2013-10-22, 06:23
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masturbera
Ja tycker att bad sports är bra, i viss grad. Men att man inte får spränga andras bilar tycker jag är tråkigt. Som du säger, så är det ju GTA. Man ska ju spränga allt som rör sig. Man får ju faktiskt betala notan om man spränger någons bil.. Eller du kan ju göra som jag! Ja brukar ta en helikopter med krok och lyfta upp folks bilar och sätta den på den högsta byggnaden ja hittar, utan att förstöra bilen. Då blir det lite jobbigt att få tag i bilen sen . Men så gör jag bara mot folk som förtjänar det .

Bilen deras är ju bara ett telefonsamtal bort, men jag håller med om att det är ett roligt spratt.
Citera
2013-10-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ja tycker att bad sports är bra, i viss grad. Men att man inte får spränga andras bilar tycker jag är tråkigt. Som du säger, så är det ju GTA. Man ska ju spränga allt som rör sig. Man får ju faktiskt betala notan om man spränger någons bil.. Eller du kan ju göra som jag! Ja brukar ta en helikopter med krok och lyfta upp folks bilar och sätta den på den högsta byggnaden ja hittar, utan att förstöra bilen. Då blir det lite jobbigt att få tag i bilen sen . Men så gör jag bara mot folk som förtjänar det .
Kreativt
Citera
2013-10-22, 09:15
Medlem
Ni som tröttnat och inte spelat på ett tag nu, vilken rank är ni? Jag är rank 26 och jag tycker spelet blir roligare och roligare. Snart kommer bank heists också.
Citera
2013-10-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denza
Ni som tröttnat och inte spelat på ett tag nu, vilken rank är ni? Jag är rank 26 och jag tycker spelet blir roligare och roligare. Snart kommer bank heists också.
Jag är rank 16 och tycker att det går ganska segt, känns som om man har gjort det mesta redan och hamnar bara med folk som DM'ar. Hur levlade du? Gick det fort? Jag har bara kört solo missions för Lamar, Gerald och Simeon..
Citera
2013-10-22, 09:23
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornyfuck
Bilarna tål mer stryk helt enkelt (ja, tråkigt att fönstren inte tål mer). Kasta bomber på fittorna som jävlas

Jaa, det ska vara lite Sticky bombs som kastas! tråkigt dock att jag aldrig har dom på mig när de behövs
Citera
2013-10-22, 09:40
Medlem
Shejkens avatar
Jag och en polare skulle försöka spela med varandra igår, men fyfan vad risigt det fungerade.
Är det någon som har tips på hur man kan få det att fungera bättre?

Vi har varandra på friendslist så det fungerade bra om han startade ett mission och sen bjöd in mig i lobbyn.
När vi sedan klarade av uppdraget så får vi rösta på ett nytt. Om båda valde samma så började det ladda men efter ett tag så hade både han och jag en egen lobby där den andre stod som "Invited" men ingen av oss fick någon invite till den andres game.

Är det meningen att det ska vara såhär? Hur gör ni om ni vill spela en playlist med en kompis?
Citera
2013-10-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppohaa
Jag är rank 16 och tycker att det går ganska segt, känns som om man har gjort det mesta redan och hamnar bara med folk som DM'ar. Hur levlade du? Gick det fort? Jag har bara kört solo missions för Lamar, Gerald och Simeon..

Jag hakade på andra så fort det dök upp på telefonen att någon ville köra mission. Det går fortare att gå upp i rank med andra i uppdrag. Jag körde även några race. Spelar ingen roll om man vinner. Bara man inte kommer sist. På 2 race gick jag upp en rank och fick över 1000 kr per race, även om jag kom näst sist. Bara mata på. :-) spelet blir roligare efter rank 22 typ. Det tycker jag.
Citera
2013-10-22, 09:45
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Nu är jag riktigt jävla förbannad på Rockstar!!!!!!!!!!!

Jag är bannad 2-4 dagar pågrund utav att jag har sprängt andras bilar och är en "bad sport". Jag kan bara spela missions med andra som har dumstruten på sig, vilket tar en evighet att samla ihop ens 3 personer till ett mission.

En person kör över mig, jag klarar mig och slänger en granat (snyggt som fan) så att hans bil sprängs med honom i. Därefter får jag en så kallad dumstrut på huvudet och får inte spela med mina vänner eller någon annan som inte är bad sport.

Det är ett jävla fucking spel vi snackar om, man SKA spränga andras bilar och döda. Det är GRAND THEFT AUTO för i helvete.

