2014-08-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Alla är vi nog lite speciella och det borde väl alla få vara tacksamma för. Akademikerna i psykförsvaret är bara rädda att tappa kontrollen över utvecklingen. Den femtedel av normalbefolkningen man inte kan kuva måste då tas undert särskild behandling.
För majoritetens bästa utförs experiment i förebyggande syfte. Avvikande individer måste ändå offras så som utilitaristerna resonerar.
Hur närstående intet ont anande dragits med i experimenten har jag fått flera exempel på.

Jo, tror det stämmer som du säger att var och en är speciell. Tack för påminnelsen.

Håller med dig i din analys här också.
2014-08-15, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Ja, ja, ja! Men kom ihåg att tråden inte är tillägnad er skepsis utan handlar om erfarenheter av upplevd misstänkt gang stalking. Ingen, gäller inte minst er skeptiker, kan säkert säga varför en person eller en grupp av personer beter sig på ett visst sätt vid ett visst tillfälle, men vi som är utsatta har ett digert material att försöka dra slutsatser ifrån.

Om det inte vore så allvarligt som vi utsatta ser att det är, så borde det vara en enkel sak för en sant kritisk människa att anta att det finns gang stalking, hypotetiskt, och försöka tillgodogöra sig berättelserna. Men ni antog snabbt en kritisk attityd i tråden och fortsätter som zombies att föra fram samma ytliga perspektiv. Off topic och långrandigt.

Men tänk om vi har rätt? Att vi inte lever i den bästa av alla världar, att det finns något som döljer sig bakom kulisserna? Och att ni kanske inte kan tänka fram sanningen? Eller ens vill se den?
Tyvärr för dig så heter inte tråden "erfarenheter av utsatta för gang stalking" så jag har minst lika stor rätt att yttra mig som du har, och behöver inte komma ihåg någonting mer än du behöver. Nog om det.

Om det fanns någon substans i era påståenden om gang stalking så vore det givetvis (förutsatt att det sker under de former ni brukar beskriva) väldigt enkelt att bevisa, ändå har ni fullständigt misslyckats att bevisa mer än att ni antagligen inte mår så bra psykiskt. Har du någonsin funderat på varför du är ensam i hela din umgängeskrets om att dra dessa slutsatser om gangstalking? (Jag antar nu att du är ensam om detta eftersom det verkar rätt otroligt att 2 av er sort umgås under längre tid utan att börja hata varandra pga misstänkt övervakning,)
2014-08-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tyvärr för dig så heter inte tråden "erfarenheter av utsatta för gang stalking" så jag har minst lika stor rätt att yttra mig som du har, och behöver inte komma ihåg någonting mer än du behöver. Nog om det.

Om det fanns någon substans i era påståenden om gang stalking så vore det givetvis (förutsatt att det sker under de former ni brukar beskriva) väldigt enkelt att bevisa, ändå har ni fullständigt misslyckats att bevisa mer än att ni antagligen inte mår så bra psykiskt. Har du någonsin funderat på varför du är ensam i hela din umgängeskrets om att dra dessa slutsatser om gangstalking? (Jag antar nu att du är ensam om detta eftersom det verkar rätt otroligt att 2 av er sort umgås under längre tid utan att börja hata varandra pga misstänkt övervakning,)

Det stämmer att TI's börjar misstänka varandra. Det beror på att det finns personer som är gangstalkers som ger sig in i diskussionerna och låtsas vara utsatta fast de egentligen inte är det. Det är en del i deras plan: att man ska få svårt att lita på andra och som en följd av detta bli mer och mer isolerad. De vill inte att TI's ska kunna ha kontakt med varann.
2014-08-15, 22:27
Medlem
Citat:
Man gör sig bilder och scenarier av vad man läser. I rosalotus två exempel idag: visst kunde kvinnan i trappuppgången t.ex. vara psykisk sjuk och inbilla sig att rosalotus var en elak fiende; och visst kunde hennes arbetsgivare varit missbelåten med hennes arbete och försökt få henne att sluta självmant. (Även om det arbetsrättsliga skyddet under den första sexmånadersperioden är obefintligt). Men det kan också vara så att dessa två personer medvetet förföljer henne av vilka motiv det än må vara.

