2014-08-16, 13:56
Medlem
siggesagge1s avatar
Sverige blöder på alla plan. Reinfeldt pissar i våra sår eller han "pissar på våra hjärtan" som vi ska öppna upp.
Citera
2014-08-16, 13:57
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Allt fler inser att det krävs en annan politik för att rädda Sverige.
Ja det har du rätt i!
Som du själv skriver, högern kommer förlora valet.
Dom har redan saboterat nog.

Tur det inte är FBs medlemmar som väljer. Då hade Sverige haft fjärrvärmeverk där man eldade med flyktingar och vänsterfolk. En invasion av Polen had varit högt på dagordningen och polisen hade fått nya fina bruna uniformer.
Citera
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervgasad
Tror ni att Reinfeldt är på väg att fiska röster ifrån folk som har tänkt sig att rösta på SD.

Endast detta för att man talar öppet om invandringen och dess kostnader?

Vad jag menar med det är att man öppet nu i media pratar om att invandring faktiskt kostar pengar? Det är ju något som man har försökt ignorera, i alla fall när det kommer till att prata i media.

Förstår inte detta heller. Vad tjänar Moderaterna på att erkänna deras misslyckade politik och hur mycket svenskarna kommer få lida av den?
Citera
Medlem
De allra flesta pekar inte ut invandrarna själva som skyldiga, utan den otroligt omdömeslösa politik som förts de två senaste decennierna. Det finns inga skyldigheter, bara rättigheter. Samtidigt har en åsiktskorridor utan diss like skapats som gjort att människor blir rädda för att yttra hur de känner, trots att det internationellt knappast är sensationella åsikter överhuvudtaget. Tvärtom, det här är normala tankar som i princip alla andra stater debatterar i oändligheten utan att man blir stämplad som "rasist" "nazist" eller dylika banala tillmälen.

Jag har själv personliga erfarenheter av den pariastämpel man kan få om man (offentligt) skulle välja att erkänna att man röstar på SD, trots att partiet är ett invandringspolitiskt mellanmjölksparti internationellt sett. Bakom lyckta dörrar sker dock helt andra diskussioner där man ärligt yttrar vad man tycker och tänker, och de åsikterna är absolut helt förbjudna att ens tänka i sin yrkesroll.

Självklart ska vi hjälpa människor i nöd men då måste det finnas möjligheter att ta emot dom på ett ansvarsfullt sätt där det sätts krav samtidigt som man inte låter den egna befolkningen bli förda bakom ljuset.

Personligen tror jag att Sverigedemokraternas valresultat om mindre än en månad kan komma att överraska.

Den som lever får se.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Reinfeldt kan fara åt helvete! Han är den mest destruktiva statsminister det här landet haft och då har jag ändå upplevt Palmes vanstyre. Det var rena västanfläkten i jämförelse.
Citera
2014-08-16, 13:58
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Med denna taktikomläggning att faktiskt erkänna att invandringen är gravt handikappande och kostsamt för landet lär SD krypa närmare 20 procent.

Vilket gör SD tillräckligt legitimt för att samarbeta med och på sätt kan M behålla regeringspositionen? Man börjar ju fundera.
Citera
Medlem
Vi har en mycket intressant framtid framför oss Jag ska rösta F! för att snabba på processen
Citera
Medlem
Öppnar vi våra hjärtat mer förblöder vi, och svenskarna är redan ett tillräckligt blödigt folk. Det kanske är dags att använda hjärnan istället för hjärtat för en gångs skull.
Citera
Medlem
MadScientists avatar
"– Jag ber svenska folket att ha tålamod och öppna sina hjärtan för de utsatta vi ser runtom i världen. När många flyr på kort tid skapar det spänningar i det svenska samhället. Men vi har lärt oss att människor som kommer hit sedan är med och bygger Sverige tillsammans med oss, säger Reinfeldt.

Han poängterar att ett ökat flyktingmottagande ytterligare begränsar det redan smala reformutrymmet i statsbudgeten.
"

Här har vi det flashback! Först en floskel för att inte få sin egen stämpel som rasist. Sedan kommer det stora erkännandet. Smal budget har krympt till inget, allt pga den ökade invandringen.

Och Sverigedemokraterna seglar upp till 15%.
Citera
Medlem
M Nordströms avatar
Hur kommer ni att minnas landsfadern när han får sparken efter valet 2014
Citera
Medlem
Funderade på att rösta på Moderaterna ett tag men nu blir det S eller SD, vi behöver förändring i det här landet.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Vad som nu gäller är att förmedla budskapet till så många som möjligt i vår omgivning. Alla röster som försvinner från sjuklövern är bra röster!

Även om jag personligen skall rösta på SvP så ser jag värdet i att SD får många röster. Jag tror inte är att SD är det långsiktiga svaret på Sveriges problem, men eftersom att deras väljare är betydligt mer radikala än de själva så tjänar ett starkt SD som ett psykologiskt försvar mot det vansinne som förrädaren Reinfeldt med flera står bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in