Citat:
Ursprungligen postat av
berny
Jag läste också den kommentaren här nyss. Jag är inte här för att söka er vänskap eller medkänsla. Jag tror inte jag kan knyta an till någon på allvar och det har förvärrats med åren. Men det är sant att det känns som att folk vill att jag ska vara perfekt. Och när man kämpar men misslyckas så blir det lättare att visa fingret och till sist blir det en livsstil. Empatin kan du knäppa på och av som det passar och du vet att du inte behöver bry dig eller erkänna att du bölar i kudden ibland. Jag kan bli så frustrerad när människor inte kan se att jag konstant skiftar och inte kan hålla fast vid något alls, allt bara glider runt i ett stort förvirrande jag. Jag kan i ena ögonblicket vara viljestark och ha en sann vilja. Sen händer något och allt byter skepnad. Jag vet inte vad det beror på. Drogerna ja men något mellan mig och mig och min hjärna och mina handlingar har inte riktigt kontakt med varandra. Jag kan inte förklara det bättre än så.
jag kan förstår det du pratar om, men den önskan om att dina läsare ska se dina skiftningar eller att de överlag förstå vad som sker i dig, det är ju inte genomförbart som det ser ut idag.
du gör ju en hel del konstiga saker och val. och folk blir jävligt upprörda och det verkar trigga igång nåt hos dig, du reagerar på ditt sätt och då triggar det igång ännu mer reaktion hos dina läsare. allt bara går runt runt liksom. kanske behöver du göra såna här pauser ibland, och förklara på ett lugnt sett varför vissa saker blivit keso. inte bara driva med dig själv eller dina läsare eller skriva långt inlägg om hur bäst du är osv.