Att dessa två skulle samverka med varandra i någon stor komplott har väl rosalotus inte påstått och dina tvivel kanske bottnar i en förutfattad mening om gang stalking? När någon väl blivit utpekad och stämplad kan olika processer växa fram och samverka mer eller mindre omedvetet. Att misstänkliggöra rosalotus person och sociala kompetens verkar mer vara ett fegt grepp för att slippa skrapa på ytan för att se vad som finns under.

Tack för dina ord.
2014-08-15, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man gör sig bilder och scenarier av vad man läser. I rosalotus två exempel idag: visst kunde kvinnan i trappuppgången t.ex. vara psykisk sjuk och inbilla sig att rosalotus var en elak fiende; och visst kunde hennes arbetsgivare varit missbelåten med hennes arbete och försökt få henne att sluta självmant. (Även om det arbetsrättsliga skyddet under den första sexmånadersperioden är obefintligt). Men det kan också vara så att dessa två personer medvetet förföljer henne av vilka motiv det än må vara.

Att dessa två skulle samverka med varandra i någon stor komplott har väl rosalotus inte påstått och dina tvivel kanske bottnar i en förutfattad mening om gang stalking? När någon väl blivit utpekad och stämplad kan olika processer växa fram och samverka mer eller mindre omedvetet. Att misstänkliggöra rosalotus person och sociala kompetens verkar mer vara ett fegt grepp för att slippa skrapa på ytan för att se vad som finns under.

Ni som anser er utsatta för gang stalking kan ju uppenbarligen inte hålla tyst om detta (trots att ni troligen vet att ni kommer anses som foliehattar) så varför tror ni att de som förföljer er (mångdubbelt fler än er TIs) ka n hålla det hemligt? Är de supermäniskor eller är ni bara osedvanligt usla?
2014-08-15, 22:51
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:

Du får gärna utveckla det fetmarkerade..
2014-08-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Om det är mig du syftar på inledningsvis i ditt inlägg så är jag en kvinna. Och ja, jag hävdar att mina föräldrar är involverade, och ja, jag blir förföljd via bl.a. min dator och min telefon.

Jag har aldrig hävdat här att jag har ett mikroship inplanterat. Jag har alltså inte detta som kallas för "voice to skull" och jag hör inga röster i mitt huvud. Däremot använder de sig av en mängd andra metoder i sin gangstalking av mig.

Som jag sagt tidigare så finns det väldigt många targeted individuals runt om i världen som INTE har voice to skull, voice to skull (v2k) är endast en del utav tekniken och drabbar vissa offer....och givetvis så är dator och mobil bevakad!! Enligt en svensk kvinna bosatt utomlands i en liten byhåla och som också enbart fått GS har berättat om att nästan hela byn är involverad allt från små ungar till poliser där.....
2014-08-16, 20:44
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
.... voice to skull (v2k) är endast en del utav tekniken och drabbar vissa offer....och givetvis så är dator och mobil bevakad!! Enligt en svensk kvinna bosatt utomlands i en liten byhåla och som också enbart fått GS har berättat om att nästan hela byn är involverad allt från små ungar till poliser där.....
Det är främst på tekniken som användes man kan skilja på GS och vanlig mobbing. I det senare fallet är barn och polis de säkraste indikatorerna på vad vuxna i grannskapet skvallrar om. Redan då jag som göteborgare lyckats få hyresrätt i finaste stockholmsförorten möttes jag av xenofoba attityder. Verklig GS upptäckte jag först 20 år senare. Sambanden till psykförsvaret och dess politiska hemligheter sedan tog mig ytterligare 20-tal år att ringa in.
2014-08-16, 22:12
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Jag kan absolut anta att det hypotetiskt finnns ett fenomen som heter gangstalking, visst...
jag tycker bara att det låter helt bisarrt att någon föddes som ett experiment och att ALLA personer i dennes närhet är med på att gangstalka individen inklusive föräldrar.. i lilla sverige liksom..
i mina öron är det tecken på något annat..

