Citat:
Haha du måste skämta? Du funderade på att rösta på Moderaterna, men efter detta "uttalande" funderar du på Socialdemokraterna ELLER Sverigedemokraterna. Sossarna driver även de en linje med hög invandring medan SD är tvärtemot. Gör dig själv en tjänst och läs på vad partierna faktiskt vill, eftersom S och M är väldigt nära varandra i många frågor numera. Den enda rösten du kan lägga om du vill förändra invandringen är tyvärr på SD. Jag säger tyvärr eftersom jag inte är en SD anhängare utan egentligen utan parti eftersom Moderaterna har gett upp skattesänkningar trots att det är negativt att ha för höga skatter i ett land, som Sverige har.
Citat:
Haha vänta, tror du att Sverige har klarat sig bäst på grund av vår höga invandring? De positiva till hög invandring ser fördelen och ökad välfärd en 30 år framåt i tiden när de (förhoppningsvis) har integrerats in i samhället. Det är ingen som skjuter under stolen med att många från Somalia inte jobbar de första 8 åren. Det har Ullenhag själv sagt. Att Sverige har klarat sig bättre än de flesta länder har INGENTING med invandring att göra. Plocka upp en bok och läs. Eller varför har inte andra Europeiska länder med hög invandring klarat sig bra, om det nu är anledningen?
Sverige har en lång historia av att vara ett invandrarvänligt land, ett solidariskt land. Det är inte en ekonomisk fördel att ta in hundratusentals lågutbildade som inte kan språket. Men det är en jäkligt fin gest och hjälper hundratusentals till ett markant rikare liv, samtidigt som den stora massan i Sverige sänker sin livskvalitet pyttelite.
Jag lägger ingen värdering om invandring är bra eller dåligt. Det är fint gjort men dåligt ekonomiskt.