Citat:
Ursprungligen postat av
NoonenR
Vet inte riktigt hur jag ska göra och behöver lite synpunkter.
Mitt PS3 har gått i sönder (Första versionen) så jag kan inte längre spela GTA V online. Funderar på att antingen köpa ett nytt slim eller vänta tills hösten och köpa ett PS4 och GTA till det.
Tror ni många kommer gå över till PS4 när GTA släpps till det? Man vill ju inte att det ska bli dåligt med spelare på servrarna om man stannar kvar på PS3.
Det lär ju vara spelare kvar på ps3 sen, men frågan är om det är värt att ha kvar gta online på ps3, när konsolen/spelet inte har den kapacitet att klara av nya uppdateringar osv. Hur ska konsolen klara av att hantera nyare och roligare uppdateringar på ps3?
på ps4 kommer dom kunna utveckla och satsa på nya saker som säkert inte kommer gå på ps3, eventuellt att det kommer finnas utrymme för fler spelare i online på ps4. Heistläget som dom inte släppt än kanske är för avancerat för ps3 och att dom måste ändra det och att det blir bättre till ps4, gissar bara, men lite av det verkar troligt?.
Kommer dom ens släppa lika många uppdateringar till ps3 som till ps4 ingen vet väl ens svaret på den frågan...
Jag tror ps3 inte klarar av att hantera för mycket, därav så lite nytt i online, medans det finns mycket i single player.