Jag ska gå tillbaka till game imorgon och försöka lämna tillbaka det. Tydligen finns det någon lag på att spelet ska fungera så som det har sagt att det ska göra, och om det inte gör det har man rätt att få tillbaka sina pengar. Och med tanke på hur mycket buggar och problem det är i spelet så tycker jag att det är värt ett försök. Tydligen väldigt många som har gjort det runtom i världen.

Väntat i flera år på detta spel, jag är så jävla besviken....

Du får alltså inte bara dumstruten på dig i spelet, men även här i forumet. Så det skrattet tackar jag för. Om du kan spela är du inte "bannad". Du har, som det även hela tiden har stått ingame, blivit flyttad till servrar med andra likar som bara far omkring och förstör för andra spelare. Det hela är jätteenkelt, om man vill spela med andra lirar man schysst. Online-spelet går heller inte ut på att man ska spränga andras bilar. Man kan göra det men då får man också stå sitt kast. Sedan får du gärna berätta till vilken lag du ska hänvisa till när du ska lämna tillbaka spelet? Konsumentköplagen? GTA V har fungerat och det är enbart onlineläget som har haft en del strul. Så jag tror knappast att du skulle lyckas få tillbaka alla dina pengar utifrån ditt argument.
Citera
2013-10-22, 09:46
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ja har funderat över en sak. När man har spelat klart ett uppdrag av något slag, så får man rösta vilket man vill spela här näst. Då finns det en knapp där det står "freemode". Måste man använda sig av den när man vill spela freemode? om man trycker på quit istället.. får man bad sports då?

Citat:
Ursprungligen postat av Rival
Skulle vilja säga att det är en lögn i 5 utav 10 fall så quitar jag så pågrund av att folk är sega på att rösta.. Jag har då aldrig sett nåt meddelande med varning för badsports och har aldrig blivit heller.

Citat:
Ursprungligen postat av AllvarligtKompis
Quit ger väl ändå alltid varning för Bad Sport? Försvinner jag ur ett game utan att använda Free Mode så får jag en varning. Inte blivit dömd till Bad Sport än dock.

Citat:
Ursprungligen postat av oddity
Jag har "quittat" hundratals gånger och aldrig fått bad sport. Jag har bara fått varningar när jag har avbrutit under uppdragen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rival
Om du lämnar under ett pågående mission/race whatever då får du badsport, lämnar du innan det startat skall du inte drabbas.

Precis. Det är bara under pågående uppdrag som man får "bad sport" om man lämnar. Det är lugnt om man gör det innan och efter det har avslutats.
Citera
2013-10-22, 09:53
Medlem
Köpte en Akuma för att modda upp den till racen och försökte göra det så snabbt som möjligt, men spelade ingen roll för när jag kör ut ur LS customs så står självklart tre pers och väntar på att skjuta ner mig och sno motorcykeln Tog tillbaka den till slut och dödade idioterna men känner att det borde finnas en funktion som gör att man kan spåra folk och skada dom IRL också..vill verkligen göra illa dessa människor till den grad att dom aldrig någonsin kan gå igen.

Köpte för övrigt en Adder och en Entity XF också så nu är pengarna slut, men det tar ju inte så lång tid att håva in 100k på race exempelvis så pengar är ju inga problem i detta spel. Sen har vi ju den där survival längst till höger i Los Santos som är väldigt lätt att klara och ger 20k varje gång, men ska jag vara ärlig så börjar jag också ledsna lite på GTA Online.
Citera
2013-10-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denza
Jag hakade på andra så fort det dök upp på telefonen att någon ville köra mission. Det går fortare att gå upp i rank med andra i uppdrag. Jag körde även några race. Spelar ingen roll om man vinner. Bara man inte kommer sist. På 2 race gick jag upp en rank och fick över 1000 kr per race, även om jag kom näst sist. Bara mata på. :-) spelet blir roligare efter rank 22 typ. Det tycker jag.
Tackar, många som säger det så ska ge det en chans till
Citera
2013-10-22, 10:11
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Ja, du har nog rätt. Vart bara så arg i stundens hetta så jag valde att tro på det. Kanske lagen gäller i något annat land, vad vet jag.

Hursom, så är det en pissig funktion det här med bad sport bann. Det måste väl de allra flesta hålla med om?
Har själv inte kört online, men såsom du beskriver det låter det som en dålig funktion. Fan, lite terrorist ska man väl få vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in