2014-08-16, 14:11
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wibeeees
Funderade på att rösta på Moderaterna ett tag men nu blir det S eller SD, vi behöver förändring i det här landet.
Haha du måste skämta? Du funderade på att rösta på Moderaterna, men efter detta "uttalande" funderar du på Socialdemokraterna ELLER Sverigedemokraterna. Sossarna driver även de en linje med hög invandring medan SD är tvärtemot. Gör dig själv en tjänst och läs på vad partierna faktiskt vill, eftersom S och M är väldigt nära varandra i många frågor numera. Den enda rösten du kan lägga om du vill förändra invandringen är tyvärr på SD. Jag säger tyvärr eftersom jag inte är en SD anhängare utan egentligen utan parti eftersom Moderaterna har gett upp skattesänkningar trots att det är negativt att ha för höga skatter i ett land, som Sverige har.

Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
"Slösat bort finanserna"? Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa?
Haha vänta, tror du att Sverige har klarat sig bäst på grund av vår höga invandring? De positiva till hög invandring ser fördelen och ökad välfärd en 30 år framåt i tiden när de (förhoppningsvis) har integrerats in i samhället. Det är ingen som skjuter under stolen med att många från Somalia inte jobbar de första 8 åren. Det har Ullenhag själv sagt.

Att Sverige har klarat sig bättre än de flesta länder har INGENTING med invandring att göra. Plocka upp en bok och läs. Eller varför har inte andra Europeiska länder med hög invandring klarat sig bra, om det nu är anledningen?

Sverige har en lång historia av att vara ett invandrarvänligt land, ett solidariskt land. Det är inte en ekonomisk fördel att ta in hundratusentals lågutbildade som inte kan språket. Men det är en jäkligt fin gest och hjälper hundratusentals till ett markant rikare liv, samtidigt som den stora massan i Sverige sänker sin livskvalitet pyttelite.

Jag lägger ingen värdering om invandring är bra eller dåligt. Det är fint gjort men dåligt ekonomiskt.
Citera
2014-08-16, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Ja det har du rätt i!
Som du själv skriver, högern kommer förlora valet.
Dom har redan saboterat nog.

Tur det inte är FBs medlemmar som väljer. Då hade Sverige haft fjärrvärmeverk där man eldade med flyktingar och vänsterfolk. En invasion av Polen had varit högt på dagordningen och polisen hade fått nya fina bruna uniformer.

Vad i helvete har du rökt, människa? Jag tar gärna en dos av det, kan behövas i dagens sjukliga samhälle där kaosblattarna hänger i lyktstolparna, sparkar ner gamla tanter och skjuter på öppen gata.
Citera
2014-08-16, 14:13
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Kanske det mest patetiska Reinfeldt någonsin kläckt ur sig i egenskap av statsminister.
Vanligtvis så brukar han insistera att invandringen minsann är en riktigt vinstaffär och hur invällarna betalar skatt och räddar den åldrande svenska befolkningen,men han har väl helt enkelt insett att det totala invandringshaveriet som hans politik har orsakat inte kan försvaras med fakta utan istället tvingas han ta till känsloargument á la valfri vänstermupp.

Ja, senast i Almedalen tackade han ju invandrare för att de "valde Sverige" - som om det vore en gigantisk tillgång att ha dem här - och som om de faktiskt VALT Sverige (annars brukar det ju heta att folk tvingas fly hit eftersom alla andra säger nej)
Citera
2014-08-16, 14:14
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Någon var tvungen att kläcka nyheten, hade inte gått att genomföra en valrörelse utan att detta kommit ut. Hade fan kunnat bli revolt om en nyvald regering direkt efter valet fick gå ut med att SAMTLIGA vallöften är slopade och resurserna omallokerade till Migrationsverket.

Nu däremot har Moderaterna öppnat för att byta åsikt. Problemet är publikt identifierat och allt som behövs är att ett fåtal nyckelpersoner försvinner för att prestigen skall försvinna.
Moderaterna vet de kommer förlora detta, men kan med en ny ledning i nästa mandatperiod gå till val på att reda ut sörjan.

sant, skandalen hade blivit större om det var SD som varnade vad som kommer att hända. Lönedumpningen har bara börjat, Sverige är snart ett u-land.

kolla bara de extra 44miljarder som behövs för att täcka den ökade invandringen. Det skapade smånotiser i svensk media??? Sen vill man satsa fjuttiga 300 miljoner på skolan och vill göra en stor sak av dessa småsummor?? Fler måste se att kejsaren är naken innan det är försent!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är min spontana tolkning på detta frivilliga och mediala politiksjälvmord som rikskansler Reinfeldt nu har begått.

