Citat:
Ursprungligen postat av
intothepeak
Okej okej. Får hoppas att de låter mig gå och lämna urinprov helt enkelt för att behålla körkortet.
Du kommer bli av med körkortet i 12 månader och du ska lämna 6 urinprover under 6 månader innan du får ditt körkortstillstånd tillbaka, vilket kostar 1'600 kronor. Alltså, när du varit utan körkort i 6 månader får du börja lämna urinprov. Där efter kommer du få ta om körkortet med riskutbildning, halkbana och teoriprov samt uppkörning.
Uriproverna står du för själv och med läkarbesök brukar dom kosta 7'000(6st prover). Har du tur slipper du lämna ytterligare 6 prover när du tagit ditt nya kort och har du otur är du tvungen att lämna ytterligare 4 prover under 12 månader.
Jag har precis gått igenom ett liknande scenario och lätt räknat kostade det förutom att jag var tvungen att byta jobb strax över 30'000 i prover och alla körkortsprov + dagsböter på ca 15'000.
Jag är ledsen men du kommer inte komma lätt undan. Du blir straffad på samma sätt som en heroinpundare som är ute och kör ihjäl människor.