2014-08-15, 20:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Arbetsgivaren i det här fallet var en person som är ingift i min familj. Han har en egen firma. Jag kan inte få andra jobb är de som arrangeras av involverade gangstalkers, trots att jag har gymnasieutbildning och har läst 130 p på universitet. Tror du verkligen att jag hade klarat av en sådan utbildning om jag vore schizofren, led av vanföreställningar eller social inkompetens?

Ja det är jag helt övertygad om (förutsatt att du har intelligensen), däremot kan det vara extremt svårt att sköta ett vanligt jobs man förväntas ta ansvar och kunna arbeta såväl i grupp som individuellt. Här är en länk till en annan Flashback-tråd som handlar om vilka kända personer som har eller har haft personlighetsstörningar. Du är inte unik bara för att du eventuellt har en perspnlighetsstörning och ör utbildad (även om du kanske inte är känd).
https://www.flashback.org/t701937
2014-08-15, 20:39
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Vill dela med mig av en text på engelska som jag skrev för ett tag sedan. Den är inspirerad av känslan som uppstår när man befinner sig i en situation som gangstalking.---
Tack för denna fina text. Den övertygar om ett större medvetande.
2014-08-15, 20:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sant

Finns det någon person du litar på? (gäller er alla)
Finns det någon person som ni litat på i mer än 5 år?
Finns det någon person ni pratar med regelbundet dom ni litar på?
2014-08-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
ok låt oss säga att allt det du säger stämmer, att dina föräldrar är med på det, att du blivit stalkad hela livet, att du bir förföljd på stan, i din dator, telefon osv..
Eftersom du säger att du blivit det hela livet och dina föräldrar är med på det, kan vi anta att du föddes som ett enda stort gangstalkingexperiment, kan vi säga så?

vad är det man får ut av att gangstalka dig, vad är vinsten jämfört med ansträngningen man gör, med tanke på hur många som är inblandade?
Varför vill man gangstalka just DIG? och VARFÖR?
ok om du uppfunnit alternativt bränsle, och oljebolagen skickar cia efter dig, där finns ett möjligt motiv.. så vad gör dig så speciell? Jag menar försök att tänka vad som kan antas vara rimligt..
Du måste ju förstå nånstans, att om du säger såna här saker, och hävdar bestämt att dina egna föräldrar är inblandade i en gangstalking av dig, att det låter lite galet, tycker du inte det?

Jag inbillar mig inte alls att jag är speciell på något sätt.

Jag vet inte själv hur allt det här hänger ihop från början, jag har fortfarande vissa frågetecken kring det hela. Men det kan mycket väl handla om ett psykologiskt experiment som utförs på vissa individer i samhället som kanske är slumpmässigt utvalda. Jag har ju visat tidigare i den här tråden med hjälp av Mengeles experimentering av oskyldiga offer att sådana här mänskliga experiment förekommer.

Självklart låter det galet att mina föräldrar gör detta mot mig. Det låter ju helt imbecillt!! Men jag har tillräckligt med bevis nu för att veta med säkerhet att så är fallet.
2014-08-15, 20:59
Medlem
Kan också tillägga att det helt säkert finns flera lager av anledningar till varför man förföljs, och på ett djupare plan handlar det ju om en attack på våra själar, så som jag uttryckte det i min engelska text.
2014-08-15, 21:09
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:

Jag vet inte själv hur allt det här hänger ihop från början, jag har fortfarande vissa frågetecken kring det hela. Men det kan mycket väl handla om ett psykologiskt experiment som utförs på vissa individer i samhället som kanske är slumpmässigt utvalda. Jag har ju visat tidigare i den här tråden med hjälp av Mengeles experimentering av oskyldiga offer att sådana här mänskliga experiment förekommer.

Självklart låter det galet att mina föräldrar gör detta mot mig. Det låter ju helt imbecillt!! Men jag har tillräckligt med bevis nu för att veta med säkerhet att så är fallet.
ok jag förstår..
Men bara för att du kommer med ett exempel att mengele experimenterade på judar i nazityskland, så betyder ju inte det att det händer i sverige 2014..
Men ok, dina upplevelser är dina upplevelser, jag är inte här för att bråka med dig, utan just diskutera.
Jag undrar lite om det här med jobb som du nämnde, att du bara kan få jobb från någon som är med i gangstalkingen.. kan du berätta lite mer om det?
2014-08-15, 21:10
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Kan också tillägga att det helt säkert finns flera lager av anledningar till varför man förföljs, och på ett djupare plan handlar det ju om en attack på våra själar, så som jag uttryckte det i min engelska text.
vad menar du att det är en attack på våra själar?
Hur attackerar man någons själ?
Är det något annat än människor som gangstalkar dig? typ demoner ellr nåt?
2014-08-15, 21:11
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det någon person du litar på? (gäller er alla)
Finns det någon person som ni litat på i mer än 5 år?
Finns det någon person ni pratar med regelbundet dom ni litar på?
Ja, ja, ja! Men kom ihåg att tråden inte är tillägnad er skepsis utan handlar om erfarenheter av upplevd misstänkt gang stalking. Ingen, gäller inte minst er skeptiker, kan säkert säga varför en person eller en grupp av personer beter sig på ett visst sätt vid ett visst tillfälle, men vi som är utsatta har ett digert material att försöka dra slutsatser ifrån.

Om det inte vore så allvarligt som vi utsatta ser att det är, så borde det vara en enkel sak för en sant kritisk människa att anta att det finns gang stalking, hypotetiskt, och försöka tillgodogöra sig berättelserna. Men ni antog snabbt en kritisk attityd i tråden och fortsätter som zombies att föra fram samma ytliga perspektiv. Off topic och långrandigt.

