2014-08-16, 17:19
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Proteströsta SvP. Några procent gör ingen skillnad för SD då dom kommer att öka enormt ändå men varje röst för SvP är en stark signal att nu får det fan vara nog.

Sverigedemokrater har i regel väldigt lite gemensamt med SvP. Istället för att lägga rösten på ett öppet rasbiologiskt skräpparti som aldrig någonsin kommer kunna göra skillnad så kanske du borde fundera på att rösta på något mer realistiskt.

Fast jag antar att judeskräcken sätter stopp för det?

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Han är ju ärlig i allafall Reinfeldt, det får man ge honom.

Ja. Till slut.
Citera
2014-08-16, 17:20
Medlem
Alltså vilken jävla psykopat. Vi låter civila oskyldiga mördas dagligen, vi låter barbarer ställa upp människor på led och avrätta dom. Vi låter dem hugga av huvudet av folk levande. Vi gör INGENTING. Men att ta emot en liten skara människor är inte att beskydda. Jag trodde vi var människor och värnar om mänskligheten, när ska någon bara säga stopp?
Citera
2014-08-16, 17:21
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Sverigedemokrater har i regel väldigt lite gemensamt med SvP. Istället för att lägga rösten på ett öppet rasbiologiskt skräpparti som aldrig någonsin kommer kunna göra skillnad så kanske du borde fundera på att rösta på något mer realistiskt.

Fast jag antar att judeskräcken sätter stopp för det?

Ja jag vill se ett Sverige som styrs av svenskar om det nu är så jävla hemskt.

Nu har Fria Tider en artikel om talet.
http://www.friatider.se/reinfeldt-vi-kommer-inte-ha-r-d-med-s-mycket-annat-n-invandring-fram-ver
Citera
2014-08-16, 17:22
Medlem
Alltså nu har han ju fan tappat det helt? Har han blivit akut dement? Är han så verklighetsfrånvarande?

Edit: Tar examen snart, då bär det utomlands för gott.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet vad du var och vad som aldrig kommer åter.
Nej, jag vill inte leva längre i Norden.

Glöm aldrig, förlåt aldrig.
Senast redigerad av AgileSnark 2014-08-16 kl. 18:09.
Citera
2014-08-16, 17:23
Medlem
AnonymKostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Måste ju vara ganska unikt i en valrörelse att istället för att lova reformer prata om att pengarna ska gå till invandring.

Ja, det är helt sinnesjukt. Finns inget annat land än Sverige. Till stor del beror det på mörkandet från oseriös flum/vänster media.

Medias jobb är nu att förklara vad migrationskostnaderna kommer ha för effekt på samhället. Inte att skapa en falsk "feelgood" stämning. Men troligtvis kommer detta bara nämnas som att det kan "gynna" SD, men man kommer aldrig berätta varför.

Men allvarligt talat, är vänstern fortfarande positiv till invandringen efter det här? Hur kan ett välfärdssamhälle hållas ihop med dessa "spänningar" som Reinfeldt pratar om? Fortsätter invandringen från MENA i denna takt så kommer man behöva skära i välfärden.

Vill vänstern det, eller är manshatet och "anti" rasismen viktigare än t.o.m välfärden nu? Eller vänta lite nu...jag tror jag vet svaret själv.
Citera
2014-08-16, 17:24
Medlem
Tur att han klargör varför man inte ska rösta på "nya" moderaterna. Fyfan vad de har tappat den konservativa tråden.
Citera
Medlem
Reinfeldt har sannolikt precis blivit garanterat ett toppjobb inom EU. Annars hade han aldrig talat på detta sätt då det är politiskt självmord och i princip omöjliggör honom som partiledare för Moderaterna. Reinfeldt har en ganska stor respekt med sig nere i Europa, han är till exempel för alla EU-medborgare det tredje mest bekanta ansiktet (efter Merkel och Cameron) enligt opinionsundersökningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Jag hoppas att Reinfelds tal fungerar som en väckarklocka för många och att även Sverigedemokrater inser att det inte hjälper att bara minska invandringen när 1 av 10 nya svenskar är av ett främmande folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
16 % är främmande folk i dagens Sverige kan man läsa i tråden om DN:s rasistiska artikel.

1 av drygt 6 nya Svenska är då av ett främmande folk.

Vi är snart utrotningshotade, ungefär som de där Yazirierna eller vad de heter som är uppjagade på en bergstopp i norra IRAK.

Mer intressant ändå är väl nettoförändringen av befolkningen, där svenskar faktiskt minskar i antal medan invandrare ökar kraftigt. HELA befolkningsökningen från 2002 till 2013 består av utrikes födda eller barn till minst en utrikes född person:

2002:
Utrikes födda: 1 053 463
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 304 751
Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder: 553 772
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar: 7 028 802

2013:
Utrikes födda: 1 533 493 (+480 030)
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 467 697 (+162 946)
Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder: 695 775 (+142 003)
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar: 6 947 899 (-80 903)

Från 2002 till 2013 ökade alltså befolkningen med 784 979 personer med utländsk bakgrund samtidigt som den minskade med 80 903 personer med svensk bakgrund.
Citera
2014-08-16, 17:26
Medlem
Det är vel inte så konstigt igentligen att partier som SD eller SvP inte kommer upp högre i procenten vid valen och undersökningarna eftersom en mycket stor del av dom som röstar är antingen kolsvarta somalier eller kvinnokränkande bidragssugande blattar rent ut sagt..

En hårdare gräns på vem som får rösta på hur Sverige ska styras vore + i kanten..
varför ska dessa folk få komma in till Sverige o sen få bestämma hur landet ska styras..
Citera
2014-08-16, 17:27
Medlem
SmokeOns avatar
Nu kom SvD:s analys:

Moderatledaren spelar ett högt politiskt spel en månad före valet

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/reinfeldt-sommartal-analys-svdse_3827406.svd
Citera
2014-08-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Alltså vilken jävla psykopat. Vi låter civila oskyldiga mördas dagligen, vi låter barbarer ställa upp människor på led och avrätta dom. Vi låter dem hugga av huvudet av folk levande. Vi gör INGENTING. Men att ta emot en liten skara människor är inte att beskydda. Jag trodde vi var människor och värnar om mänskligheten, när ska någon bara säga stopp?

Som sagt, samma skrot och korn. Är muslimerna inte på ena sidan är de på den andra.

Inte Sveriges problem. Vi skall ta hand om våra barn ungdomar och gamla. Är det svårt att förstå?
Citera
2014-08-16, 17:30
Medlem
Heaven.girls avatar
Hbl (Finland) har också snappat upp nyheten.

http://hbl.fi/nyheter/2014-08-16/644071/reinfeldt-stora-kostnader-flyktingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in