När man råkat få insyn i hur psykförsvaret jobbar och den utilitaristiska mentalitet som gäller i ledande kretsar så är det inte längre så konstigt.
Den stora frågan om arv eller miljö i förhållandet mellan individ och samhälle måste folkhemsingenjörerna bemästra redan på 30-talet. Sverige är sedan dess världsledande på vetenskapligt utvecklade metoder för folkregistrering, personkontroll, opinions- och marknadsstyrning.
Om rosalotus har en tvillingsyster som fått växa upp med sina biologiska föräldrar medan hon själv blivit adopterad och båda föräldraparen gått med på en hemlig studie med övervakning av alla personliga förhållanden så är det typiskt att man med gangstalkingmetoder försöker sänka rosalotus trovärdighet om hon kommit den verkliga sanningen på spåret.
Professionella mobbare spioner och stalkers finns det gott om. Trivs de inte med uppgiften eller förmår hålla tyst om saken så lär de själva bli offer. Precis som frimurare tar de hellre död på sig själva eller varandra än avslöjar storebror.
2014-08-19, 23:14
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Med en del dokumtärer och artiklar om DDR fängelser, så tycker jag detta har med group stalking att göra.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/terrorn-i-stasis-skrackfangelse/

Östeuropa var verkligen gang stalkingens pionjärer. De tog det på en modern nivå. Genom kunskaperna från gamla kommuniststater fick de kunskapen hur man bryter ner en människa utan fysiskt våld eller synlig åverkan. Denna kunskap används säkerliken idag på ett mycket mer sofistikerat sätt.

Citat:
Det var 1987, Rölling var 19 år, och orsaken till att han försökte lämna Östtyskland var att Stasi såg till att han fick sparken som kypare på restaurangen på flygplatsen Schönefeld eftersom han vägrade att spionera på arbetskamraterna.

Masspionaget var verkligen ett storskaligt exempel på gangstalking. Märk även de subtila straffet då han vägrade. Han kastades inte i fängelse utan blir utan jobb, dvs ett sätt att bryta ner personen.

Citat:
I källaren finns "ubåtarna", de allra värsta cellerna. Väggarna, taket, golvet är av svart gummi. Inget ljus kommer in, inte ett ljud hörs. I en sådan cell satt Rölling. Ni som såg första säsongen av Weissensee minns säkert Julias första pojkvän. Det var i ubåten han satt, och utsattes för psykisk tortyr tills han dog.

Så gang stalking som ni pratar om kan helt enkelt vara nästa steg men man behöver inget fängelse för det, man gör det när de är "fria". Jag är säker på att detta är fullt möjligt och anväds idag.
2014-08-20, 00:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Med en del dokumtärer och artiklar om DDR fängelser, så tycker jag detta har med group stalking att göra.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/terrorn-i-stasis-skrackfangelse/

Östeuropa var verkligen gang stalkingens pionjärer. De tog det på en modern nivå. Genom kunskaperna från gamla kommuniststater fick de kunskapen hur man bryter ner en människa utan fysiskt våld eller synlig åverkan. Denna kunskap används säkerliken idag på ett mycket mer sofistikerat sätt.

Masspionaget var verkligen ett storskaligt exempel på gangstalking. Märk även de subtila straffet då han vägrade. Han kastades inte i fängelse utan blir utan jobb, dvs ett sätt att bryta ner personen.

Så gang stalking som ni pratar om kan helt enkelt vara nästa steg men man behöver inget fängelse för det, man gör det när de är "fria". Jag är säker på att detta är fullt möjligt och anväds idag.

Du jämför äpplen med päron.. De största "problemen" med den gang stalking som diskuteras här är ju bland annat varför det sker, hur det kan hållas hemligt, och att fantasiteknologier påstås användas i övervakningen. Inget av dessa problem hade man i Östtyskland där det var allt annat än en hemlighet vad som försegick.
2014-08-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du jämför äpplen med päron.. De största "problemen" med den gang stalking som diskuteras här är ju bland annat varför det sker, hur det kan hållas hemligt, och att fantasiteknologier påstås användas i övervakningen. Inget av dessa problem hade man i Östtyskland där det var allt annat än en hemlighet vad som försegick.

Dina största problem med gang stalking menar du?
Jag själv med många fler tycker tråden tydligt ger många olika möjliga svar på varför det sker, hur det sker och varför inbillningar och fantasier ofta går hand i hand med verkliga iakttagelser.
Men det vägrar ju du se, precis som en TI till en början har svårt att se vad som egentligen händer.

Men du kanske inte tror det förekommer prostitution eller korruption heller förutom i de få fall var det bevisats och dom fallit i rätten? Jag menar VEM skulle göra nåt sånt, exakt HUR skulle det gå till utan att åka fast och VARFÖR?
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-08-20 kl. 09:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in