Men tänk om vi har rätt? Att vi inte lever i den bästa av alla världar, att det finns något som döljer sig bakom kulisserna? Och att ni kanske inte kan tänka fram sanningen? Eller ens vill se den?
2014-08-15, 21:12
Medlem
tv4oves avatar
Citat:

Alla är vi nog lite speciella och det borde väl alla få vara tacksamma för. Akademikerna i psykförsvaret är bara rädda att tappa kontrollen över utvecklingen. Den femtedel av normalbefolkningen man inte kan kuva måste då tas undert särskild behandling.
För majoritetens bästa utförs experiment i förebyggande syfte. Avvikande individer måste ändå offras så som utilitaristerna resonerar.
Hur närstående intet ont anande dragits med i experimenten har jag fått flera exempel på.
2014-08-15, 21:34
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Ja, ja, ja! Men kom ihåg att tråden inte är tillägnad er skepsis utan handlar om erfarenheter av upplevd misstänkt gang stalking. Ingen, gäller inte minst er skeptiker, kan säkert säga varför en person eller en grupp av personer beter sig på ett visst sätt vid ett visst tillfälle, men vi som är utsatta har ett digert material att försöka dra slutsatser ifrån.

Om det inte vore så allvarligt som vi utsatta ser att det är, så borde det vara en enkel sak för en sant kritisk människa att anta att det finns gang stalking, hypotetiskt, och försöka tillgodogöra sig berättelserna. Men ni antog snabbt en kritisk attityd i tråden och fortsätter som zombies att föra fram samma ytliga perspektiv. Off topic och långrandigt.

Men tänk om vi har rätt? Att vi inte lever i den bästa av alla världar, att det finns något som döljer sig bakom kulisserna? Och att ni kanske inte kan tänka fram sanningen? Eller ens vill se den?
Jag kan absolut anta att det hypotetiskt finnns ett fenomen som heter gangstalking, visst..
Men jag ifrågasätter ju motiv, händelser för att kunna bilda mig en uppfattning av om det stämmer eller inte..
Om jag kan föreställa mig att ufon kan finnas t.ex, måste jag då tro helt blint på varenda person som säger att dom blivit bortförda av aliens eller whatever, eller kan man använda lite kritiskt tänkande och logik och undra, hmm kan det stämma, är det rimligt?
förstår du skillnaden där?
Jag kan t.ex tänka mig att cia skulle kunna använda sig av sådana metoder på viktiga personer etc.
jag tycker bara att det låter helt bisarrt att någon föddes som ett experiment och att ALLA personer i dennes närhet är med på att gangstalka individen inklusive föräldrar.. i lilla sverige liksom..
i mina öron är det tecken på något annat..
2014-08-15, 21:51
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Jag kan absolut anta att det hypotetiskt finnns ett fenomen som heter gangstalking, visst..
Men jag ifrågasätter ju motiv, händelser för att kunna bilda mig en uppfattning av om det stämmer eller inte..
Om jag kan föreställa mig att ufon kan finnas t.ex, måste jag då tro helt blint på varenda person som säger att dom blivit bortförda av aliens eller whatever, eller kan man använda lite kritiskt tänkande och logik och undra, hmm kan det stämma, är det rimligt?
förstår du skillnaden där?
Jag kan t.ex tänka mig att cia skulle kunna använda sig av sådana metoder på viktiga personer etc.
jag tycker bara att det låter helt bisarrt att någon föddes som ett experiment och att ALLA personer i dennes närhet är med på att gangstalka individen inklusive föräldrar.. i lilla sverige liksom..
i mina öron är det tecken på något annat..
Man gör sig bilder och scenarier av vad man läser. I rosalotus två exempel idag: visst kunde kvinnan i trappuppgången t.ex. vara psykisk sjuk och inbilla sig att rosalotus var en elak fiende; och visst kunde hennes arbetsgivare varit missbelåten med hennes arbete och försökt få henne att sluta självmant. (Även om det arbetsrättsliga skyddet under den första sexmånadersperioden är obefintligt). Men det kan också vara så att dessa två personer medvetet förföljer henne av vilka motiv det än må vara.

Att dessa två skulle samverka med varandra i någon stor komplott har väl rosalotus inte påstått och dina tvivel kanske bottnar i en förutfattad mening om gang stalking? När någon väl blivit utpekad och stämplad kan olika processer växa fram och samverka mer eller mindre omedvetet. Att misstänkliggöra rosalotus person och sociala kompetens verkar mer vara ett fegt grepp för att slippa skrapa på ytan för att se vad som finns under.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-08-15 kl. 21:53.
2014-08-15, 21:58
Medlem
Kände att jag ville kommentera de inlägg som har gjorts här av två skeptiker ikväll. Det handlar om inlägg som påstår att jag skulle lida av en personlighetsstörning eller av social inkompetens. Jag finner det ganska komiskt att dessa antaganden om mig kommer ifrån personer som tidigare har bemött mig på följande sätt i ett socialt och kommunikativt sammanhang:

"Ser du möjligtvis ut på något konstigt sätt, som gör att vanliga människor beter sig så?
Hade det hänt mig hade jag tänkt: nähe skit i att hälsa då, har du mens eller?"

"Eller så borde du tagit på dig byxor innan du gick hemifrån."

"Resonerar man på det sättet är det inte konstigt att det dyker upp mikrochip och implantat förr eller senare."

"Sen, är det klart att kommer du ut och ser ut som torsten flink när han dragit en gubbe tjack så är det nog inte många som skulle hälsat tillbaka..
man måste sätta saker i perspektiv för att göra en bedömning av situationen..
Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men allt är ju relativt.."

Jag påstår inte att ni är socialt inkompetenta eller lider av personlighetsstörningar, men det hela ter sig ju ganska lustigt i sammanhanget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in