går ut med det. Och om dom tycker att Sverige kan bromsa invandringen får dom göra upp med SD som jag tänker rösta på för tredje gången.

SD är ju ett konservativt S enligt mig. Dom passar bra ihop.
Citera
2014-08-16, 19:15
Medlem
Sperssons avatar
.
Självklart ska Sverige hjälpa flyktingar.

Men hjälpen ska inte ske på svenska hotell och vandrarhem.

Hjälpen ska ske där flyktingar i nöd verkligen finns. Alltså i flyktinglägren.

De flyktingar som trots allt fått hjälp i Sverige skall givetvis återvända så fort konflikten lugnat sig.

Hur ska vi annars kunna hjälpa nästa omgång flyktingar?
Senast redigerad av Spersson 2014-08-16 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in