Den M-ledda regimen når snart sitt slut, dagarna är räknade och de har tid att påverka framtiden.

Genom att öppna murarna helt och hållet så ställer de till problem för den S-ledda koalitionen och utbrytarfraktionen som främst domineras av det sverigevänliga SD.

Detta gör att de får sprängstoft för valen 2022 om de har tur. "Kolla hur illa S och VPK har skött krisen!!!"

Jag tänker också att det kan ha och göra med att han göder SD just för att låta S,V,MP få mindre röster. Samt för att sänka alliansen, detta gör i sin tur att SD får ett större stöd där de blir absolut vågmästare.

Detta kommer också tvinga S.V.MP att röra sig emot alliansblocket för att kunna styra landet, därigenom ger han sig mer krut även om han och alliansen är de stora förlorarna.

Han litar på att de rödgröna vägrar ha något att göra med SD
Citera
Medlem
Det här var droppen som fick bägaren att rinna över!

Menar Reinfeldt på fullaste allvar att i princip ALLA skattepengar ska gå till att bibehålla invandringsnivån? Allt annat då?

Herrejävlar...
Citera
Medlem
Bajsfacistens avatar
Alltså nu undrar jag inte om vänstertokarna är inne på rätt spår, i och med det här med politiskt våld.

Öppet hjärta, jag trodde han menade öppet rövhål. Han vill att svenskarna ska stå på alla fyra och få analfabetiskt kriminell muslimkuk röven efter decennier av arabisk våldtäkt, ni vill han att vi tar krafttag och biter ihop för historiens störta muslimska åderpåle som ska tvångsköras i en redan söndersargad anal.

Bostadsbrist = fler invällare är lösningen
Budgetunderskott = fler invällare är lösningen
Från bidragssverige till jobbsverige = fler invällare är lösningen
osv osv osv
Citera
2014-08-16, 14:15
Medlem
Hmm, eftersom Reinfeldt redan gett upp valet är hans taktik nu att flytta så många röster som möjligt till SD.

Detta kommer medföra att de rödgröna får mindre än 50% och att SD blir vågmästare. Vilka som sedan bildar regering är frågan.

Det uppenbara skulle vara S+M men det blir lite väl uppenbart då att de egentligen är ett och samma parti.

Tyvärr kommer SD fortfarande låsas ute med alla medel, undra vad som händer när SD är 20%+ och största parti.
Citera
Medlem
Javisst, jag ska öppna mitt hjärta precis lika mycket som Fredrik Reinfeldt har gjort under sina år som stridshingst för alla svenskar som har varit i behov av hjälp på olika sätt men bara har fått det sämre och sämre och sämre. Vi kan väl säga som så att det blir ganska svårt att komma in.

Jag ska helt enkelt bry mig lika mycket om dessa människor som kommer hit och ska bygga upp det Nya Sverige som Reinfeldt bryr sig och har brytt sig om det svenska folket. Jag tycker inte det verkar vara mer än rimligt faktiskt?

Denna orwellska stridshingst har spenderat de senaste åtta åren av sitt liv med att splittra Sverige på alla tänkbara sätt och nu pratar han om att vi måste hålla ihop Sverige? Lycka till!
Citera
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Ja, senast i Almedalen tackade han ju invandrare för att de "valde Sverige" - som om det vore en gigantisk tillgång att ha dem här - och som om de faktiskt VALT Sverige (annars brukar det ju heta att folk tvingas fly hit eftersom alla andra säger nej)
Nyadeln verkar, enligt detta utspel, ha valmöjligheter. Är det rimligt när man flyr hals över huvud från en krigszon? Okej att man har släkt i ett grannland, men nordiska länder?
Citera
2014-08-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre

Haha ja och när var det? Typ 2 månader sedan? Haha.
Citera
2014-08-16, 14:16
Bannlyst
Arbetslinjen blev bidragslinjen.

Hur tragikomiskt är inte det här?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in